جی پلاس

لیگ در صورت مسجل شدن قهرمانی پرسپولیس متوقف می شود؟

سازمان لیگ فوتبال احتمال دارد پس از مسجل شدن قهرمانی پرسپولیس، به رقابت های این فصل خاتمه دهد.

لینک کوتاه کپی شد

سرویس ورزشی جی پلاس، رقابت های لیگ برتر فوتبال با وجود مخالفت های بسیار زیاد با تصمیم مسئولان، از سر گرفته شد و اکنون به ایستگاه های پایانی رسیده است، اما نگاهی به تقویم فوتبالی این فصل نشان می دهد که شانس اندکی برای رسیدن به هفته سی ام و پایانی وجود دارد.

پیش از شروع لیگ، اکثر قریب به اتفاق تیم ها منهای پرسپولیس خواهان تعطیلی لیگ بودند. در این بین رقیبان پرسپولیس مانند استقلال، سپاهان، پدیده، تراکتور و فولاد، به هیچ وجه حاضر نشدند که در صورت اتمام لیگ، پرسپولیس به عنوان قهرمان معرفی شود، چرا که معتقد بودند در هفته های پیش رو با وجود اختلاف امتیاز دو رقمی ممکن است هر اتفاقی بیفتد، هرچند همین باشگاه ها چنین نظری درباره رده های بعدی نداشتند و ترتیب آن زمان جدول را برای مشخص شدن تیم های راه یافته به لیگ قهرمانان آسیا کافی می دانستند!

به هر ترتیب رقابت های لیگ ادامه پیدا کرد و اکنون رقابت ها به هفته 24 ام رسیده است، اما با وضعیت این روزهای کرونا، شاید امکان به پایان رساندن آن وجود نداشته باشد، چرا که رقابت ها به شکلی که سازمان لیگ در نظر گرفته پیش نمی رود و علاوه بر عقب ماندگی چند ماهه ناشی از تعطیلی لیگ چند بازی هم به دلیل مثبت شدن تست کرونای بازیکنان برخی تیم ها مجددا به تعویق افتاده است.

نکته دیگر این که جام حذفی هم هنوز به اتمام نرسیده است. تیمی مانند فولاد هشت بازی دیگر باید در لیگ انجام بدهد، استقلال در صورتی که رای کمیته انضباطی به سودش باشد و بازی با پارس را به دلیل غیبت 3 بر صفر بازنده نشود، هفت بازی دیگر دارد، سایر تیم ها هم باید در شش بازی دیگر به میدان بروند، حتی با فرض این که دیگر از این پس هیچ تیمی به دلیل ابتلای بازیکنان به کرونا، مشکلی برای بازی کردن نداشته باشد، انجام این شش هفته پایانی به علاوه برگزاری دیدارهای معوقه و اضافه بر آن رقابت های جام حذفی در این فرصت کم باقی مانده سخت به نظر می رسد.

در حال حاضر بیشترین امتیازی که رقیبان پرسپولیس می توانند به دست بیاورند، 63 امتیاز و مربوط به تیم فولاد خوزستان است. این تیم در صورتی که در بهترین حالت در هر 8 بازی باقی مانده خود به پیروزی برسد می تواند به چنین امتیازی دست پیدا کند. با توجه به این که سرخپوشان پایتخت در حال حاضر 56 امتیاز دارند، با کسب سه پیروزی دیگر می توانند قهرمانی شان را روی کاغذ هم قطعی کنند.

در این صورت سازمان لیگ شاید بتواند با توجه به قطعی شدن قهرمانی پرسپولیس، رقابت های این فصل را با اعلام رسمی قهرمانی  قرمزها ناتمام اعلام کند. هر چند که در این صورت هم باید برای تیم هایی که در رقابت برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان هستند و یا برای بقا می جنگند، فکری شود.

جام حذفی رقابتی است که یک سهمیه فصل آتی لیگ قهرمانان را مشخص می کند. از آنجایی که این رقابت ها حذفی است و طبیعتا جدول رده بندی ندارد، بر خلاف لیگ برتر به هیچ وجه نمی توان تیم ها را با هم ارزیابی کرد و باید قهرمان این رقابت ها که سهمیه به دست می آورد مشخص شود. همین مساله احتمال ناتمام ماندن رقابت های لیگ برتر جهت پیگیری بازی های جام حذفی را بیشتر می کند.

مسئولان سازمان لیگ بارها اعلام کرده اند، که برای برگزاری یا عدم برگزاری رقابت های فوتبال، تابع تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا هستند و هر تصمیمی به آن ها اعلام شود را می پذیرند. باید منتظر ماند و دید شیوع کرونا در کشور به چه سمت و سویی می رود و فوتبال را با خود به چه سمتی می کشاند

دیدگاه تان را بنویسید