به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمد سادات روز پنجشنبه در نشست هماهنگی ستاد اربعین حسینی شهرستان قروه اظهار کرد: سال گذشته کالاهای ارسالی مردم کردستان در راستای راه ‌اندازی موکب اربعین کاروان فداییان ولایت، متشکل از 18 کامیون اقلام و مواد غذایی، هدایا، نزولات مردم و زیر ساخت‌های لازم بود که امسال افزایش دارد.
به گفته وی، برای راه اندازی موکب اربعین کاروان فداییان ولایت کردستان و از محل کمک های مردمی به این موکب سال گذشته 10 میلیارد ریال هزینه شده است.
حجت الاسلام سادات از استقرار 6 موکب از کردستان در مسیر تردد زائرین اربعین حسینی خبر داد و افزود: پارسال چهار هزار نفر از مردم کردستان و 200 نفر نیروی خدماتی موکب به صورت رسمی در آستانه اربعین حسینی به کربلا رفتند که از این تعداد 2 هزار زائر مربوط به شهرستان قروه بود.
وی با اشاره به اهمیت برپایی موکب برای زائرین تاکید کرد: این کار، مانور عظیمی از پیروان مکتب اهل بیت(ع) از اقصی نقاط جهان، وحدت مسلمانان، پیروی و علاقمندی و محبت مردم به اهل بیت(ع) و حضرت سیدالشهدا است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کردستان با اشاره به اینکه حضور مردم در آیین راهپیمایی اربعین حسینی به یک حماسه بزرگ انسانی تبدیل شده است، گفت: میلیون ها زائر با پای پیاده برای نشان دادن وحدت، امامت و ولایت و محبت به اهل بیت(ع) در این مراسم شرکت می کنند که در نوع خود کم نظیر است.
وی یادآور شد: در استان کردستان ستاد اربعین حسینی به مدت دو سال به صورت سازماندهی شده وارد کار شده و سال گذشته موکب اربعین کردستان در بین 31 موکب از سایر استان ها در کربلا معلی از موکب های برتر در حوزه خدمات رسانی به زائرین بود.
خبرنگار: سارا صالحی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.