به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرکرد اظهار کرد: زندگی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) دریای معرفت و خداشناسی است.
وی صبوری، خدا ترسی، اخلاق خوش، مجاهدت در راه خدا ، مهربانی با مردم ستمدیده و مظلوم را ازویژگی های رسول اکرم (ص) عنوان کرد وافزود: سخاوت و بردباری از خصوصیات امام حسن مجتبی (ص) است.
امام جمعه شهرکرد، همچنین با بیان شرایط زمانی و جفاهای وارده بر فرزندان رسول خدا (ص)، شهادت مظلومانه کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) را یکی از بزرگترین مصیبت های خاندان اهل بیت پیامبر (ع) دانست.
حجت الاسلام نکونام در بخشی دیگر از خطبه های خود با اشاره به نزدیک شدن هفته بسیج گفت: امام راحل بسیج را در حدود چهار دهه گذشته در نظام جمهوری اسلامی بنا گذاشت که امروزه با تنومند شدن این درخت معنویت، الگو و اسوه برای دیگر کشورهای اسلامی همچون عراق و سوریه و لبنان شده است.
وی فرهنگ بسیج را برگرفته از فرهنگ عاشورا دانست و گفت: استکبارستیزی، ایثار، شهادت و استقامت در برابر سختی ها از ویژگی های بسیج عنوان کرد.
امام جمعه شهرکرد حضور پررنگ بسیج، سپاه و ارتش در کمک به مردم زلزله زده استان کرمانشاه تقدیر کرد وگفت: تعهد سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان بازسازی 120 واحد ساختمان در 6 روستای زلزله زده غرب کشور را نشان از غیورمردی و مردمی بودن این قشر عنوان کرد.
وی بلایای طبیعی در زمین را از امتحانات پروردگار اعلام کرد و گفت: مومن باید در برابر مصیبت و تقدیر الهی صبور باشد تا نمره قبولی حق تعالی را بگیرد.
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در پایان با قدردانی از انتصاب استاندار جدید گفت: امید است مسئولان ارشد اجرایی استان در راستای جبران عقب ماندگی و کمتر توسعه یافته استان همت کنند.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار:جهانبخش صفری
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.