گزارش جی پلاس از هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا

فاجعه سازی نمایندگان ایران در آسیا؛ 10 گل خورده در 4 بازی!+ عکس و فیلم/ جدول

هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا با سه شکست و یک تساوی برای نمایندگان ایران همراه شد و تنها پرسپولیس با امتیاز بازی خود را به پایان رساند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا نمایندگان ایران عملکرد به مراتب بدتری به نسبت هفته اول داشتند و از 4 بازی تنها یک امتیاز به دست آوردند تا یکی از بدترین شروع های تاریخ لیگ قهرمانان برای تیم های ایرانی ثبت شود. د رچهار بازی نمایندگان 10 گل خوردند و فقط 3 گل زدند!

گروه A: الاهلی عربستان 2 - استقلال یک

این بازی برای استقلال شرایط خاصی داشت چرا که علاوه بر بازیکنان مصدوم گذشته خود نظیر دیاباته، قائدی و یزدانی آن ها کریمی، میلیچ و باقری را هم قبل از بازی از دست دادند و مجیدی مجبور شد با برخی از بازیکنان ذخیره خود مثل دشتی به مصاف الاهلی برود. با وجود مصدومان زیاد این تیم اما استقلال بازی نسبتا خوبی برابر الاهلی به نمایش گذاشت اما در دفاع اشتباهات زیادی داشت و علاوه بر 2 گلی که الموشر برای الاهلی زد، چندین موقعیت را هم این تیم عربستانی از دست داد. در آن سوی میدان شاگردان فرهاد مجیدی علاوه بر گلی که مطهری به ثمر رساند، توسط وریا غفوری یک پنالتی را هم از دست دادند. مهم ترین اتفاق این بازی در لحظات پایانی رخ داد جایی که مطهری برای بار دوم دروازه الاهلی را باز کرد اما داور این گل را مردود اعلام کرد. اتفاقی که باعث اعتراض بازیکنان و کادرفنی استقلال شد. در نهایت این مسابقه با برتری 2 بر یک الاهلی در ورزشگاه کویت به پایان رسید.در پایان این بازی به دلیل عدم حضور خبرنگاران در نشست، کنفرانس خبری این مسابقه برگزار نشد! در دیگر بازی این گروه الوحده با یک گل الشرطه را از پیش رو برداشت.

 

لیگ قهرمانان آسیا

لیگ قهرمانان آسیا

لیگ قهرمانان آسیا

استقلال در آخرین بازی دور رفت خود در مرحله گروهی دوشنبه 12 اسفند به مصاف الوحده امارات می رود.

گروه A

رده تیم بازی برد تساوی باخت امتیاز
1 الاهلی عربستان  2 1 1 0 4
2 الوحده 2 1 1 0 4
3 استقلال 2 0 1 1 1
4 الشرطه 2 0 1 1 1

 

 

گروه B: پاختاکور 3- شهرخودرو صفر

شهر خودرو در تاشکند بازی ضعیفی از خود به نمایش گذاشت و با 3 گل مغلوب پاختاکور شد. سرگیف دو بار و اعظمف گلزنان پاختاکور بودند. در این بازی ماشاریپوف عملکرد فوق العاده برای پاختاکور داشت و دفاع شهرخودرو را آزار داد  و می توان گفت از ارکان اصلی پیروزی تیمش بود. در نیمه اول این بازی شاگردان سرآسیایی عملکرد بدی نداشتند و توسط قاضی و خلعتبری شانس گلزنی هم داشتند اما در نیمه دوم همه چیز تغییر کرد. دفاع شهرخودرو و هم چنین مهدی رحمتی ضعیف کار کردند و علاوه بر اینکه 3 بار دروازه این تیم باز شد؛ چندین موقعیت خطرناک هم نصیب حریف شد. البته داور یک گل پاختاکور را هم به دلیل آفساید مردود اعلام کرد. تعویض های سرمربی شهرخودرو برای کاهش اختلاف هم فایده نداشت و بازیکنانش نتوانستند به دروازه حریف برسند تا این تیم مشهدی دومین باخت خود را در لیگ قهرمانان آسیا متحمل شود.

در دیگر بازی این گروه الهلال 2 بر یک الاهلی امارات را از پیش رو برداشت.

لیگ قهرمانان آسیا

لیگ قهرمانان آسیا

لیگ قهرمانان آسیا

شوتا آرولادزه، سرمربی پاختاکور بعد از این بازی، گفت: این پیروزی شیرین را به بازیکنان و هواداران تبریک می گویم. البته در این بازی اشکالاتی را نیز داشتیم. در نیمه اول احساس کردیم که در ابتدای فصل هستیم و اشتباهات زیادی انجام دادیم. اما در نیمه دوم تغییراتی در بازی انجام دادیم و موفق شدیم 3 گل به رقیب بزنیم. تیم‌های ایرانی همیشه قدرت بدنی بالایی دارد. اما با این وجود شهرخودرو در نیمه  دوم خسته شد. در این بازی یک عملکرد تیمی خوب داشتیم. البته در میانه زمین توپ های زیادی را از دست دادیم.

