به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید محمد تقی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز از مردم غیرتمند خواست با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود از طریق هلال احمر در راستای کمک به مناطق زلزله زده اقدام کنند.
وی با اشاره به سالروز آزادسازی سوسنگرد گفت: وحدت نیروهای مسلح عامل اصلی پیروزی رزمندگان و آزادسازی سوسنگرد بود و نیروهای سپاه، ارتش، بسیج، جهاد سازندگی و عشایر به رهبری امام (ره) در چنین روزی این افتخار را آفریدند.
خطیب جمعه تبریز همچنین با اشاره به سالگرد ارتحال علامه جعفری گفت: علامه‌ها نعمت بزرگی برای عالم اسلام و منطقه ما بودند و در تبیین اندیشه های آنان باید تلاش بیشتری کرد.
وی با اشاره به اینکه در آستانه‌ هفته‌ بسیج قرار داریم، خاطرنشان کرد: به گفته امام(ره) بسیج، لشکر مخلص خداست و این لشکر مخلص از ابتدای انقلاب در صحنه‌های مختلف حضور داشته و امروز نیز غیرتمندانه حضور دارد.
امام جمعه موقت تبریز با اشاره به فرارسیدن هفته وقف، اظهارکرد: 'وقف' در اسلام زمان پیامبر اکرم(ص) وجود داشته و برای آحاد جامعه وضع شده تا مقداری از مال خویش را در راه خدا برای فقرا و ضعفا وقف کنند.
وی تاکید کرد: متولی موقوفات باید موقافات را به ثبت رسانده و سنددار کند و همچنین در راستای تعمیر موقوفات و اجرای نیات واقف اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.
وی با اشاره به اهمیت و تاثیرات وقف در زندگی انسان، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا از اموال پاک خود، باقیات صالحات بگذاریم، زیرا که همواره ماندگار است و عواید آن به مردم رسیده و ثواب آن در پرونده اعمال واقف ثبت و ضبط می‌شود.
آیت‌الله آل‌هاشم سالروز رحلت حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) را تسلیت گفت و با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) افزود: باید قدر جوانان را بدانیم، جوانان آینده‌سازان کشور هستند و خوشا به حال جوانانی که در مسیر انقلاب، جهاد و شهادت حرکت می‌کنند.
خبرنگار و انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.