به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه امروز سوم آذر افزود: با توجه به فرارسیدن فصل سرما باید هرچه سریع‌تر وضعیت اسکان موقت زلزله ‌زدگان در کانکس سامان پیدا کند.
او با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: رهبر انقلاب در جریان بازدید از مناطق زلزله ‌زده فرمودند که از وضعیت فعلی مردم خیالم راحت نیست و دغدغه خاطر دارم.
به گفته آیت الله علما، این سفر و اظهارات رهبر انقلاب سنگینی مسئولیت متولیان را 2 برابر کرد و مدیران باید تلاش‌های خود را برای خدمت رسانی به زلزله‌زده ها مضاعف کنند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در عین حال عنوان کرد: خدمات و اقدام های زیادی در مناطق زلزله ‌زده صورت گرفته است اما این تلاش‌ها برای کسانی که جان عزیزان، مال و زندگیشان را از دست داده اند کافی نیست و باید اقدام های جدی‌تری صورت بگیرد.
هم اکنون هزاران خانوار هفت شهرستان غربی استان کرمانشاه به علت وقوع زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در بیش از 80 هزار تخته چادر و تعداد اندکی هم در کانکس زندگی می کنند.
صبح جمعه معاون عمرانی استانداری کرمانشاه به ایرنا گفت که سپاه، توزیع کانکس در روستاهای زلزله زده را آغاز کرده اما این کار در مناطق شهری پس از ارزیابی فنی واحدهای خسارت دیده انجام می شود.

**حاج قاسم؛ مالک اشتر زمان
امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به نابودی داعش اشاره کرد و گفت: این شکست پیروزی جبهه مقاومت و اسلام بود که در نتیجه تلاش‌های رزمندگان جبهه مقاومت و در رأس آنها حاج‌ قاسم‌ سلیمانی محقق شد.
به اعتقاد آیت الله علما، سردار سلیمانی مالک اشتر زمان و ذخیره الهی انقلاب است و هر جایی هر دستوری که به او داده شده به بهترین وجه اجرا کرده است.
او عنوان کرد: هم اکنون دنیا از توفیق جبهه مقاومت در نابودی داعش متحیر شده و این شکست را باید شکست روسای جمهوری آمریکا، دولت های غربی و رژیم های منطقه ای وابسته به آنها تلقی کرد زیرا موسسان اصلی داعش اینها بودند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد: قدرت ایران در منطقه، آمریکا، اروپا و عوامل آنها را مستأصل کرده است.
آیت الله علما در عین حال هشدار داد که آمریکا بیکار نمی نشیند و بی شک نقشه های دیگری دارد و در حال پیاده کردن برنامه‌های جدیدی است.

**عراق و سوریه به بسیج مستضعفین اقتدا کردند
بخش دیگری از اظهارات امام جمعه کرمانشاه به بزرگداشت سالروز بسیج مستضعفین اختصاص یافت و گفت به فرموده رهبر انقلاب بسیج مستضعفین یک مجموعه کارامد در مواقع مهم و حساس بوده و نمادی از بسیج مردمی است.
به باور آیت الله علما همه ملت ایران بسیجی هستند و برآیند فضای کشور یک فضای انقلابی و بسیجی است.
به گفته او، عراق و سوریه به بسیج مستضعفین ایران اقتدا و اقدام به تشکیل بسیج مردمی کردند که نتیجه آن پیروزی در مقابل داعش بود.
7444/8066 خبرنگار:عبدالله الماسی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.