امام جمعه موقت سمنان گفت: آیت االله موسوی اردبیلی یکی از شخصیت هایی که از روز اول در کنار و همراه امام خمینی (ره) ، حضور داشت و به عنوان یک فقیه انقلابی زمینه ساز انقلاب بود.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر عبدوس پنجشنبه شب در آیین بزرگداشت آیت العظمی موسوی اردبیلی در مسجد عابدینیه شهر سمنان افزود : قبل از انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب، شهید بهشتی و آیت الله موسوی اردبیلی و جمعی از فعالان دیگر با تشکیل گروه موتلفه اسلامی و با ابتکاری نو حامل رساندن پیام انقلاب اسلامی و زمینه ساز انقلاب بودند.

وی با بیان این که آیت الله موسوی اردبیلی از عالی‌ترین مقام قضایی ایران بود، خاطرنشان کرد: ایشان در دوره های مختلف زمانی مسئولیت های مهمی را برعهده داشت و به عنوان مراجع تقلید شیعه ایران فعالیت های زیادی را داشته است.

وی در بخش دیگری با اشاره قیام به عاشورا تصریح کرد: حادثه کربلا را باید تحلیل گرانه، هوشمندانه، به طور مرتب ومداوم مرور کرد و تفکری که بعد از سال ها منجر به شهادت امام حسین(ع) شد نباید فراموش شود.

امام جمعه موقت سمنان با بیان این که روز بسیج ، فقط پنجم ماه آذر نیست ،افزود: همه روزها عاشورا و بسیجیان نیز عاشورایی هستند.

امام جمعه سمنان ادامه داد : علما و فقها تمام تلاش خود را در نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی باید بیش از پیش بکار گیرند.

وی بیان داشت : حفظ نظام و نگاه به حاکمیت امامت و ولایت به نیابت از امام زمان یکی از راه ای مقابله با دشمنان است.

منبع: سمنان

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.