به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد افزود: دولت آنقدر پول ندارد که بتواند هزاران منزل تخریب شده را کامل بازسازی کند و شاید بتواند در حد توان خود به زلزله زدگان وام پرداخت کند.
وی اظهار کرد: مردم باید با کمک های نقدی خود کاری کنند که منازلی بسیار قوی و ضد زلزله برای مردم دلسوخته آن منطقه ساخته شود که شاید تسکینی بر دل داغدیده آنها باشد.
امام جمعه اصفهان افزود: مردم از همان ساعت های اول خبر وقوع زلزله در غرب کشور به سرعت به میدان آمدند و با ارسال کمک های غیرنقدی خود نگذاشتند تا غم دیگری جز اندوه درگذشتگان بر دل مردم حادثه دیده آن منطقه بنشیند.
وی همچنین با اشاره به پیش بینی های جوی برای غرب کشور و بارش احتمالی باران در آن منطقه، از مردم درخواست کرد که به ارسال پلاستیک برای پوشش چادرهای اسکان زلزله زدگان اقدام کنند.
آیت الله طباطبایی نژاد همچنین با انتقاد از اینکه برخی تخریب خانه های مسکن مهر را کنایه ای به دولت قبل می دانند گفت: قدرت این زلزله که در حد 7،3 ریشتر بود تهران را هم لرزاند.
وی تصریح کرد: به جای بیان اینگونه انتقاد ها بهتر است که خود وارد عمل شوند و خانه هایی بسازند که در مقابل هیچ زلزله ای تخریب نشود.
امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود از مردم عراق و ایران بابت برپایی راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) تشکر کرد و افزود: این عشق و علاقه به اهل بیت (ع) هر چقدر قوی تر شود دشمنان نمی توانند در بین امت اسلامی تفرقه بیندازند.
آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه خطبه نماز جمعه اصفهان گفت: در دورانی قرار داریم که کسانی که خود را امت پیغمبر اسلام (ص) می دانند و به خیال خود در راس اسلام قرار گرفته اند همچون عربستان سعودی و آل سعود به شدت و لحظه به لحظه علیه ایران سخن پراکنی می کنند.
وی با اشاره به تفرقه افکنی آل سعود تصریح کرد، پیغمبر اسلام بر این نکته بارها تاکید داشتند که بین عرب و عجم و سیاه و سفید فرقی به جز تقوا نیست و جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر این اصول به فلسطینی ها، سوری ها و یمنی ها که عرب هستند کمک می کند.
وی با اشاره به کمک ها و مشاوره های ایران به عراق گفت: اگر مشاوره و تدبیر مسئولان ایرانی نبود داعش عراق و سوریه را می بلعید.
آیت الله طباطبایی نژاد افزود: این در حالیست که سازمان ملل که با هدف برداشتن ظلم و نجات مظلوم ایجاد شده هیچ اقدامی برای حمایت از کشورهای مظلوم منطقه انجام نمی دهد.
ت/6994
خبرنگار:آرزو فلاح ** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.