به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی، ساخت 604 ستون مطهر حضرت زهرا(س) را متعهد شده بود که 509 ستون به نجف اشرف ارسال شد و بقیه نیز تا پایان خرداد ماه سال جاری به نجف ارسال می شود.
وی ادامه داد: ستون های صحن مطهر حضرت زهرا(س) از سوی کارشناسان معماری استان مرکزی طراحی و از نوع سنگ مرمر ساخته شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی اظهار کرد: تامین 11 هزار متر مربع سنگ نمای داخل و خارج صحن مطهر حضرت زهرا(س) نیز از تعهدات این ستاد بود که به شهر نجف ارسال شده است.
وی بیان کرد: مقدمات تامین پنج هزار تن سنگ کفپوش صحن حضرت زهرا(س) را نیز از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی فراهم شده که به زودی به نجف اشرف ارسال می شود.
فیلی با بیان اینکه مردم نقاط مختلف این استان در سال گذشته 47 میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند، اظهار کرد: بیش از 32 میلیارد ریال از کمک های مردمی استان مرکزی در قالب تامین سنگ برای صحن حضرت زهرا(س) در مجاورت آستان مقدس امام علی(ع) در شهر نجف هزینه شده است.
وی ادامه داد: 14 میلیارد ریال از این کمک ها نیز در قالب نقدی و یک کیلو و 500 گرم، طلا و زیورآلات مردم استان بوده است که برای بازسازی حرمین شریفقین در کربلای معلی فرستاده شد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: این ستاد در 2 بخش جمع آوری و جذب کمک های مردمی و امور فنی و مهندسی در عراق فعالیت می کند.
وی اضافه کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی نه تنها در بازسازی و گسترش حرم های اهل بیت(ع) در عتبات عالیات نقش سازنده ای ایفا می کنند بلکه در عملیات طراحی، کنترل و اجرای طرح های ستاد استان های دیگر نیز نقش موثری دارند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی با بیان اینکه مردم خیر استان مرکزی تا کنون در بیش از 160 طرح در عراق مشارکت گسترده داشته اند، اظهار کرد: ساخت باب الراس حضرت عباس(ع)، ضریح مطهر ابراهیم مجاب و سقا خانه های متعدد در کاظمین، سامرا، کربلا و نجف و تامین سنگ صحن حضرت زهرا(س) در مجاورت مرقد مطهر حضرت علی(ع) مهمترین آن بوده است.
وی گفت: شماری از فعالان ساختمانی از قبیل جوشکار، بنا، معمار، کچکار، سنگ کار و برقکار از استان مرکزی به صورت داوطلبانه به عتبات عالیات اعزام شده اند و در شهر سامرا برای توسعه حرمین امامین عسگریین(ع) و صحن حضرت زهرا(س) در شهر نجف مشغول به کار هستند.
ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرد و تا کنون در 150 طرح مختلف از قبیل ساخت سقاخانه های حرم های امام موسی کاظم(ع)در شهر کاظمین، امام علی(ع) در شهر نجف و امام حسین(ع) در کربلا و ساخت صحن حضرت زهرا(س) در شهر نجف مشارکت داشته و ساخت ضریح ابراهیم مجاب(ع) و باب الراس حضرت عباس (ع) نیز مهمترین فعالیت های این ستاد است.
3017/6013/خبرنگار: مصطفی مجللی*** انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.