گفت وگوی جی پلاس؛

هجوم چند شغله ها به بسکتبال/ دبیر هیات تهران: قرار نیست همه تاییدم کنند!

علی رغم تاکید بر ممنوعیت استفاده ازچند شغله ها در ورزش اما شاهد حضور برخى از افراد با سمت هاى زیاد در هیات بسکتبال تهران هستیم.

لینک کوتاه کپی شد

سرویس ورزشی جی پلاس، موضوع دو شغله بودن مسئولان مدت‌هاست در فدراسیون‌ها و سازمان‌های مختلف ورزشی حواشی زیادی ایجاد کرده؛ به طوری که مجلس شورای اسلامی این موضوع را مورد پیگیری قرار داد. این بار ماجرا از این قرار است که رامین طباطبایی ریاست فدراسیون بسکتبال در حالی حدود یک ماه پیش "شبنم کلاهی" رئیس فعلی هیات بسکتبال استان تهران را به عنوان دبیر فدراسیون منصوب کرد که دو هفته پیش در مجمع سالیانه هیات بسکتبال استان گلستان با انتقاد از اسدالله کبیر رییس این هیات گفته بود باید میان مسئولیت در شهرداری گرگان و هیات بسکتبال، یک گزینه را  انتخاب کند چون تضاد منافع ایجاد خواهد شد. اکنون نیز شبنم کلاهی در حالی جلیل یعقوب زاده و جعفر محمد پور را به ترتیب به عنوان دبیر و رییس کمیته مسابقات هیات بسکتبال تهران منصوب کرد که هر دو در سمت‌های دیگری نیز مشغولند.

"جلیل یعقوب زاده" دبیر هیات بسکتبال تهران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور افراد زیادی در بسکتبال که دارای سابقه کاری بیشتر و رزومه قوی تری هستند آیا خود را شایسته  سمت دبیری می‌داند و فکر می‌کند توان اداره هیات بسکتبال بزرگ تهران را داشته باشد گفت: من از سال 83-82 در رده‌های مختلف سنی مربیگری می‌کنم و بسکتبال تهران را خوب می‌شناسم. افرادی هستند که از من قوی ترند و رزومه و سوابق اجرایی بهتری دارند.  به هرحال همه حق نظر دادن دارند و من هم به عنوان کسی که کار اجرایی انجام می‌دهم باید به تمام نظرات را گوش کنم و آن‌هایی که کارایی بیشتری دارد را اجرا کنم. قرار نیست همه تاییدم کنند بالاخره هر کس نواقصی هم دارد اما در حال حاضر در ابتدای کار هستیم.

او در خصوص سرمربیگری تیم عقاب تهران و احتمال تاثیر منفی آن در روند اداره هیات بسکتبال تهران بیان کرد: در حال حاضر که بسکتبال فعلا خوابیده ما هم نه قرارداد رسمی بستیم نه کار خاصی انجام دادیم؛ فعلا باید زمان بگذرد تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. تنها لیگ برتر نیست؛ هیات بسکتبال تهران بالای 1500 مسابقه را برگزار و مدیریت می‌کند؛ در اصل 50 درصد بسکتبال کشور در تهران است و من هم تمام تلاشم را می‌کنم وظیفه‌ام را به نحو احسنت انجام دهم.

او همچنین در مورد فعالیت خود به عنوان حسابدار در یک شرکت و ممنوعیت داشتن چندین ردیف شغلی عنوان کرد: بله. من به عنوان حسابرس عضو هیات مدیره شرکت‌های پخش دارویی هستم اما اصل قضیه اینجا است که در کنار بسکتبال بوده‌ام و فکر نمی‌کنم کار مالی خللی در پست دبیری ایجاد کند.

یعقوب زاده درباره فعالیت هم زمان جعفر محمدپور به عنوان رییس کمیته مسابقات هیات بسکتبال تهران،سرپرست دبیری فدراسیون دو و میدانی ،رییس انجمن بسکتبال با ویلچر و داور بسکتبال که موجب تداخل کاری می‌شود تاکید کرد: این موضوع را از خودشان بپرسید. زمانی که دبیر هیات بسکتبال بود مسئول کمیته مسابقات هم بود بنابراین وقتی این شرایط را قبلا تجربه کرده حتما این بار هم می تواند.  من در مقام قضاوت نیستم  باید خودشان در این مورد پاسخگو باشد.

دبیرهیات بسکتبال تهران در پاسخ به سوالی دیگر مبنی براینکه فکرنمی‌کند این سیاست رییس هیات است که نمی‌‌خواهد فرد قوی تر از خودش در هیات باشد و اینکه نمی‌تواندفرد قوی تر از خود را مدیریت کند گفت: نمی‌توانم این گونه تعریف کنم. قدرت و توان کار کردن ارتباطی به سن ندارد. دلیلی هم وجود ندارد که فردی با سابقه بالاتر عملکرد بهتری هم داشته باشد. کلاهی به عنوان رییس رویکرد جوان گرایی را درهیات بسکتبال  تهران ایجاد کرده؛ البته در زمان ریاست میرزا آقا بیک هم همین گونه بود. کلاهی در این بازه زمانی جوان گرایی کرده و یک مقدار هم انتقاد می‌شود. زمانی که سمت ریاست به او داده شد قرار بر این شد فضا در اختیار افراد تلاشگر باشد به هر حال ما طبق برنامه پیش می رویم تهران استان بزرگی است و به همان اندازه هم هیات بسکتبال تهران بزرگ است.بنابراین در تلاشیم این رشته در پایتخت به حق واقعی خود برسد.

دیدگاه تان را بنویسید