به گزارش ایرنا، علی اکبر دلبری روز چهارشنبه در نشست ستاد هماهنگی مراسم اربعین این شهرستان افزود: امسال تعهد ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان سبزوار چهار میلیارد و 800 میلیون ریال است که باید از طریق نذورات مردمی جمع آوری شود.
وی اظهار کرد: کمک های مردمی ستاد بازسازی عتبات برای ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف، صحن عقیله بنی هاشم در کربلا، صحن امام رضا (ع) در کاظمین، توسعه حرم حضرت ابوالفضل (ع) و حرم امامین عسکری (ع) در سامرا هزینه می شود.
وی گفت: امسال سه موکب با کمک مردم شهرستان سبزوار به نام های علی بن موسی الرضا (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و محبان الحسین (ع) در ایام اربعین با اعتبار حدود پنج میلیارد ریال در کشور عراق برپا می شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سبزوار افزود: در این موکب ها به مدت 10 روز روزانه 18 هزار زائر در سه نوبت پذیرایی و 2 هزار و 500 زائر اسکان داده می شوند.
وی اظهار کرد: پارسال نیز موکب صاحب الزمان (عج) شهرستان سبزوار با هزینه سه میلیارد و 800 میلیون ریال برای خدمت به زائران حضرت امام حسین (ع) در ایام اربعین در کربلا برپا شد.
فرماندار ویژه سبزوار نیز در این مراسم گفت: حرکت نمادین و پرشور پیاده روی اربعین یکی از مهمترین برکات انقلاب اسلامی است که یکپارچگی مسلمانان را به نمایش می گذارد.
احمد برادران با بیان اینکه اربعین نمایش قدرت مسلمین و بیانگر وحدت و اتحاد شیعه و سنی است، افزود: اربعین فرصتی برای رفع اختلاف کشورهای اسلامی است.
وی با اشاره به کشتار وحشیانه مسلمانان در میانمار اظهار کرد: کشورهای اسلامی برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در میانمار باید اقدام عملی انجام دهند.
شهرستان سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
8145/7500 / 6053 خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.