دونده ۱۰۰ متر ایران در گفت وگو با جی پلاس؛

رضا قاسمی: فقط به خاطر علاقه در دوومیدانی مانده‌ام/ مشکلات را می گوییم اما کو گوش شنوا؟

ملی پوش دوومیدانی ایران گفت: از مشکلات دوومیدانی می‌توان به نبود اردو، مسابقات و باشگاه‌های خوب اشاره کرد که البته در این یک سال وضعیت باشگاه‌ها کمی بهتر شده و باشگاه‌های خوبی مانند سپاهان و پلیمر آمده‌اند و از ورزشکاران حمایت کوچکی می‌کنند اما نه به آن صورت که باید و شاید. چون اگر بخواهم مثال بزنم قرارداد ما با زمانی که دلار هزار تومان بود تفاوت چندانی نکرده است؛ این است که ورزشکاران از دوومیدانی فاصله می‌گیرند.

لینک کوتاه کپی شد

رضا قاسمی دونده 100 متر دوومیدانی ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص آغاز مسابقات دوومیدانی و رکوردش (10.67) در رقابت جایزه بزرگ اظهار کرد: بعد از ماه‌ها مسابقات شروع شد که اتفاق خوبی است. امیدوارم هرچه زودتر لیگ هم آغاز شود چون منبع درآمد ورزشکاران از لیگ باشگاه‌ها است. برای مسابقه اول بد نبود اما در کل راضی کننده نیست . همیشه هم گفتم اما کو گوش شنوا؛ باد منفی تاثیر خیلی زیادی در دوهای سرعت دارد اما انگار در کمیته فنی و یا مسئولان فدراسیون کسی درک نمی‌کند که رنکینگ ورزشکاران خراب می‌شود.

او در ادامه صحبت های خود گفت: در اروپا من چند بار دویدم؛ طوری خط کشی می‌کنند که به نفع ورزشکاران باشد تا رکورد به جای بگذارند و برای مسابقات بعدی انگیزه ای شود. نتایج مسابقات اخیر ما را نگاه کنید تمام رکوردهای 100 و 200 متر کم شده، نه تنها من بلکه همه ورزشکاران این گونه هستند. در مشهد 12 نفر زیر 11 ثانیه 100 متر را دویده‌اند اما در آفتاب انقلاب دو سه نفر به سختی دویدند.

قاسمی و با اشاره به شرایط دوومیدانی گفت: منتظریم ریاست جدید را انتخاب کنند تا ببینیم چه تغییراتی ایجاد می‌شود. لیگ باشگاه‌ها باید برگزار شود و مبلغ قراردادها افزایش پیدا کند که برای نسل آینده انگیزه شود. از مشکلات دوومیدانی می‌توان به نبود اردو، مسابقات و باشگاه‌های خوب اشاره کرد که البته در این یک سال وضعیت باشگاه‌ها کمی بهتر شده و باشگاه‌های خوبی مانند سپاهان و پلیمر آمده‌اند و از ورزشکاران حمایت کوچکی می‌کنند اما نه به آن صورت که باید و شاید. چون اگر بخواهم مثال بزنم قرارداد ما با زمانی که دلار هزار تومان بود تفاوت چندانی نکرده است؛ این است که ورزشکاران از دوومیدانی فاصله می‌گیرند. در حال حاضر ورزشکار زیادی در مسابقه شرکت نمی‌کند من یادم هست هشت گروه در ماده 100 متر در لاین حاضر می شدیم اما الان پنج نفر بودیم و پرتاب وزنه هم که دونفر حضور داشتند. اگر در دوومیدانی همچنان مانده‌ام به خاطر علاقه‌ای است که به این رشته دارم.  دوستان من مانند کاوه موسوی، پیمان قلعه نویی و محمد ارزنده که از نامداران دوومیدانی بودند ورزش را کنار گذاشته‌اند.

دونده سرعتی ایران همچنین با اشاره به انتظارات خود از ریاست جدید فدراسیون اظهار کرد: از رییس جدید می‌خواهم روال قبل را پیش نگیرد، باشگاه‌های خوب را وارد دوومیدانی و اردوهای با کیفیت برگزار کند البته اگر با این اوضاع اقتصادی بتواند.

ملی پوش دوومیدانی در پایان صحبت‌های خود گفت: نتیجه اردو نداشتن‌ها این‌ می‌شود که تعداد ورزشکارانی که ورودی المپیک را کسب کرده‌اند از 10 نفر به دو نفر کاهش پیدا کرده است. رئیس قبلی فدراسیون می‌گفت ما وقتی ورودی کسب می کنیم باید در بازی ها هم نتیجه خوبی بگیریم در صورتی که المپیک میدان بزرگی است و خود ورزشکاران بزرگ هم گاهی نتیجه‌ای که می‌خواهند را کسب نمی‌کنند.

دیدگاه تان را بنویسید