تمرین های خانگی به هیچ وجه شاددابی تمرین باشگاهی،  اردوهای تیم ملی و زیر نظر مربی و کنار دوستان را برایش ندارد اما او باید همچنان امیدوارانه به روزهای پساکرونایی باید آمادگی خود را به هر نحو ممکن حفظ کند تا در آینده  همچنان  برای برای کشورش و مردمش در صحنه‌های جهانی افتخار آفرین باشد.

یوسف صبری قهرمان ووشو جهان از جمله این قهرمانان است که کرونا او را فعلا از میادین جهانی و تمرینات باشگاهی دور کرده است، صبری از 10 سال پیش در رقابت‌های کشوری و بین المللی مدال ها و افتخار ات زیادی نصیب کشورمان کرده است .

کسب سه مدال طلای جهانی، یک مدال طلای جام جهانی و یک مدال طلای آسیایی در کنار دهها مدال نقره و برنز در میادین بین المللی از جمله افتخارات این ووشو کار اردبیلی است.

صبری این روزها  برای حفظ آمادگی خود مجبور است در زادگاه خود شهرستان نمین و در شرایط سخت و به دور از باشگاه تمرین کند.

صبری می گوید: با قدرت بیشتر در خانه و در فضای باز بیرون تمرینات هوازی را دنبال می‌کنم ، با مربیان خود هماهنگ بوده و بر اساس برنامه تمرینی ارسالی آنها  تمرینات را دنبال کرده و به کمک فضای مجازی تماس تصویری با آنها داشته و  راهنمایی لازم را از آنها می گیرم .

او  امیدوار به تکرار روزهای خوش در آینده است؛ می افزاید: امیدوارانه و با سختکوشی تمرین می‌کنم تا زنجیره موفقیت‌هایی که با زحمت زیاد کسب کرده‌ام از هم گسیخته نشود، دلتنگ سکوهای جهانی و آویختن پرچم ایران بر دوش خود و زمزمه سرود کشورم هستم و امیدوارم این روزها در آینده نیز برایم تکرار شود.

او مدافعان سلامتی را که در این روزها در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند را قهرمانان واقعی ذکر کرده و می‌گوید: آنها با خلوص و فداکاری و از جان خود مایه گذاشتهاند، آنها قهرمانان واقعی سرزمینم هستند و من ارزشمندترین مدال‌های جهانی خود را  آنها تقدیم می‌کنم .  

قهرمانان ورزشی  بسیاری در استان اردبیل  وضعیت  یوسف صبری را دارند ، آنها به سختی اما امیدوار محصور در خانه  به تمرین و حفظ آمادگی مشغولند.

 تمرین یکی از دختران قهرمان اردبیلی که لاستیک خودرو سنگینی را به خود بسته و مشغول دویدن در یک محیط جنگلی می‌باشد، این روزها در فضای مجازی صحنه‌های دل انگیزی  از همت و اراده بانوان ورزشکار و قهرمان ایرانی را به نمایش گذاشته است .

حدیث احمدی 2 مدال نقره مسابقات جهانی کارگران در اسپانیا را در کارنامه خود دارد. او این مدال ها را  در رشته پرش سه گام و و پرش طول بدست آورده است.

حدیث علاوه بر اینکه دانشجوی رشته تربیت بدنی است برای تامین هزینه‌های ورزشی خود به کار بافندگی گلیم نیز مشغول است و این روزها در کنار تمرینات سنگین ورزشی، به ساعت‌های بافت و خلق نقش و نگارهای زیبا  بر دار گلیم نیز  افزوده است .

او می‌گوید: این روزها در تعطیلی باشگاه و ورزشگاه یا در خانه تمرین می‌کنم و یا به  روستایمان پیش مادر بزرگ رفته و در دل درختان و کوه و چمن به تمرین و نرمش می‌پردازم .

وی که آرزوی حضور در المپیک و کسب مقام در این آوردگاه جهانی را دارد می‌افزاید: محدودیت در این روزها بسیار شده اما برای آینده خوش باید ناامید نشده و همچنان به ورزشی و نرمش ادامه دهم.

او نیز بهترین افتخارات و مدال هایش را به کسانی تقدیم می‌کند که دلسوزانه و فداکارانه به میهن اسلامی خدمت می‌کنند.

