به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه های این هفته نماز جمعه کرج با تسلیت سالروز رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (ص ) و شهادت امام حسن مجتبی (ع ) و شهادت امام رضا (ع ) افزود: به رغم مشکلات متعدد ، دراین حادثه مدیریت خوب بود اما کمک ها باید استمرار یابد.
وی ادامه داد: نیروهای مسلح و بسیج با توان بالا وارد عمل شدند اما باید توجه داشت رنج مردم با سرما مضاغف نشود و دراین مسیر سرعت عمل در برپایی سرپناه و بهتر عمل کردن بسیار مهم است.
حسینی همدانی تاکید کرد: باید ضعف مدیریت بحران در مواقع اضطرار بررسی شود و باسرعت و هماهنگی بیشتری عمل کرد.
امام جمعه کرج با اشاره به مانع تراشی های آمریکا در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه گفت: هرچند ایرانی های مقیم آمریکا خودجوش برای کمک به زلزله زدگان 200هزار دلار جمع کردند اما دولت آمریکا این کمک ها را بلوکه کرد و اجازه نداد به ایران انتقال یابد.
وی ادامه داد: امروز نفرت خود را با شعارمرگ بر آمریکا باید نشان داد، البته امت حزب الله ایران در حادثه کرمانشاه
به خوبی وارد میدان شد.
امام جمعه کرج افزود: درخصوص حوادث طبیعی نگاه های مختلفی می توان داشت،انسان با دانشی که بدست آورده باید این بلایا را شناسایی کند تا خسارت کمتری وارد شود .
وی خاطرنشان کرد: از منظر دیگر عبرت گیری است که خدا تقدیر می کند از قدرت خدا غافل نباشیم و نجات یک کودک پس از سه روز از زیر آور، بیان آشکاری برای این امر است .
حسینی همدانی با اشاره به سالروز رحلت جانسوز حضرت رسول اکرم (ص) ، شهادت امام حسن مجتبی (ع ) و شهادت امام رضا (ع) گفت: رسول اکرم (ص ) الگوی انسان است که مسیر تعالی را نشان می دهد خیلی از شبهات مختلف دین با توجه به سیره نبی اکرم (ص) حل می شود.
نماینده ولی فقیه دراستان البرز در بخش دیگری از سخنانش گفت: آن چیزی که اقتصاد کشور را نجات می دهد تغییر تفکر وابسته به غرب است، نباید بیگانگان را قبله آمال خود دانست.
وی خاطرنشان کرد: از تفکر بومی اهتمام بسیجی و مدیریت جهادی باید استفاده کرد و هفته بسیج فرصت مغتنمی دراین زمینه است چراکه بسیج یک تفکر و فرهنگ است که مربوط به شخص نیست، شخص بسیجی بصیر، عالم و هوشمند است کسانی که مسئولیت دارند باید با این تفکر پیش روند.
نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به برخی از مسائل اخلاقی و اجتماعی افزود: توهین و اهانت ازجمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و مومن باید مراقب رفتار خود باشد تا زمینه ذلیل شدن او در جامعه فراهم نشود.
وی ادامه داد: انسان باید خود را بنده خدا بداند و به دنبال رضایت خدا باشد.
8029/ 6155 خبرنگار: حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.