محمدعلی طالبی با اشاره به اینکه نبود بانک اطلاعاتی جامع موجب موازی کاری زیادی است افزود: حداقل در  بحران کرونا  به این نتیجه رسیدیم، اگر می‌خواهیم کاری را به صورت جداگانه انجام دهیم حداقل اطلاعاتمان را با یکدیگر در میان بگذاریم تا از موازی‌کاری پرهیز شود.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری ، وی ادامه داد: با این نگاه ما می‌توانیم به سمت ایجاد بانک اطلاعاتی مشترک برویم که دسترسی‌های متعددی داشته باشد و در حوزه‌های مختلف از آن استفاده لازم برای کمک به نیازمندان انجام شود.

استاندار یزد با بیان اینکه از کرونا عبور می‌کنیم  اظهار کرد: ممکن است در یکی ۲ ماه دیگر بحث کرونا را نداشته باشیم، ولی توجه به بحث معیشت مردم را باید داشته باشیم و چشم‌اندازی که از آینده وجود دارد نشان می‌دهد که باید حتما این موضوع را دنبال کنیم.

طالبی خاطر نشان کرد: باید آمادگی کمک و همراهی با مردم را کاملا در خودمان حفظ کنیم تا بتوانیم مسائل آینده را به خوبی مدیریت کرده و جلوی ایجاد مشکل بیشتر برای مردم را رفع بگیریم .

استاندار یزد بیان کرد: باید فضا را برای فعالیت خیران در مجموعه‌های مختلف فراهم کرد البته به این موضوع توجه داشته باشیم افرادی با هدف سوء استفاده از مشارکت مردم ورود نکنند، ولی باید همه مجموعه‌ها را هم فعال کنیم.

طالبی با بیان اینکه کمک‌ها باید در تمام نقاط استان انجام شود گفت: نباید نگاه‌ها تنها به مرکز استان باشد، حتما باید در این حوزه به شهرستان‌ها به ویژه نقاط محروم توجه خاصی صورت گیرد.

استاندار یزد با بیان اینکه این منطقه یکی از استان‌های موفق در کنترل کروناست گفت: تا الان هم استان در حجم کمک‌ها و مشارکت مردم در کل کشور جزو رتبه‌های اول است و لازم است از تمام افرادی که در این حوزه تلاش کردند قدردانی شود.

طالیی  ابراز امیدواری نسبت به اینکه ادامه مسیر هم با همین روحیه همبستگی و انسجام تداوم پیدا کند خاطر نشان کرد: شرایط شیوع کرونا برخی از ظرفیت‌ها را برای ما نسبت به قبل بهتر نشان داد که از جمله همین مواردی است که در ارتباط با همبستگی‌ها به وجود آمد.

همچنین  رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۸۸ هزار و ۱۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت۹۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد فوتی ها به پنج هزار و ۵۷۴ تن رسید.

کیانوش جهانپور روز جمعه  افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر پنجم اردیبهشت ماه جاری بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی هزار و ۱۶۸ بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ ( کرونا) در کشور شناسایی شدند.

وی بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۶۶ هزار و ۵۹۶ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند که حدود ۷۵ درصد مبتلایان است و سه هزار و ۱۲۱ تن نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون ۳۹۹ هزار و ۹۲۷ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه کشور انجام شد.

جهانپور افزود: در حال حاضر هیچ استانی در وضعیت قرمز بیماری کرونا نیست اما هشدارها به قوت خود باقی است. وضعیت عادی نیست و همچنان رعایت بهداشت فردی، اجتماعی و فاصله گذاری اکیدا توصیه

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.