شهرخودرو در سومین بازی خود سه شنبه 13 اسفند به مصاف الاهلی امارات می رود.

گروه B

رده تیم بازی برد تساوی باخت امتیاز
1 الهلال عربستان 2 2 0 0 6
2 پاختاکور 2 2 0 0 6
3 الاهلی 2 0 0 2 0
4 شهر خودرو 2 0 0 2 0

 

گروه C: الشارجه 2 - پرسپولیس 2

پرسپولیس بازی برابر الشارجه امارات را خوب شروع کرد و این تیم بازی را در دست گرفت. شاگردان گل محمدی در دقیقه 9 روی پاس ترابی، توسط علیپور به گل رسیدند اما در دقیقه 25 خلفان گل تساوی را برای میزبان به ثمر رساند. 2 دقیقه بعد بازهم علیپور دروازه عادل الحسنی را باز کرد تا پرسپولیس پیش بیفتد اما این پایان کار دو تیم در نیمه اول نبود و مندس در وقت اضافه دروازه بیرانوند را باز کرد تا بازی به تساوی 2-2 برسد. در این دیدار دفاع پرسپولیس به مانند بازی اول برابر الدحیل اشتباهات فراوانی داشت و بارها بازیکنان الشارجه با بیرانوند تک به تک شدند. علاوه بر خط دفاع، علیرضا بیرانوند هم از روزهای اوج خود فاصله دارد و همین موضوع هم باعث گل خوردن های زیاد این تیم شده است. با این تساوی پرسپولیس با یک امتیاز در رده سوم گروه C قرار گرفت.

دیگر بازی این گروه التعاون 2 بر صفر الدحیل را شکست داد.

لیگ قهرمانان آسیا

لیگ قهرمانان آسیا/ پرسپولیس

لیگ قهرمانان آسیا/ پرسپولیس

یحیی گل محمدی در نشست خبری بعد از تساوی دو بر دو مقابل شارجه گفت: فکر می کنم بازی را خوب شروع کردیم و به گل  هم رسیدیم. هدفمان گرفتن سه امتیاز بود اما بعد از گل دوم نتوانستیم تمرکز خوبی داشته باشیم.  مشکلی که داشتیم عدم تمرکز بعد از زدن گل بود. اگر تمرکز را حفظ می کردیم می‌توانستیم بازی را ببریم.در این دو بازی ۴ گل خورده ایم و خیلی ساده گل خورده ایم و باید بیشتر روی تمرکز کار کنیم و ساده امتیاز از دست داده ایم. در نیمه دوم باز هم می‌توانستیم به گل برسیم ولی موفق نبودیم.بازی زیبایی بود و فکر می کنم تماشاگرانی که در ورزشگاه بودند لذت بردند. بعد از گذشت دو هفته از لیگ قهرمانان، شناخت خوبی از تیم‌ها پیدا کرده‌ایم و تازه این بازی‌ها برای ما شروع شده است. برنامه بازی ها طوری است که به ضرر تیم‌های ایرانی است. شک نکنید اصلی‌ترین تیمی که شانس صعود از این گروه را دارد ما هستیم. با الدحیل و الشارجه در تهران هم بازی کنیم و معتقدم با حمایت هواداران‌مان می‌توانیم آنها را ببریم. ما پرتماشاگرترین تیم آسیا هستیم.ضمن اینکه من همیشه به بازیکنانم اعتقاد داشته‌ام. همچنین باید دو بار با التعاون بازی کنیم و شانس داریم که امتیازات از دست رفته را جبران کنیم. به نظر من با تمرکز بیشتر و کمی شانس شانس اصلی صعود از گروه ما هستیم. در سه بازی قبلی ۶ گل خورده ایم و این برای تیم بزرگی مثل پرسپولیس آمار خوبی نیست. بخشی از این گل‌ها شاید بخاطر مسائل تاکتیکی است بخشی هم به عملکرد خط دفاع و تمرکز بازیکنان برمی‌گردد. باید در تمرینات بهتر کار کنیم. همانطور که گفتید در بخش هجومی بهتر شده‌ایم و راحت‌تر موقعیت ایجاد می‌کنیم ولی در بخش دفاع اشکالاتی هست که پشت بازیکنانمان موقعیت ایجاد می‌شود. باید روی این مسائل بیشتر کار کنیم تا دوباره از این ناحیه ضربه نخوریم.

