به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی بهشت آیین روز چهارشنبه در همایش خادمان حسینی در یاسوج اظهار داشت: ایران اکنون ام القرای جهان اسلام است و جوانان توانمند آن به لطف دوستی ائمه اطهار (ع) سنگرهای علم و پیشرفت را یکی پس از دیگری می‌پیمایند و دشمنان نیز از این امر دچار ترس و وحشت شده‌اند.
وی گفت: دشمنان سعی می‌کنند اجازه ندهند حرم اهل بیت (ع) به عنوان مکان‌های مقدس و مراکز مذهبی و فرهنگی انسان ساز مرمت و بازسازی شوند.
رئیس عقیدتی، سیاسی فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تلاش، اقدام و همت برای بازسازی و مرمت حرم اهل بیت (ع) علاوه بر آنکه از توفیقات الهی است بیانگر دلدادگی به خاندان نبوی است.
حجت الاسلام بهشت آیین بیان کرد: پیروزی انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه مرمت و بازسازی حرم اهل بیت (ع) را بیش از پیش فراهم کرد.
وی با اشاره به اینکه زیارت حرم اهل بیت (ع) تکریم شعائر اسلامی است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره به اهمیت و ضرورت این امر مهم تاکید و سفارش دارند.
حجت الاسلام بهشت آیین ابراز داشت: اهل بیت (ع) به عنوان واسطه فیض الهی بهترین الگو، سرمشق و اسوه برای مسلمانان به ویژه شیعیان بوده و باید یاد و نام آنان همواره گرامی داشته شود که یکی از راه‌های انجام چنین امر مهمی نیز بازسازی و مرمت حرم آنان است.
وی گفت: پیاده روی اربعین حسینی و عزاداری‌های محرم و صفر آثار معنوی و فرهنگی چشمگیری داشته و کشور را در برابر توطئه‌های شوم دشمنان بیمه می‌کند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: پس از سقوط رژیم بعث عراق اقدام مهم بازسازی، مرمت و گسترش حرم اهل بیت (ع) به نحو مطلوب‌تری توسط ایران انجام و فرصت مناسب‌تری در این راستا فراهم شد.
فرج الله نظرپور اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در سال 1382 افتتاح شد و ستاد استان نیز از سال 1394 فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون در مراکز شهرستان‌های هشت گانه این استان دارای نمایندگی است.
وی افزود: تاکنون اقدام‌های ارزنده‌ای توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد در این مدت کوتاه در شهرهای نجف و کربلا انجام شده که از مهمترین آنها می‌توان به اجرای فازهای اول و دوم صحن حضرت زهرا (س) اشاره کرد.
سرهنگ نظرپور بیان کرد: انتظار می‌رود که مردم ولایتمدار، همیشه در صحنه و 100 درصد شیعه کهگیلویه و بویراحمد تلاش، اقدام، حرکت و همت بیشتری برای بازسازی عتبات عالیات کنند.
وی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در پیاده روی اربعین حسینی سال جاری دارای چهار موکب در شهرهای نجف و کربلا، یک موکب در مرز شلمچه و یک موکب در شهر باشت بود که حدود 144 هزار نفر در این موکب‌ها پذیرایی شدند.
سرهنگ نظرپور ابراز داشت: کارهای فرهنگی و تبلیغی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی برای افراد شرکت کننده در پیاده روی اربعین حسینی سال جاری در 6 موکب کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.
وی گفت: تجلیل از خادمان حسینی فعال و برتر کهگیلویه و بویراحمد از طریق اعزام آنان به زیارت عتبات عالیات در دستور کار است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.