هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا

تکمیل ناکامی نمایندگان ایران با شکست سنگین سپاهان و تساوی پرسپولیس با ضعف دفاعی/ کسب یک امتیاز از 4 بازی! +ویدیو گل ها و جدول

هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا با یک تساوی و سه شکست برای نمایندگان ایران به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، در ادامه هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، از گروه C تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت ۱۹:۰۵ میهمان شارجه امارات بود که این دیدار  در نهایت با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

برای پرسپولیس در این دیدار علی علیپور در دقایق ۱۰ و ۲۶ گلزنی کرد و برای شارجه هم محمد خلفان در دقیقه ۲۵ و ریان مندیز در دقیقه ۲+۴۵ به ثمر رساند. در این بازی خط دفاع پرسپولیس روی هر دو گل اشتباهات عجیبی داشت و در نهایت این موضوع باعث شد تا سرخ‌پوشان سه امتیاز بازی را براحتی از دست بدهند.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (۴۶ کنعانی‌زادگان)، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، وحید امیری (۷۵ بشار رسن)، مهدی ترابی، علی علیپور و اوساگونا(۷۰ استوکس).

ترکیب شارجه: عادل الحوسنی، الحسن صالح، شاهین، کایو، محمد عبدالباسط (۷۳ ماجد سورو) ، سالم سلطان، علی الظنحانی، عبدالله غانم، ریان مندیز، خلفان و شوکوروف.

گزارش نیمه اول/ شارجه 2 - پرسپولیس 2

 نیمه نخست این دیدار با بازی هجومی پرسپولیس همراه بود. شاگردان گل‌محمدی که برای پیروزی وارد میدان شده بودند، از همان دقایق ابتدایی سعی در طراحی حملاتی داشتند و از این رو یکی دو فرصت خوب به دست آوردند که یکی از آن‌ها در دقیقه ۱۰ به گل تبدیل شد. در دقیقه ۹ این دیدار پرسپولیسی‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند اما ترابی نتوانست با استفاده از این فرصت دروازه شارجه را باز کند و شوت او را دروازه‌بان حریف برگرداند. یک دقیقه پس از این صحنه، مهدی ترابی از سمت چپ صاحب توپ شد و با یک پاس در عمق زیبا، فرصت بسیار خوبی برای علیپور ایجاد کرد و این بازیکن هم توانست گل نخست تیمش را به ثمر برساند.

در دقیقه ۱۳ سفیدپوشان شارجه این فرصت را داشتند تا گل تساوی را به ثمر برساند اما شوت کایو به سید جلال حسینی برخورد کرد و وارد دروازه پرسپولیس نشد.

در ادامه این دیدار در دقیقه ۲۵ روی حرکت خوب کایو، خلفان در شش قدمی دروازه پرسپولیس به توپ رسید و گل تساوی را برای شارجه به ثمر رساند اما یک دقیقه پس از گل شارجه، باز هم روی حرکت خوب ترابی و پاس او برای علیپور، مهاجم پرسپولیس توانست گل دوم خودش و پرسپولیس را به ثمر برساند.

 در ادامه این دیدار و در دقیقه ۳۴ ریان مندیز با نفوذ به درون محوطه جریمه پرسپولیس فرصت بسیار خوبی برای باز کردن دروازه به دست آورد اما ضربه او از کنار دروازه به اوت رفت.

در آخرین ثانیه‌های این نیمه ریان مندیز با یک شوت در داخل محوطه جریمه پرسپولیس بازی را به تساوی کشاند.

گزارش نیمه دوم/ شارجه 2 - پرسپولیس 2

قرمزپوشان تهرانی که به خوبی می‌دانستند کسب یک امتیاز کارشان را برای صعود سخت خواهد کرد، نیمه دوم را هم با طرحی حملاتی از  سمت چپ و راست پیگیری کردند. در دقیقه ۴۶ روی ارسال کرنری که مهدی ترابی انجام داد، شجاع خلیل‌زاده قصد داشت با یک ضربه سر دروازه شارجه را باز کند اما ضربه سر او به اوت رفت. در دقیقه ۵۸ احمد نورالهی پشت محوطه جریمه شارجه صاحب توپ شد اما شوت او راهی به دروازه پیدا نکرد.

