گزارش جی پلاس از هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا

شهرخودرو در انتظار اولین امتیاز آسیایی/ استقلال به دنبال برد تیم عربستانی در کویت+ برنامه و نتایج

دو تیم ایرانی در روز نخست هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم های ازبکستانی و عربستانی می روند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، در روز نخست هفته اول لیگ قهرمانان آسیا تیم های شهر خودرو و استقلال دوشنبه ۲۸ بهمن به مصاف رقبای خود از کشورهای ازبکستان و عربستان می روند.

گروه B: پاختاکور- شهرخودرو؛ ورزشگاه پاختاکور تاشکند ساعت 14:30

شاگردان مجتبی سرآسیایی در تیم شهرخودرو در تاشکند ازبکستان به مصاف پاختاکور می روند. شهر خودرو لیگ قهرمانان را با شکست برابر الهلال؛ مدافع عنوان قهرمانی آغاز کرد. این تیم در دبی با شاگردان لوچسکو دیدار کرد و با 2 گل مغلوب شد.

حریف هفته دوم شهرخودرو یعنی پاختاکور نیز در دیدار نخست رو در روی الاهلی امارات قرار گرفت. این تیم ازبکی در بازی نخست در امارات با نتیجه 2 بر یک پیروز شد.

ماشاریپوف و کران گلزنان این تیم بودند. دروازه سایونوف ازبک نیز توسط کونده بازیکن الاهلی باز شد. سرگیف، خامروبکوف، سایونوف، علیجانوف، سایفیف، اعظموف، کران، ماشاریپوف، سوبریخاجیف، خامدوف، خامروبکوف بازیکنان اصلی پاختاکور در بازی برابر الاهلی بودند. کوژاک، دردیوک و اسماعیلف نیز به عنوان ذخیره به میدان آمدند. "شوتا آرولادزه" گرجستانی نیز روی نیمکت این تیم می نشیند. 

پاختاکور در فصل 2003-2002 و 2004 به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسید. آن ها در فصل 2019 لیگ ازبکستان قهرمان شدند و دراگان کران هم آقای گل شد. این تیم با 12 عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم لیگ این کشور است.

etvjj0ueicddkaca5iup

 

رحمتی، نعمتی، فرجی، قاضی، صادقی، قاسمی نژاد، مهربان، سرلک، جعفری، سعید صادقی و فرامرزی 11 بازیکن شهر خودرو در دیدار برابر الهلال بودند. آقا جان پور، اسلاوف و خلعتبری هم به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفتند. شهر خودرو در بازی برابر پاختاکور امید بیشتری برای کسب اولین امتیاز آسیایی خود دارد. هرچند که تیم های ازبکستانی در خانه خود تیم های سخت کوش و پرتلاشی هستند اما انگیزه تیم مشهدی می تواند راه را برای موفقیت این تیم هموار کند.

لیگ قهرمانان آسیا

 

هویکان کانام کریشان از سریلانکا داور وسط این مسابقه است. پالیتا، پرمالال و روبش نیز کمک های او در این بازی هستند.

دیگر بازی این گروه میان الشباب و الهلال در دبی برگزار می شود.

گروه A: الاهلی عربستان - استقلال؛ ورزشگاه  جابر الاحمد کویت ساعت 19

استقلال در بازی اول خود در لیگ قهرمانان در زمین نامناسب اربیل به مصاف الشرطه رفت و با نتیجه یک - یک عراق را ترک کرد. مهم ترین مشکل استقلال بعد از این بازی مصدومیت مهدی قائدی است و هنوز مشخص نیست آیا این بازیکن موثر به بازی برابر الاهلی می رسد یا نه. استقلالی ها که به دلیل کمبود پول سعید رمضانی سرپرست تیم شان را همراه خود ندارند بازی حساسی برابر حریف عربستانی خواهند داشت. با توجه به تصمیم چندساله AFC بازی دو تیم در زمین بی طرف و در کشور کویت برگزار می شود.

لیگ قهرمانان آسیا

 

در آن سوی میدان الاهلی هم شرایط نامناسبی دارد. این تیم به دلیل نتایجی که در لیگ عربستان کسب کرده با سرمربی خود یعنی کریستین گروس به مشکل خورده است و حتی این سرمربی همراه تیمش به کویت نرفته و این تیم باید با مازن بهکلی سرمربی موقت برابر استقلال به میدان برود. در هفته های گذشته عمرالسومه مهاجم سوری این تیم مصدوم بود اما به نظر می رسد این بازیکن که 3 سال است بهترین بازیکن تیمش شده؛ می تواند برابر استقلال به میدان برود.

الاهلی در بازی اول خود به مصاف الوحده رفت و در حالی که با گل عبدالفتاح از حریف پیش بود با گل دقیقه 90 ریم چانگ وو برد را با تساوی عوض کرد. یاسر المسیلیم در بازی اول درون دروازه الاهلی قرار گرفت. محمد الفتحی، سلمان مواشر، عبدالفتاح عسیری، حسین المقهوی، عبدالله ترمیم، موتاز هوساوی، عبدالرحمان غریب، مازن ابوشراح، علی الاثماری، لوکاس لیما در ترکیب اصلی و سعید المولد و حسین عبدالغنی  نیز به عنوان بازیکن ذخیره برای الاهلی بازی کردند.

این تیم عربستانی در لیگ با 33 امتیاز در رده سوم قرار دارد. الاهلی 33 گل زده و 21 گل هم خورده است. آن ها در 18 بازی خود 10 برد، 5 باخت و 3 تساوی را ثبت کردند و در لیگ حرفه ای این کشور هم دو بار قهرمان شدند. الاهلی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا 91 بازی انجام داده؛ 42 پیروزی، 23 تساوی و 26 باخت هم ثبت کرده است. الاهلی 151 گل زده در تاریخ این لیگ دارد و 110 گل هم خورده است.

zqm9vy713o8bf0at3jvf

کو هیون جین به عنوان داور وسط و یون کوانج یول، پارک سانگ جون به عنوان کمک و کیم دایونگ به عنوان داور چهارم از کره جنوبی تیم داوری این بازی هستند.

دیگر بازی گروه B میان الشرطه و الوحده برگزار می شود.

تیم های سپاهان و پرسپولیس هم سه شنبه 29 بهمن به مصاف السد قطر و الشارجه امارات می روند.

 

نتایج هفته اول رقابت ها
تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
پاختاکور 2 1 الاهلی امارات دوشنبه 21 بهمن 14:30
الشرطه 1 1 استقلال دوشنبه 21 بهمن 18
الهلال 2 0 شهرخودرو دوشنبه 21 بهمن 18:10
الوحده 1 1 الاهلی عربستان دوشنبه 21 بهمن 19:05
العین 0 4 سپاهان سه شنبه 22 بهمن 18:20
الشارجه 0 1 التعاون سه شنبه 22 بهمن 18:25
النصر 2 2 السد سه شنبه 22 بهمن 18:45
الدحیل 2 0 پرسپولیس سه شنبه 22 بهمن 18:45

 

برنامه هفته دوم رقابت ها
تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
الاهلی     الهلال دوشنبه 28 بهمن 17
الشرطه     الوحده دوشنبه 28 بهمن 17:30
پاختاکور     شهرخودرو دوشنبه 28 بهمن 17:30
الاهلی عربستان     استقلال دوشنبه 28 بهمن 19
العین     النصر سه شنبه 29 بهمن 18:25
السد     سپاهان سه شنبه 29 بهمن 19:05
التعاون     الدحیل سه شنبه 29 بهمن 19:05
شارجه     پرسپولیس سه شنبه 29 بهمن 19:05

آیا تیم های ایرانی صعود می کنند؟ / هت تریک الدحیل با شکست پرسپولیس! + نتایج 10 فصل اخیر

دو سوم امتیازها از دست رفت/ آغاز نه چندان دلچسب لیگ قهرمانان برای ایران+عکس و فیلم

دیدار شهرخودرو با مدافع عنوان قهرمانی و جدال پرسپولیس با ستاره های گرانقیمت +برنامه تیم های ایرانی

برنامه و نتایج کامل لیگ قهرمانان آسیا 2020 +جدول

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید