به گزارش ایرنا ؛ سید علی میرقاسم پور روز یکشنبه در دیدار با فرماندار میامی افزود: از این تعداد 9هزارو350زائردر قالب کاروان های هوایی و چهار هزارو920زائر هم به صورت زمینی به عتبات عالیات اعزام شدند.
وی با بیان این که سفر زمینی شهروندان استان سمنان به عتبات عالیات از مرز مهران انجام می شود، خاطر نشان کرد: تمام پروازهای هوایی زائران استان سمنان به کربلای معلی و نجف اشرف از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) انجام می شود و در ایام اربعین حسینی (ع) هم ازمرزشلمچه اعزام شدند .
میرقاسم پور بااشاره به اعزام برخی کاروان های غیر مجاز دراستان بیان داشت: زائران اعزامی به کشورعراق توسط کاروان های غیر مجاز از پوشش امنیتی داخل خاک عراق بهره مند نمی باشند و با توجه به موقعیت و شرایط حساس این کشور وجود نیروی امنیتی یکی از مهمترین راه های کاهش خطر احتمالی و عملیات های تروریستی و محافظت از جان و مال زائران می باشد که این مهم فقط از طریق کاروان های زیارتی زیر پوشش سازمان حج و زیارت امکان پذیر می باشد.
وی گفت:مشتاقان زیارت کربلا و نجف به هیچ‌وجه از طریق کاروان‌های غیرمجاز به عتبات عالیات مشرف نشوند که آسیب‌های فراوانی برایشان خواهد داشت.
سرپرست حج و زیارت استان سمنان تصریح کرد:باتوجه به توافق های انجام شده باکشورعربستان ؛ ازابتدای مردادماه سال جاری بیش از یکهزار تن در قالب هشت کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی اعزام می شوند.
محمدمهدی کریمی فرماندارمیامی نیزبااشاره به اهمیت تامین امنیت زائران اعزامی به عتبات عالیات گفت: کارگزاران سفرهای زیارتی باید برای تامین امنیت جان ومال زایران تلاش کنند و مردم هم ازثبت نام در کاروان های غیرمجاز پرهیزنمایند.
فرماندارمیامی افزود: با توجه به حجم زایران بسیار زیاد این شهرستان ، لازم است دفتر اداره کل حج وزیارت برای آسان سازی اعزام زائران در میامی راه اندازی شود.
21 دفتر حج و زیارت در مناطق مختلف استان سمنان اعزام زائران راانجام می دهند.
در تعطیلات نوروزی امسال یکهزار و 300 نفر در قالب 35 کاروان مسافرتی به عتبات عالیات اعزام شدند.
.7357/6167 خبرنگار: علی آقایی ** انتشار دهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.