در بیشتر دقایق نیمه دوم این دیدار توپ و میدان در اختیار پرسپولیس بود و سفیدپوشان شارجه با تراکم دفاعی در زمین خودشان، روی ضد حملات برنامه‌ریزی کرده بودند. در دقیقه ۶۰ کایو پشت محوطه جریمه پرسپولیس به توپ رسید اما شوت او از کنار دروازه به اوت رفت تا اینگونه پرسپولیسی‌ها نفس راحتی بکشند.   

در دققه ۷۹ حرکت خوب پرسپولیسی‌ها از سمت راست فرصت خوبی برای علیپور ایجاد کرد ما ضربه سر این بازیکن را دروازه‌بان حریف مهار کرد.

در نهایت تلاش دو تیم برای تغییر نتیجه حاصلی نداشت تا بازی با تساوی دو بر دو به پایان برسد.

 

سپاهان صفر- السد 3

دو تیم فوتبال السد قطر و سپاهان اصفهان در دومین دیدار خود در فصل ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹:۰۵ به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه ۳ بر صفر به سود شاگردان ژاوی به پایان رسید تا السد شدرنشین گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا شود.

گل‌های السد را در این دیدار اکرم عفیف در دقیقه ۵۱ و حسن الهیدوس در دقایق ۷۲ و ۷۸ به ثمر رساند.

ترکیب السد: سعد الشیب، طارق سلمان، پدرو میگل، بوعلام خوخی، یاسر عیسی، گابی فرناندز، جونگ وو ینوگ، نام تائه هی، حسن الهیدوس، اکرم عفیف، بغداد بونجاح.

ترکیب سپاهان: پیام نیازمند، مرتضی منصوری(70- رضا میرزایی)، محمد طیبی، شایان مصلح، سعید آقایی، مهدی کیانی، امید نورافکن، سروش رفیعی(57- شجاد شهباززاده)، محمدرضا حسینی، محمد محبی و علی قربانی(83- محسن الغصانی).

نیمه نخست/ السد صفر - سپاهان صفر

السد بازی را هجومی‌تر از نماینده ایران شروع کرد و در همان ثانیه ۵۴ می‌توانست دروازه سپاهان را باز کند که پیام نیازمند به خوبی موقعیت تک به تک را از اکرم عفیف گرفت. بعد از این حمله نیز بازیکنان السد توپ و میدان را در اختیار داشتند و شاگردان قلعه‌نویی نیز دل به ضدحملات دوخته بودند.

نفوذ از کناره‌ها، و سانتر روی دروازه اصلی‌ترین برنامه طلایی‌پوشان بود اما ضربات سر بی‌دقت علی قربانی و سایر بازیکنان سپاهان حتی نتوانست سعد الشعیب را به زحمت بیاندازد. در سوی دیگر میدان، شاگردان ژاوی روی سرعت بغداد بونجاح و اکرم عفیف حساب کرده بودند و دو بار با شوت‌های از راه دور مهاجم الجزایری و نام تائه هی دروازه نیازمند را تهدید کردند اما توپ‌های آن‌ها راهی به چارچوب نداشت. نخستین حمله جدی سپاهان روی نفوذ حسینی با پاس زیبای او به داخل محوطه جریمه همراه شد که محمد محبی در فرصتی تک به تک با دروازه‌بان حریف در دقیقه ۴۱، توپ را به بیرون زد. همچنین نیازمند در دقیقه ۴۵ با یک واکنش استثنایی مانع از گلزنی بونجاح شد.

سرانجام نیز تلاش دو تیم در پایان نیمه نخست فایده‌ای نداشت و تا تقابل نماینده ایران و قطر در پایان ۴۵ دقیقه اول با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کند.

نیمه دوم/ السد 3 - سپاهان صفر

همانند نیمه اول، السد باز هم بازی را هجومی تر آغاز کرد و با استفاده از سرعت دو مهاجم خود، سعی در باز کردن دروازه سپاهان داشت. این اتفاق سرانجام در دقیقه ۵۱ افتاد و روی ضدحمله شاگردان ژاوی در دقیقه ۵۱، بغداد بونجاح در مصاف با دو مدافع سپاهان، با پاسی دقیق اکرم عفیف را یک بار دیگر با نیازمند تک به تک کرد که این بار ملی‌پوش قطری توانست دروازه نماینده ایران را باز کند.

