مربی و رکورددار پرش با نیزه ایران در گفت وگو با جی پلاس؛

محسن ربانی: سهمیه المپیک دوومیدانی کمتر از حضور در جام جهانی فوتبال نیست/ بلاتکلیفی در فدراسیون اصلا به صلاح نیست

مربی پرش با نیزه ایران با بیان اینکه کسب سهمیه المپیک در این رشته کار آسانی نیست، گفت: برخی فکر می کنند حضور دوومیدانی کاران در المپیک کار عادی است اما واقعا این سهمیه کمتر از شرکت در جام جهانی فوتبال نیست و باید جزو بهترین ها بود.

لینک کوتاه کپی شد

محمد محسن ربانی مربی و رکورددار پرش با نیزه دوومیدانی ایران در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس، در خصوص همکاری خود با فدراسیون دوومیدانی پس از اتمام دوره ریاست مجید کیهانی و سرپرستی ایرج عرب تصریح کرد: اکنون عضو شورای فنی فدراسیون هستم و به عنوان کارشناس در جلسات حضور دارم. هر نشست یک دستور جلسه و موضوعی درباره مسائلی همچون طرح سازماندهی مربیان، مسابقات لیگ، جایزه بزرگ و غیره دارد که در مورد آن‌ها بحث و تبادل نظر می‌کنیم.  البته اصل کار من مربیگری هست که آن را ادامه می‌دهم.

مربی پرش‌‌های دوومیدانی در مورد صحبت‌های بهنام شیری مبنی بر این که فدراسیون هیچ رسیدگی نمی‌‌کند و به ورزشکاران اهمیتی نمی‌دهد، گفت: اصلا اینجور نیست. فدراسیون همه تلاشش را انجام می‌دهد. من نمی‌گویم شیری با این اظهارنظر کار خوبی کرده یا بد؛ من نباید قضاوت کنم و فدراسیون باید به عنوان متولی در این باره نظر بدهد و اگر ورزشکار حرفی زده خودش باید جوابگو باشد. فدراسیون در حد توان خود هر کاری توانسته انجام داده اما ورزشکار با توجه به جایگاهش مطالبه گر است و می‌خواهد رو به پیشرفت باشد با این حال هر ورزشکاری باید شرایط را هم درک کرد. من می‌توانم در مورد ورزشکار خودم نظر بدهم که تلاش می‌کند و مشکل و حاشیه‌ای ندارد و به نظرم ورزشکاری که می‌خواهد به نتیجه برسد باید تلاش می‌کند.

رکورددار پرش با نیز ایران درباره کسب سهمیه المپیک در این رشته اظهار کرد: نحوه ورود به المپیک متفاوت تر از قبل شده، پیش از این دو سهمیه داشتیم که یک گروه A و یک گروه B بودند. دوومیدانی بیش از صدسال قدمت دارد اما خیلی از رشته‌ها این گونه نیست. المپیک هم با دوومیدانی شروع شد و سهمیه گرفتن در این رشته کمتر از حضور در جام جهانی فوتبال نیست. در جام جهانی مردم خوشحال می‌شوند و حتی با باخت هم می‌گویند قهرمانانه شکست خوردیم اما در دوومیدانی ورزشکار به رکوردی باید دست پیدا کند که به المپیک برسد و همه خیال می‌کنند که او کار عادی‌ انجام می‌دهد در صورتی که فردی که در چنین رقابتی حضور دارد یکی از بهترین‌های دنیا است.

ربانی با بیان اینکه زمان مجید کیهانی شرایط دوومیدانی اصلا خوب نبود، گفت: اتفاق خاص و جدیدی در دوومیدانی رخ نداده که بتوانم درباره آن صحبت کنم؛ فقط ای کاش انتخابات باطل نمی‌شد. در مورد این جریان علی نژاد معاون وزارت ورزش هم می‌گوید بلاتکلیفی خوب نیست. زمان کیهانی شرایط خیلی بدی حاکم بود و با برگزاری انتخابات همه خوشحال بودند که دوباره انتخاب نشده است؛ ای کاش خودش این خوشحالی را به دوومیدانی تقدیم می‌کرد اما متاسفانه هنوز هم پیگیر بازگشت به فدراسیون است. مجید کیهانی به زعم خودش خدمت می‌کرد و همه هم از او تشکر کردند. فقط همه می‌خواهند او بگذارد افراد دیگر هم  خدمت کنند!

محمد محسن ربانی همچنین با اشاره به انتظار جامعه دوومیدانی از وزارت ورزش و جوانان ، در ادامه صحبت های خود گفت: ما توقع داریم وزارت ورزش به شکل دیگری به این رشته نگاه کند چون دوومیدانی یک رشته نیست و حدود 25 رشته را در بر می‌گیرد.  آدم‌های متفاوتی داریم که خواسته‌هایشان متفاوت است و هرکدام ابزار خودشان را می‌خواهند. در پرش با نیزه قیمت نیزه‌ها هزار دلار و قیمت تشک ۶۰ میلیون تومان است که خودش به یک فدراسیون نیاز دارد. پرتاب‌ها  و دوها هم دنیای دیگری دارند. همه حق دارند منتها بحث این است که دوومیدانی گستردگی می‌طلبد و وزارت باید نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

او در پایان در مورد انتخابات فدراسیون نیز گفت: آن‌هایی که حق رای دارند با مطالعه و دانش و نه از روی نظر شخصی رای بدهند که به صلاح جامعه دوومیدانی و با چشمان باز باشد تا دوباره دچار مشکلات گذشته نشویم. همه افراد حاضر در دوومیدانی در تلاش هستند به بهترین شکل کار کنند که برخی موفق و بعضی دیگر موفق نمی‌شوند. دوومیدانی واقعا به آرامش نیاز دارد،  به کسی که این رشته را دوست داشته باشد، نه این که وسیله‌ای برای پیشرفت و سمت گرفتنش شود چون در دوومیدانی پولی نیست و واقعا بی انصافی ست که از ورزش مادر به عنوان پله و سکوی پیشرفت و ترقی استفاده کنند.

دیدگاه تان را بنویسید