گزارش جی پلاس از هفته اول لیگ قهرمانان آسیا و مصاف ایرانی ها خارج از خانه

دیدار شهرخودرو با مدافع عنوان قهرمانی و جدال پرسپولیس با ستاره های گرانقیمت +برنامه تیم های ایرانی

تیم های ایرانی در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا به مصاف نمایندگان عراق، عربستان، قطر و امارات می روند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، بعد از یک ماه پرحاشیه برای نمایندگان ایران و تصمیم های عجیب و غریب AFC علیه تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان، مرحله گروهی رقابت ها از روز دوشنبه 21 بهمن آغاز می شود و چهار نماینده ایران یعنی پرسپولیس (قهرمان لیگ و جام حذفی)، سپاهان (نایب قهرمان جام حذفی)، استقلال و شهرخودرو به مصاف رقبای خود می روند.

گروه A: دوشنبه 21 بهمن؛ استقلال- الشرطه عراق ساعت 18

استقلال تهران در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان ابتدا به مصاف الکویت کویت رفت و با سه گل برابر این تیم به برتری رسید؛ بازی که به جای تهران در امارات برگزار شد. در دومین بازی شاگردان فرهاد مجیدی با تیم قوی تری به نام الریان قطر رو به رو شدند و توانستند میزبان خود را با 5 گل درهم بکوبند و راهی مرحله گروهی شوند. استقلالی ها در اولین بازی خود در مرحله گروهی باید در اربیل با الشرطه عراق بازی کنند. این بازی ابتدا قرار بود در کربلا برگزار شود اما مکان آن تغییر کرد. این بازی با قضاوت احمد فیصل محمد الاعلی برگزار می شود. الشرطه در لیگ عراق از 3 بازی گذشته خود 4 امتیاز به دست آورده و در جایگاه یازدهم قرار دارد. علا عبدالزهرا، علام مهاوی، جاسم، اسماعیل و مروان حسین از جمله بازیکنان این تیم محسوب می شوند. الکساندر لیچ صربستانی نیز سرمربی گری این تیم را برعهده دارد. این تیم در سال 1971 نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد.

دیگر بازی این گروه میان الوحده امارات و الاهلی عربستان برگزار می شود.

گروه B: دوشنبه 21 بهمن الهلال عربستان - شهرخودرو ساعت 18:10

شهر خودرو اولین تیم مشهدی است که در لیگ قهرمانان آسیا بازی می کند. این تیم هم شرایطی به مانند استقلال داشت و در مرحله پلی آف رقابت ها دو بازی را برگزار کرد. شاگردان سرآسیابی ابتدا الرفاع بحرین را از پیش رو برداشتند و سپس در ضربات پنالتی السیلیه قطر را شکست دادند و راهی مرحله گروهی شدند. شهر خودرو یکی از سخت ترین گروه های نمایندگان ایران را در رقابت ها دارد. این تیم در اولین گام باید در دبی به مصاف الهلال مدافع عنوان قهرمانی رقابت ها برود. الهلال برخلاف شهرخودرو تیم باسابقه و عنوان داری در لیگ قهرمانان آسیا محسوب می شود. الهلال در حال حاضر با 38 امتیاز از 17 بازی صدرنشین لیگ عربستان است. جووینکو، گومیس، ادواردو، شلهوب، سلمان فرج، هیونگ سو، یاسرالشهرانی، سالم الدوساری و احمد کانو از بازیکنان مطرح این تیم محسوب می شوند. لوچسکو نامدار هم روی نیمکت این تیم نشسته است.  سه قهرمانی و چهار نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا در کارنامه الهلال ثبت شده است. کو هیونگ جین، داور اهل کره جنوبی قضاوت بازی الهلال و شهرخودرو را برعهده دارد.

دیگر بازی این گروه میان پاختاکور و  الاهلی امارات انجام می شود.

گروه C: سه شنبه 22 بهمن؛ الدحیل قطر- پرسپولیس ساعت 18:45

پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ ایران پای به لیگ قهرمانان گذاشته است و در اولین گام باید به مصاف الدحیلی برود که خاطره خوشی از آن دارد. یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و مصاف پرسپولیس با این تیم با کامبک شاگردان برانکو همراه شد و آن ها توانستند با برتری 3 بر یک برابر تیم پرستاره الدحیل به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برسند. الدحیل در سال های اخیر بازیکنان سرشناس خوبی را جذب کرده اما همیشه برابر پرسپولیس با مشکل مواجه شده است. البته این باشگاه در آخرین خرید خود دست به کار بزرگی زد و ماریو مانژوکیچ کروات را به خدمت گرفت. الدحیل در حال حاضر با 33 امتیاز از 14 مسابقه صدرنشین لیگ قطر است. این تیم ولید مراکشی را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود دارد. بن عطیه، مهند علی، یوسف المساکنی، موئز علی، بسام الراوی، ادمیلسون جونیور، نام تائه هی، یوسف العربی، کریم بوضیاف و علی عفیف از جمله بازیکنان نامدار این تیم هستند. عزیز عظیموف داور بازی صدرنشین لیگ ایران و لیگ قطر است.

شارجه امارات و التعاون  عربستان دیگر بازی این گروه را برگزار می کند.

گروه D: سه شنبه 22 بهمن؛ العین امارات - سپاهان ساعت 18:20

شاگردان امیر قلعه نویی در تیم سپاهان، نایب قهرمان جام حذفی و تیم دوم جدول رده بندی لیگ ایران از ساعت 18:20 سه شنبه 22 بهمن در امارات به مصاف العین می رود. العین در حال حاضر در رده پنجم جدول رده بندی لیگ امارات قرار دارد و از 15 بازی 28 امتیاز را کسب کرده است. عمر عبدالرحمان، مارکوس برگ، شیوتانی، محمد عبدالرحمن و کاندو از جمله بازیکنان این تیم هستند. شاگردان امانوئل پرتغالی در لیگ 36 گل زدند و 16 گل هم خوردند. این تیم در لیگ امارات 13 قهرمانی کسب کرده که از این حیث رکورددار است. آن ها در سال 2003 هم قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شدند و دو نایب قهرمانی رقابت ها را هم درکارنامه دارند.

دیگر دیدار این گروه را النصر عربستان و السد برگزار می کنند.

برنامه هفته اول رقابت ها
تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
پاختاکور     الاهلی امارات دوشنبه 21 بهمن 14:30
الشرطه     استقلال دوشنبه 21 بهمن 18
الهلال     شهرخودرو دوشنبه 21 بهمن 18:10
الوحده     الاهلی عربستان دوشنبه 21 بهمن 19:05
العین     سپاهان سه شنبه 22 بهمن 18:20
الشارجه     التعاون سه شنبه 22 بهمن 18:25
النصر     السد سه شنبه 22 بهمن 18:45
الدحیل     پرسپولیس سه شنبه 22 بهمن 18:45

 

برنامه و نتایج کامل لیگ قهرمانان آسیا 2020 +جدول

دیدگاه تان را بنویسید