در ادامه و در دقیقه ۵۷ السد فرصت داشت به گل دوم برسد که کار ترکیبی حسن الهیدوس با نام تائه هی، با ضربه هافبک کره‌ای همراه شد که نیازمند مانع از ورود توپ به دروازه‌شد. پس از این فرصت امیر قلعه‌نویی دست به هجومی‌ کردن تیم خود زد و سجاد شهباززاده را به جای سروش رفیعی به میدان فرستاد.

پس از گل السد، این سپاهان بود که بازی را در دست گرفت و السد هم دل به ضدحملات دوخته بود. نفوذ از کنازه‌ها و سانتر از جناحین در نیمه دوم هم تاکتیک تیم قلعه‌نویی بود اما همانند نیمه نخست، آن ها باز هم نتوانستند فرصت جدی را روی دروازه السد ایجاد کنند.

در این بین و در دقیقه ۷۲، ضدحمله بازیکنان السد کار دست سپاهان داد و با کار ترکیبی بازیکنان السد، توپ به بونجاح رسید و سانتر زمینی او به محوطه جریمه با ضربه حسن الهیدوس تبدیل به گل دوم نماینده قطر شد.

بازیکنان سپاهان که بعد از خوردن گل دوم ناامید شده بودند، ۶ دقیقه بعد گل سوم را هم توسط حسن الهیدوس دریافت کردند. نفوذ اکرم عفیف از سمت چپ و پاس به بیرون او، دروازه خالی را مقابل شماره ۱۰ السد قرار داد تا این بازیکن گل دوم خود و گل سوم تیمش را وارد دروازه کند.

در ادامه باز این السد بود که چند فرصت را روی دروازه نیازمند ایجاد کرد که این دروازه‌بان مانع از بیشتر شدن اختلاف دو تیم شد. در پایان این دیدار با نتیجه ۳ بر صفر همراه شد تا سپاهانی‌ها صدرنشینی را از دست دهند.

در دیگر دیدار این گروه تیم فوتبال النصر موفق شد در زمین العین، با نتیجه ۲ بر یک از سد این تیم عبور کند. در جدول این گروه السد با ۴ امتیاز و تفاضل بهتر در صدر قرار دارد و النصر با همین تعداد امتیاز در جایگاه دوم است. شاگردان قلعه‌نویی نیز با ۳ امتیاز در رده سوم قرار گرفتند.

برنامه هفته دوم رقابت ها
تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
پاختاکور 3 صفر شهرخودرو دوشنبه 28 بهمن 14:30
الاهلی 1 2 الهلال دوشنبه 28 بهمن 17
الشرطه صفر 1 الوحده دوشنبه 28 بهمن 17:30
الاهلی عربستان 2 1 استقلال دوشنبه 28 بهمن 19
العین 1 2 النصر سه شنبه 29 بهمن 18:25
السد 3 0 سپاهان سه شنبه 29 بهمن 19:05
التعاون 2 0 الدحیل سه شنبه 29 بهمن 19:05
شارجه 2 2 پرسپولیس سه شنبه 29 بهمن 19:05

گروه A

رده تیم بازی برد تساوی باخت امتیاز
1 الاهلی عربستان  2 1 1 0 4
2 الوحده 2 1 1 0 4
3 استقلال 2 0 1 1 1
4 الشرطه 2 0 1 1 1

 

 

گروه B

رده تیم بازی برد تساوی باخت امتیاز
1 الهلال عربستان 2 2 0 0 6
2 پاختاکور 2 2 0 0 6
3 الاهلی 2 0 0 2 0
4 شهر خودرو 2 0 0 2 0

 

گروه C

رده تیم بازی برد تساوی باخت امتیاز
1 التعاون عربستان 2 2 0 0 6
2 الدحیل قطر 2 1 0 1 3
3 پرسپولیس 2 0 1 1 1
4 الشارجه امارات 2 0 1 1 1

 

گروه D

رده تیم بازی برد تساوی باخت امتیاز
1 السد قطر 2 1 1 0 4
2 النصر عربستان 2 1 1 0 4
3 سپاهان 2 1 0 1 3
4 العین 2 0 0 2 0

 

 

دیدگاه تان را بنویسید