به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی روز چهارشنبه در نشستی که به مناسبت هفته وقف با حضور اصحاب رسانه برگزارشد به حادثه دلخراش زلزله در منطقه غرب کشور اشاره کرد و افزود: باید مردم و موقفات به کمک مردم به خصوص اکنون که دچار آسیب زلزله شده اند، بیایند.
وی اظهار داشت: موقوفات یعنی مردم و مسئولین ما هم باید با نام مردم به میدان بیایند و فرهنگ زیبای وقف هم برای این مواقع است ولی دست ما از این همه زیبایی خالی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه از فردا هفته وقف شروع می شود، اظهار امیدواری کرد که دراین هفته توجهات مردم را بیشتر به سوی این فرهنگ زیبا متوجه کنیم و خدمات و کارکردهای وقف را به مردم بشناسانیم.
وی به برنامه های هفته وقف در البرز اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های شاخص برگزاری همایش وقف و رسانه است که عصر امروز برگزار می شود.
وی دیدار با مسئولین، استاندار و نماینده ولی فقیه استان، حضور در رسانه ها به منظور تشریح وقف، همایش یاوران وقف، سرکشی از خانواده های شهدا، برپایی ایستگاه های همه واقف باشیم، تبلیغات محیطی برای نشان دادن ثمرات وقف به مردم را از جمله برنامه های هفته وقف در سال جاری برشمرد.
صالحی اضافه کرد: البرز استانی بقعه محور است و از لحاظ موقوفات آمار بالایی نداریم و میزان موقوفات در سال جاری دو رقمی نشده که برای استان یک نقطه ضعفی باشد و امیدواریم این نقیصه روزی مرتفع شود.
وی با بیان اینکه در سالجاری حدود 8 وقف داشته ایم، گفت: امیدواریم این عدد تا پایان سال جاری افزایش داشته باشد و یکی از دلایل این کم شدن وقف را اطلاع رسانی ضعیف به مردم و ناآشنایی مردم با وقف دانست.
صالحی از جمله فعالیت ها در حوزه بقاع متبرکه را توسعه و نوسازی در این آستان مقدسه دانست و افزود: ساخت استخر امامزاده محمد (ع)، مجتمع فرهنگی امامزاده طاهر (ع) نیز از جمله این اقدامات است.
وی با اشاره به اینکه بعضی از امامزاده ها رسیدگی لازم را نداشته اند و تخریب شده اند، بیان داشت: امامزاده احمد و محمود (ع) ماهدشت از جمله این هاست که نیاز به یاری مردم دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: از ابتدای سال جاری 110 میلیون تومان اجرای نیت واقف از درآمد موقوفات با نیات خیریه، مذهبی و عمرانی داشته ایم و 85 نفرمبلغ اعزامی از قم به مناطق مختلف استان اعزام شده اند.
وی ادامه داد: اگر موقوفات احیاء و به درآمدزایی برسند می توانیم به نیات واقفین بیشتر عمل کنیم.
صالحی اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون 3 میلیارد و 200 میلیون تومان کمک به پروژه های مصلاها و مساجد استان شده است.
وی همچنین به موضوع خدمات رسانی اوقاف البرز در ایام اربعین در شهر نجف اشرف اشاره کرد و گفت: امسال توانستیم در خدمات رسانی به زایرین اربعین پرچم استان البرز را بالا ببریم به طوریکه روزانه بیش از 10 هزار پرس غذای گرم به دست زایرین رسید و از محل کمک های مردمی اقلام منتقل شده به نجف اشرف به موکب های دیگر هم کمک می کردیم.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.