محمد فرحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی در 34 رشته در سطح کشور، افزود: این المپیاد در 70 رویداد ورزشی در بخش دختران و پسران برگزار می شود.
فرحی یادآور شد: تاکنون 19 هیات ورزشی استان با برگزاری مسابقات انتخابی، برای شرکت در این المپیاد اعلام آمادگی کرده اند.
وی اعتبار مورد نیاز اعزام هیات های ورزشی به این المپیاد را افزون بر سه میلیارد و 500 میلیون ریال ذکر کرد و اظهار داشت: این اعتبار فقط برای ایاب و ذهاب هیات ها نیاز است.
رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی با اشاره به هزینه بالای اعزام برخی رشته ها، گفت: به طور مثال المپیاد ورزشی در رشته فوتبال در کیش برگزار می شود که اعزام تیم فوتبال این استان هزینه بالایی را می طلبد ولی علیرغم استعداد بالای ورزشکاران استان و علاقه مندی برای حضور، اعتبار مورد نیاز تامین نشد.
رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی افزود: وزارت ورزش و جوانان اعتبار اندکی به میزان یک میلیارد و 400 میلیون ریال را برای کمک به هیات های ورزشی استان اختصاص داده که در اختیار هیات ها برای اعزام ورزشکاران به این المپیاد قرار می گیرد ولی کافی نیست.
وی اظهار داشت: با توجه به استعداد و پتانسیل بالای خراسان شمالی در بخش قهرمانی رده های سنی نونهالان و نوجوانان، احتمال کسب چندین مدال قطعی توسط ورزشکاران استان وجود دارد.
المپیاد استعدادهای برتر ورزشی به منظور استعدادیابی در بخش نونهالان و نوجوانان 12 تا 15 سال برگزار می شود تا با پشتوانه سازی و حفظ استعدادها، برترین های ورزشی کشور برای شرکت در المپیک 2022 جوانان آماده سازی شوند.
ط/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.