سرمربی پرسپولیس درباره تعویض سیدجلال حسینی هم گفت:  سیدجلال یک مصدومیت جزئی ‌داشت که نمی‌دانم در چه حدی است. احساس درد داشت و به همین دلیل بین دو نیمه تعویض شد.

علی علیپور بهترین بازیکن این مسابقه در پایان بازی گفت: بازی را خیلی خوب شروع کردیم. طبق گفته‌های سرمربی وارد زمین شدیم و نتیجه تلاش بازیکنان بود که توانستم دو گل بزنم. خیلی خوب بازی کردیم.‌ سرمربی حریف گفته بود که می‌خواهند پیروزی میدان باشند اما اینگونه نبود و بازی کاملا دست ما بود و سوار بر بازی بودیم. تنها دلیلی که نتوانستیم ببریم این بود که در نیمه دوم بدشانس بودیم و موقعیت‌های‌ ما تبدیل به گل نشد. امروز نتوانستیم ببریم ولی فوتبال ادامه دارد و ما طبق اهداف تیم و تاکتیک‌های مربیان دوباره تمرین می‌کنیم تا نتایج بهتری بگیریم.

پرسپولیس در آخرین بازی خود در دور رفت دوشنبه 12 اسفند به مصاف التعاون عربستان می رود.

گروه C

رده تیم بازی برد تساوی باخت امتیاز
1 التعاون عربستان 2 2 0 0 6
2 الدحیل قطر 2 1 0 1 3
3 پرسپولیس 2 0 1 1 1
4 الشارجه امارات 2 0 1 1 1

 

گروه D: السد 3 - سپاهان صفر

با توجه به پیروزی روز اول سپاهان برابر العین، کارشناسان شانس زیادی برای شاگردان قلعه نویی برابر السد قطر قائل بودند اما در نهایت تعجب شاگردان ژاوی با 3 گل سپاهان را از پیش رو برداشتند. اکرم عفیف و الهیدوس (2 بار) برای السد گلزنی کردند تا سپاهان بازنده این بازی باشد. گل های السد در دقایق 51، 72 و 78 به ثمر رسید. بازیکنان السد در همان ابتدای بازی برابر سپاهان هجومی کار کردند و می توانستند در دقیقه یک هم گلزنی کنند؛ آن ها بعد از اینکه 2 گل پیش افتادند روی ضدحملات موقعیت های زیادی را به دست آوردند که فقط یکی از آن ها تبدیل به گل شد. سپاهان در این بازی کی روش استنلی را در اختیار نداشت. با وجود اینکه پیام نیازمند در این بازی 3 گل دریافت کرد اما بارها مانع گلزنی بازیکنان السد شد. با این باخت سپاهان 3 امتیازی باقی ماند و السد دومین پیروزی خود را کسب کرد و 6 امتیازی شد.

در دیگر بازی این گروه العین 2 بر یک به النصر عربستان باخت.

 

لیگ قهرمانان آسیا

لیگ قهرمانان آسیا

ژاوی هرناندس سرمربی السد بعد از بازی گفت: از تمام هواداران السد تقدیر و تشکر می‌کنم به خاطر حمایت خوبی که از تیم کردند. پیروزی در این بازی برای ما اهمیت زیادی داشت و خدا را شکر به این هدف رسیدیم. از عملکرد بازیکنانم در این بازی خوشحال هستم. ما در این بازی نمایش بسیار خوبی داشتیم و به نظرم یکی از بهترین‌های بازی السد در لیگ قهرمانان آسیا را شاهد بودیم. به خاطر این عملکرد تیم از بازیکنان تشکر می‌کنم. ما در گروه بسیار سختی در غرب آسیا قرار داریم به همین خاطر باید در بازی‌های آینده تمرکزمان را حفظ و نتایج لازم را کسب کنیم. در شرایط کنونی ما باید تمرکز خودمان را به بازی آینده خود در لیگ ستارگان قطر مقابل ام‌صلال بگذاریم. رر شرایط کنونی در لیگ قهرمانان آسیا با کسب 4 امتیاز تا اینجای رقابت‌ها وضعیت خوبی داریم اما باید فراموش نکنیم در گروه سختی هستیم. باید برای صعود از گروه بازی رفت و برگشت با العین را به پیروزی رسیم.

