علی اصغر دهقانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نام نویسی پیاده روی اربعین تا هشتم آبان ماه امسال در سامانه سماح و دفاتر زیارتی برای دریافت روادید ادامه دارد.
وی بیان داشت: هم اکنون صدور روادید در چهار کنسولگری تهران، مشهد، کرمانشاه و اهواز آغاز شده و براساس برنامه پیش بینی شده از دوم مهرماه نیز 12 دفتر موقت برای صدور روادیداد در استان ها راه اندازی می شود.
جانشین مدیر کل حج و زیارت استان هرمزگان اظهار کرد: در مجموع هزینه دریافت روادید، بیمه و خدمات درمانی و پشتیبانی 200 هزار تومان است که باید متقاضیان آن را پرداخت کنند.
دهقانی گفت: طبق تفاهم نامه ای که با سفارت عراق منعقد شده، امسال علاوه بر صدور روادید گروهی، روادید انفرادی نیز صادر می شود و مزرهای ورودی به عراق نیز از 20 روز مانده به اربعین باز می شود.
وی از متقاضیان اعزام به اربعین حسینی خواست برای ثبت نام از مراجعه به دفترهای غیر مجاز خودداری کنند و تنها از طریق سامانه سماح و مراجعه به دفاتر زیارتی برای اعزام اقدام کنند.
این مسئول ادامه داد: زائران اربعین همچنین با توجه به شلوغی سامانه سماح و کنسولگری های عراق در ماه محرم، دریافت روادید را به روزهای پایانی موکول نکنند.
گفتنی است تعداد زائران اربعین استان هرمزگان هر سال رو به افزایش است و از 11 هزار نفر در سال 94 به 23 هزار نفر در سال 95 رسید.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.