به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی قابل در خطبه های نماز جمعه قزوین افزود: زلزله کرمانشاه با برجای گذاشتن حدود450کشته و هفت هزار مجروح و تخریب بیش از یک هزار و 500واحد مسکونی مصیبت بزرگی بود، اما مردمی که خود با مسایل سخت اقتصادی دست به گریبان هستند، در امداد رسانی به زلزله زدگان از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.
وی اضافه کرد: در آستانه فرا رسیدن فصل سرما و بارندگی ها قرار داریم، بنابراین باید کمک‌ به مناطق زلزله زده تداوم یابد تا مشکل این مناطق به طورقطعی رفع شود.
وی، ایام ارتحال ملکوتی پیامبر رحمت حضرت محمدبن عبدالله(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)را تسلیت گفت و افزود: زندگی پیامبر بزرگ اسلام سرمایه ارزشمندی است که ثمره آن فقط به مسلمانان ختم نشد و امروز غیرمسلمانان هم از این سفره برکت یعنی آداب انسانی و اسلامی بهره مند شده اند چرا که اگر ایشان نبودند اصولا بشریت از قافله انسانی فاصله زیادی داشت.
خطیب جمعه قزوین در بخش دیگری از خطبه ها ، با اشاره به تداوم محاصره یمن، از وزارت امور خارجه خواست نسبت به پیگیری رفع این محاصره از مجامع بین المللی تلاش کند.
وی اضافه کرد:اکنون بیش از یک میلیون نفر در این کشور در معرض گرسنگی و مرگ هستند ولی سازمان بی خاصیت ملل تنها به درخواست های ملتمسانه برای رفع محاصره بسنده کرده و همین خود نشان می دهد وقتی کسی تکیه اش به قلدران جهان باشد، نمی تواند کاری کند.
امام جمعه موقت قزوین همچنین سخنان اخیر رئیس جمهوری فرانسه درقبال ایران را اتهام آمیز دانست و گفت:این فرد موشک شلیک شده در یمن را ساخت ایران دانسته و یا خواستار محدود شدن موشک های ایرانی شده است که باید این اظهارات باید محکوم شود.
وی اضافه کرد:با وجود چنین گربه رقصانی هایی از سوی فرانسه و یا هر کشور اروپائی، سپردن تعمیر و تجهیز فرودگاه مشهد به خارجی ها جای سئوال دارد و باید اینگونه کارها به مهندسان ایرانی سپرده شود.
وی مواضع اخیر رئیس جمهوری مبنی بر اینکه اعتماد به مذاکره آمریکا با کره شمالی دیوانگی است و یا اینکه هرگاه پای آمریکا یا دولتی اروپایی به منطقه باز شده آتش جنگی جدید در منطقه شعله ور شده است مثبت دانست و گفت: ما می توانیم با اتکا به توان داخلی مملکت را حفظ کنیم.
خطیب جمعه قزوین به سالروز آغاز قیام توابین نیز پرداخت و گفت: این قیام از این جهت که بالاخره مسلمانانی از یاری نکردن پسر پیامبر توبه کردند ارزشمند است اما از آن جهت که نتیجه لازم گرفته نشد باعث تاسف است.
وی سالروز آزادی سوسنگرد را گرامی داشت و همچنین با اشاره به سالروز شهادت شهید تهرانی مقدم در 21 آبان ماه سال91 اظهار کرد: گرچه از دست دادن چنین افرادی برای انقلاب و مردم تاسف بار است اما خدا را شاکریم که شاگردان او راه وی را ادامه دادند و اگر ترسی از موشک ها به جان دشمن افتاده حاصل زحمات همین عزیزان است.
7388/6012خبرنگار:پریسا نوروزی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.