امیر قلعه‌نویی سرمربی سپاهان در نشست خبری پس از شکست ۳ بر صفر تیمش برابر السد گفت: من به تیم ژاوی تبریک می‌گویم. آن‌ها بهتر از ما بوند و ما به دلیل چند اشتباه شکست خوردیم. در اواخر نیمه نخست چند فرصت داشتیم اما قدر ندانستیم. در نیمه دوم مجبور شدیم سروش رفیعی را تعویض کنیم زیرا مصدوم شده بود. به ژاوی و السد بابت این پیروزی تبریک می‌گویم و ما به اشتباهات خود باختیم. متاسفانه ۲ روز پیش کی‌روش مصدوم شد و نبود او به ما ضربه زد. آن‌ها از نظر بازیکنی از ما بهتر بودند اما ما هم بازیکنان خوبی داشتیم. تیم ما روز خوبی نداشت و ما باید بعد از گل اول باید بازی را کنترل می‌کردیم. کمی در حق تیم‌های ایرانی ظلم می‌شود زیرا وقتی ۳ هفته اول را در کشورت و مقابل هواداران ایرانی به میدان نروی، آزاردهنده است. باخت جزوی از  فوتبال است و باید آن را فراموش کنیم و به لیگ برتر برگردیم. باید تیم را آنالیز کنیم و اشتباهاتمان را جبران کنیم تا آماده بازی بزرگ هفته آینده خود در لیگ ایران شویم.

قلعه‌نویی در خصوص هدیه‌ای که از باشگاه السد گرفت گفت: من ۴۰ سال است که فعالیت فوتبالی می‌کنم اما کاری که امروز باشگاه السد کرد و این پیراهن را به من هدیه داد، همیشه در خاطر من خواهد بود و آن را فراموش نخواهم کرد. این یکی از شیرین‌ترین اتفاقات فوتبالی عمر من بود.

پیام نیازمند سنگربان سپاهان بعد از این مسابقه گفت: بازی سختی بود و نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم اشتباهات بدی داشتیم و همین باعث شد تا بازنده این دیدار باشیم. اشتباهات روی عملکرد تیم تاثیر گذاشت و باعث شد تا سه گل دریافت کنیم. نباید در مرحله بعد این اشتباهات را تکرار کنیم. در گروه سختی قرار گرفته‌ایم و هنوز در اول راه هستیم. باید در دیدارهای بعدی بهتر از این ظاهر شویم. در چنین دیدارهای بزرگی نیاز به تمرکز بالا است.

سپاهان سه شنبه 13 اسفند به مصاف النصر عربستان می رود.

گروه D

رده تیم بازی برد تساوی باخت امتیاز
1 السد قطر 2 1 1 0 4
2 النصر عربستان 2 1 1 0 4
3 سپاهان 2 1 0 1 3
4 العین 2 0 0 2 0

کارشناس فوتبال: استقلال می تواند از گروهش صعود کند/ شهرخودرو تجربه کمی دارد

پرسپولیس در اندیشه بازگشت به رقابت ها/ سپاهان به دنبال دومین قربانی +برنامه و نتایج

شهرخودرو در انتظار اولین امتیاز آسیایی/ استقلال به دنبال برد تیم عربستانی در کویت+ برنامه و نتایج

آیا تیم های ایرانی صعود می کنند؟ / هت تریک الدحیل با شکست پرسپولیس! + نتایج 10 فصل اخیر

دو سوم امتیازها از دست رفت/ آغاز نه چندان دلچسب لیگ قهرمانان برای ایران+عکس و فیلم

دیدار شهرخودرو با مدافع عنوان قهرمانی و جدال پرسپولیس با ستاره های گرانقیمت +برنامه تیم های ایرانی

برنامه و نتایج کامل لیگ قهرمانان آسیا 2020 +جدول

 

نتایج هفته اول رقابت ها
تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
پاختاکور 2 1 الاهلی امارات دوشنبه 21 بهمن 14:30
الشرطه 1 1 استقلال دوشنبه 21 بهمن 18
الهلال 2 0 شهرخودرو دوشنبه 21 بهمن 18:10
الوحده 1 1 الاهلی عربستان دوشنبه 21 بهمن 19:05
العین 0 4 سپاهان سه شنبه 22 بهمن 18:20
الشارجه 0 1 التعاون سه شنبه 22 بهمن 18:25
النصر 2 2 السد سه شنبه 22 بهمن 18:45
الدحیل 2 0 پرسپولیس سه شنبه 22 بهمن 18:45

 

 

نتایج هفته دوم رقابت ها

تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
پاختاکور 3 صفر شهرخودرو دوشنبه 28 بهمن 14:30
الاهلی 1 2 الهلال دوشنبه 28 بهمن 17
الشرطه صفر 1 الوحده دوشنبه 28 بهمن 17:30
الاهلی عربستان 2 1 استقلال دوشنبه 28 بهمن 19
العین 1 2 النصر سه شنبه 29 بهمن 18:25
السد 3 0 سپاهان سه شنبه 29 بهمن 19:05
التعاون 2 0 الدحیل سه شنبه 29 بهمن 19:05
شارجه 2 2 پرسپولیس سه شنبه 29 بهمن 19:05

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید