به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز پنجشنبه در دیدار تعدادی از مدیران رسانه‌های جبهه انقلاب اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب بدون تشریفات و به سادگی در میان مردم زلزله ‌زده استان کرمانشاه حاضر شدند که این موضوع درسی برای سایرین بود.
وی ادامه داد: در این مدت مسئولان زیادی در مناطق زلزله زده حضور یافتند اما طبق اظهارات خود مردم مناطق زلزله زده، حضور رهبر انقلاب در جمع آن ها لطف و صفای دیگری داشت.
آیت الله علما افزود: از زمانی که رهبر انقلاب با آن سادگی و صمیمیت همیشگی در بین مردم زلزله زده حضور یافتند روحیه ساکنین این مناطق چند برابر شده و امید آن ها به زندگی و آینده مضاعف گشته است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه همچنین از حضور سایر مسئولان کشوری در مناطق زلزله زده قدردانی کرد و گفت: در این سفرها مردم توانستند مشکلات خود را با آن ها در میان بگذارند تا مدیران بهتر بتوانند نیازهای زلزله زدگان را شناسایی و درصدد رفع آن ها برآیند.
وی با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه باید تدبیری برای پیش بینی بحران صورت گیرد، افزود: ستاد مدیریت بحران باید برای وقوع بحرانها آمادگی داشته باشد و اینگونه نباشد که پس از وقوع هر حادثه‌ای به دنبال برگزاری جلسه و کسب آمادگی باشد.
آیت الله علما در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سرکشی‌های متعدد از مناطق زلزله‌ زده عنوان کرد: مردم این مناطق نیازهائی دارند که باید تامین شود که مهمترین آن ها هم اکنون بحث اسکان موقت از طریق کانکس است.
امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی باید نحوه توزیع اقلام ضروری در مناطق زلزله ‌زده مدیریت شود، تاکید کرد: نحوه باز پرداخت تسهیلات ساخت منازل از دیگر دغدغه‌های مردمی است که باید توسط مسئولان مربوطه رفع گردد.
وی در پایان با اشاره به حضور یک هزار طلبه در مناطق زلزله ‌زده استان‌ کرمانشاه، گفت: اعزام روحانیون به این مناطق برای حضور میان مردم حادثه دیده و داغدار استان کرمانشاه همچنان ادامه دارد و خوشبختانه این حضور تاثیر بسیار مناسبی داشته است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 505 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.