فضای مجازی این روزها  مملو از تصاویر نرمش‌ها و حرکات ورزشی ورزشکاران در منازل مسکونی و حیاط و فضای سبز بیرون از شهرهاست،  اتاق هایی که در آن دروزاه های کوچک فوتبال قرار گرفته و کودکان و نوجوانان مشغول شوت و حرکات نمایشی هستند، حرکات رزمی‌کاران با لباس سفید و کمرهای رنگارنگ که نرمش های رزمی را تمرین می کنند.

در این میان قفل‌های  نقش بسته  بر درب ورزشگاه‌ها  و باشگاهها در استان اربیل صحنه‌های غم انگیزی خلق کرده و همه در حسرت روزهایی هستند که این درب‌ها گشوده شده و دسته دسته ورزشکاران  شاداب و سرحال را در آغوش خود گرفته و معاش بسیاری  نیز که از این طریق ارتزاق می کنند تامین  گردد.

صاحبان و مربیان باشگاههای خصوصی در استان می‌گویند که در کنار دلنگرانی برای شاگردانشان دغدغه معاش و کسب درآمد را نیز دارند،  کرونا و تعطیلی باشگاه‌های ورزشی ضربات مالی سنگینی به آنها وارد کرده و آنها چشم انتظار کمک دولت هستند.

مسوولان ورزشی کشور نیز با اذعان به خسارت کرونا به ورزش و ورزشکاران از تصمیم دولت برای حمایت از فعالان ورزشی از طریق پرداخت تسهیلات مالی خبر می‌دهند.

به گفته جمشید تقی زاده معاون امور حقوقی وزارت ورزش و جوانان با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت‌های ورزشی بیش از ۶ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش ورزش کشور وارد شده است .

وی می‌گوید که برای رفع  خسارات وارده به این بخش باید گام‌های جدی برداشته شده و در این زمینه مسوولان تصمیمات حمایتی اتخاذ کرده‌اند و قرار است برای جبران بخشی از خسارت‌های وارده ، تسهیلات مالی ارزان قیمت در اختیار باشگاه داران و فعالان ورزشی کشور قرار گیرد.

محمد رضا برادران معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز می‌گوید : اغلب اماکن بخش خصوصی ورزشی در استان استیجاری بوده و بر این اساس نیاز به کمک و مساعدت مالی دارند.

به گفته وی ،  باشگاه‌های خصوصی با توجه به تعداد افراد شاغل و بیمه‌شدگان، ۲ میلیون تا ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و  ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام با کارمزد چهار تا ۱۲ درصد دریافت خواهند کرد ضمن اینکه   طی نامه‌ای به مدیرکل دفتر توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌های وزارت ورزش و جوانان در خواست شد تا تعرفه خدمات باشگاه ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یابد.

در استان اردبیل ۵۱۲ باشگاه ورزشی خصوصی فعالیت می‌کند، این باشگاهها طبق دستورالعمل ستاد پیشگیری از کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشند.

در ردومیدانی فعالیت 2 مدال نقره جهانی کارگران اسپانیا پرش سه گام و پرش طول   10 سال دومیدانی کار می گکردم حرفه ای  و 5 سال به صورت حرفه ای در این سه گام و طول کار می کند.

نفر اول لیگ باشگاههای کشور  و مقام اول دانشجویان کشور  12 متر و 20  دانشجوی کارشناسی تربیت بدنی است 

این همه مدال تلاش کردمک  سعی کردن بهترین پرس ها را انجامن د هم 

گلینم بافی می کند   و ورزش می کند قهرمانی هزینه دارد و درامد از ورزش ندارد در کنارسش انجامن می دهد تا هزینه بدست آورد به گلیم صدای سربلندی و موفقیت  بدست می آید . در این کرونا فضا  سهعی می کنم در دل کوه  در روستا خونه مادر بزرگ و سه چهار  ساتهت لاستیک و تمرینتات قدرتی انجام می دهم 

مهمترین آرزو توانایی رتبه المپیم نقره مدال جهانی به طلایی  و تقدبم هب خادمان کشور مان اسپانیا دلسوزانه خدمت می کند. همت ، تلاش و تلاش مهمترین انهاست .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.