علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی هماهنگی اربعین حسینی افزود: همچنین از کل 15 هزار روادید رایگان که عراق به ایران اختصاص داده 2 هزار و 500 روادید به خراسان رضوی تعلق دارد.
وی ادامه داد: راهپیمایی اربعین یک همایش بزرگ سیاسی و بزرگترین راهپیمایی و محل خودنمایی عظیم برای محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که در آن علاوه بر محبان شیعی اهل بیت(ع) برادران اهل سنت و پیروان سایر مذاهب و ادیان نیز حضور دارند.
استاندار خراسان رضوی گفت: راهپیمایی اربعین می تواند یک نماد وحدت، صلح و دوستی بین ادیان باشد و نگاه تقریبی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و استمرار پیام امام حسین(ع) در این راهپیمایی بین پیروان مذاهب اسلامی رقم بخورد.
وی همچنین با تاکید بر در نظر گرفتن پیوست فرهنگی برای همه اقدامات از سوی مسئولان کمیته های ستاد اربعین حسینی افزود: در راهپیمایی که 25 میلیون نفر به عشق اباعبدالله الحسین(ع) عازم کربلا می شوند شور برای عشق نسبت به اهل بیت(ع) وجود دارد لذا در کنار آن باید با همت گروههای فرهنگی و لحاظ کردن برنامه های فرهنگی به افزایش شعور نسبت به شناخت آن حضرت کمک کرد.
رشیدیان ادامه داد: ایجاد هماهنگی بین بخشهای مختلف اجرایی برای خدمت رسانی به زائران اربعین نیز بسیار حائز اهمیت است تا بتوان از همه امکانات که متعلق به مردم می باشد و ظرفیت دستگاههای اجرایی برای خدمت رسانی در آن سوی مرز به زائران بهره گرفت.
وی همچنین گفت: شرایط امنیتی عراق در اربعین امسال نسبت به پارسال بهتر است. امسال پیروزیهای خوبی از سوی نیروهای مقاومت و ارتش عراق در مقابل تروریستها صورت گرفت اما دشمن زخم خورده همواره به دنبال ضربه زدن به مسلمانان است.
استاندار خراسان رضوی افزود: ضروری است کمیته امنیتی و انتظامی ستاد اربعین خراسان رضوی همه ملاحظات را اعمال نموده و تلاش کند از بروز اشکالاتی که در سال گذشته بوجود آمد جلوگیری کند. طبق گفت و گوهایی که با مسئولان عراقی انجام گرفت آن کشور خدمات خود را تا بازگشت کامل زائران اربعین به ایران متوقف نخواهند کرد. همچنین تلاش شد زائران پس از مراسم اربعین به سمت سامرا و کاظمین هدایت شوند تا از ازدحام جمعیت در مرز خروجی جلوگیری گردد.
وی ادامه داد: مسئولان کمیته های مختلف ستاد اربعین خراسان رضوی باید تا برگشت آخرین زائر خدمت را ادامه دهند و هر یک از مسئولان در ایام اربعین در محلهای مورد نظر برای خدمت به زائران حضور یافته و شخصا پیگیر مسائل باشند و فرصت خدمت و ثواب آن را به دیگری ندهند.
رشیدیان گفت: با توجه به بروز حوادث تلخ در جاده های مختلف بهتر است زائران اربعین حسینی از طریق ناوگان ریلی و هوایی به مرز عراق اعزام شوند و در صورت استفاده از ناوگان جاده ای از رانندگان دقیق و باتجربه استفاده شود. مسیرهای توقف اتوبوسها مشخص و تدابیر لازم برای استراحت کافی رانندگان اتخاذ گردد.
وی حضور نیروهای سازماتن حج و زیارت را نیز در مسیرهای خروجی زائران اربعین ضروری ذکر و بیان کرد: از آنجا که بسیاری از زائران اربعین ارادت زیادی نسبت به ساحت مقدس حضرت رضا(ع) دارند امسال باید اقلام تبرکی حضرت در همه ایستگاههای صلواتی خدمتگزاری به زائران تامین شود.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.