به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شنبه شب در آیین گرامیداشت عید سعید غدیر خم در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س)، افزود: در واقعه غدیر آن گونه که رسول خدا(ص) می خواست به آن عمل نشد، ولی با این حال اهل بیت(ع) به غدیر استناد کردند.
وی با اشاره به روایت هایی از امام رضا(ع) مبنی بر توجه مضاعف اهل آسمان به غدیر و اهمیت جشن و شادی مسلمانان در این روز گفت: این که امام هادی(ع) در روز عید غدیر در کنار مرقد امیرالمومنین(ع) خطبه غدیر می خواند، برای این بود که به همگان تفهیم کند که غدیر به عنوان یک اندیشه و فرهنگ باید همواره زنده بماند.
وی با بیان این که اگر مبانی غدیر محکم نشود، مبانی اعتقادی ظهور نیز محکم نخواهد شد، افزود: امروز برخی از روشنفکران می گویند چرا یک حادثه تاریخی را تا این اندازه زنده می کنید؟ ولی اگر ما نسبت به غدیر بی توجه باشیم باید واقعه کربلا را نیز از یاد ببریم، در صورتی که اگر کربلا به عنوان نماد مبارزه مطرح نمی شد، انقلاب اسلامی هیچ وقت به پیروزی نمی رسید، چون تمام سیر مبارزاتی شیعه و همه مسلمانان جهان در راستای قیام امام حسین(ع) است.
رفیعی با اشاره به این که بزرگترین خدمت به مساله غدیر و شخص امیرالمومنین(ع) تقویت باورهای دینی و علمی جوانان است، گفت: متاسفانه مطالعات حوزه های علمیه و دانشگاه ها پیرامون غدیر کم است، اما باید به نحوی باشد که آمادگی پاسخگویی به شبهه های مطرح شده در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای را داشته باشیم.
غدیرخم نام ناحیه ‌ای میان مکه و مدینه است که حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام، در 18 ذی‌الحجه سال 10 هجری قمری، حضرت علی بن ابی طالب(ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود از طرف خدا اعلام کرد که سالروز این واقعه به عید غدیر شهرت دارد.
7403 / 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.