پریسا بهزادی در گفت وگو با جی پلاس؛

نایب رئیس بانوان فدراسیون دوومیدانی: کسب سهمیه المپیک برای زنان ایران دشوارتر شد/ مسابقات برگزار نشود ورزشکاران افت می کنند

نایب رئیس بانوان فدراسیون دوومیدانی گفت: شرایط کسب سهمیه المپیک برای دختران دوومیدانی کار ایران سخت بود و با توجه به شرایط فعلی و برگزار نشدن اردو و تمرین شرایط از گذشته هم دشوارتر شده است.

لینک کوتاه کپی شد

پریسا بهزادی نایب رئیس بانوان فدراسیون دوومیدانی در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس در خصوص شرایط بانوان دوومیدانی کار اظهار کرد: در این شرایط کرونا اولین رقابت در سال جدید مسابقه جایزه بزرگ هست که سوم شهریور در14 ماده برگزار می‌شود. این مسابقه چند هفته قبل توسط ستاد مبارزه با کرونا و فدراسیون پزشکی کنسل شد اما با اقداماتی که انجام دادیم و با موافقت وزارت ورزش این در ورزشگاه انقلاب انجام خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون تمام موارد و پروتکل‌های بهداشتی را برای برگزاری مسابقه جایزه بزرگ رعایت کرده است یا خیر تاکید کرد: جایزه بزرگ مسابقه‌ای است که فدراسیون برگزار می‌کند. ما برای نفرات برتر هتل درنظر گرفته‌ایم و حتی 24 ماده را به 14 ماده کاهش دادیم تا جمعیت کمتر شود. سعی می کنیم تمام پروتکل‌ها رعایت شود. دکتر اردیبهشت پزشک فدراسیون دوومیدانی و همه افرادی که دستی درسلامت دارند کمک‌ می‌کنند که این رقابت بدون مشکل به پایان برسد.

او در مورد برنامه‌های فدراسیون برای برگزاری اردوهای تیم ملی نیز گفت: نه تنها فدراسیون دوومیدانی بلکه خیلی ازفدراسیون‌ها در این شرایط  هم از طرف فدراسیون پزشکی و هم از طرف وزارت ورزش اجازه برگزاری اردو ندارند؛ به نظر من هم اصلا صلاح نیست در این شرایطی که آن قدر شیوع ویروس کرونا شدت گرفته ما بتوانیم اردو بگذاریم و ورزشکاران در کنار هم تجمع پیدا کنند. خوب شد این مسابقه جایزه بزرگ برگزار می‌شود به دلیل اینکه رکورد دوومیدانی کاران نباید کاهش پیدا کند.

بهزادی در ادامه افزود: بعد از این رقابت ما مسابقات لیگ را داریم که بانوان و آقایان می‌توانند شرکت کنند. طبق گفته‌ها کرونا دو سال طول می‌کشد و ما باید با این شرایط زندگی کنیم؛ با رعایت تمام پروتکل‌ها، زدن ماسک و انجام آزمایش. ورزشکاران نمی‌توانند کلا تمرین نداشته باشند چون بالاخره مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و المپیک نزدیک است و من فکر می‌کنم از سال 2021 مسابقات شروع می‌شود و شاید در2021 هم کرونا کامل ریشه کن نشود اما در تمام دنیا الان مسابقات فوتبال، بسکتبال و کشتی هم برگزار می‌کنند و حتی خیلی از کشورها برای آمادگی درالمپیک اردوهایی می‌گذارند که نفرات برتر از اردو خارج نمی‌شوند و بهداشت را رعایت می‌کنند بنابراین نباید ورزشکارانمان را در تنگنا قرار دهیم چون افت شدیدی در ورزش خواهیم داشت.

بهزادی همچنین با اشاره به کار سخت بانوان دوومیدانی برای کسب سهمیه المپیک گفت: شرایط سختی است، این ویروس هم که آمده قطعا همه چیز را سخت تر کرده و از طرفی رکوردهای ورودی که برای المپیک گذاشته‌اند نسبت به قبل دشوارتر شده است. با این وضعیت که بچه‌ها تمرین نکرده‌اند و مسابقه‌ای هم برای کسب سهمیه نیست شرایط بدتر هم شده است. ما در بانوان قبلا هم فقط لیلا رجبی را داشتیم که در المپیک حضور داشت و الان خیلی سخت است که دختران ما سهمیه کسب کنند. نیمه اول سال 99  رو به اتمام هست اما نه تمرینی نه اردویی و نه مسابقه‌ای هست. کسب سهمیه در بخش بانوان خیلی دشوار است. امیدوارم با رفتن کرونا و یک برنامه ریزی بتوانیم در بخش بانوان هم سهمیه بگیریم.

نایب رییس بانوان فدراسیون دوومیدانی در پایان صحبت‌های خود اظهار کرد: ما از نظرات وزارت ورزش، ستاد مبارزه با کرونا و فدراسیون پزشکی تا الان تبعیت کردیم. امیدوارم مسابقات پیش رو را هم بدون هیچ مشکلی برگزار و میزان آمادگی  ورزشکاران را مشاهده کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید