گزارش جی پلاس از رقابت های انتخابی المپیک/ ایران یک - چین صفر

پایان تلخ رویای یک نسل دیگر با بردی بی حاصل /طلسم امیدهای ایران تمدید شد! + عکس و فیلم به همراه آمار

تیم ملی فوتبال امید ایران با وجود برتری برابر چین بازهم از صعود به المپیک بازماند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی امید ایران بعد از تساوی برابر ازبکستان و شکست برابر کره جنوبی در آخرین بازی خود درمرحله گروهی رقابت های قهرمانی زیر 23 سال آسیا که حکم انتخابی المپیک را دارد؛ از ساعت 13:45 دقیقه چهارشنبه 25 دی به مصاف چین رفت و با وجود برتری یک بر صفر شاگردان استیلی برابر چین اما تیم ملی از صعود به دور بعد بازماند.

در بازی همزمان این گروه نیز کره جنوبی از پیش صعود کرده و 6 امتیازی با ازبکستان 4 امتیازی به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه 2 بر یک به نفع کره جنوبی به پایان رسید.

ترکیب ایران: حبیب فرعباسى، عارف آغاسى، مجتبى نجاریان، متین کریم زاده، شاهین طاهرخانى، رضا دهقانى، مهدى مهدى خانى، امید نورافکن، جعفر سلمانى، على شجاعى، اللهیار صیادمنش. سرمربی: حمید استیلی.

عدم حضور قائدی و شکاری از نکات عجیب ترکیب ایران بود.

ترکیب چین: ژنگیو، وی ژن، ژو چن جی، هوانگ کونگ، هو جینگانگ، چن وی، ژو جونچن، فنگ بوکسوان، تیان ژین، دیلمورات ، چن پو. سرمربی: وی هائو

نیمه اول

در دقیقه 3 بازی روی ناهماهنگی دروازه بان و مدافع چین ایران فرصت گلزنی داشت اما از دست رفت. در حال که توپ و میدان را شاگردان استیلی دراختیار داشتند، ژنگیو دروازه بان چین ضربه سر زیبای صیادمنش را دفع کرد. در دقیقه 22 چن شوت خطرناکی را روانه دروازه ایران کرد که با خوش شانسی از کنار تیر به بیرون رفت. روی ارسال دهقانی، شجاعی ضربه سر زد اما بازهم دروازه چین باز نشد و توپ این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت. این بار نوبت به طاهرخانی رسید که روی ارسال امید نورافکن ضربه سر بزند اما این ضربه هم راهی به دروازه چین نداشت. با وجود اینکه بازیکنان ایران موقعیت های زیادی برای گلزنی داشتند اما در زدن ضربه نهایی تیم ملی به شدت ضعف داشت. ضربه مهدی خانی در دقیقه 45 هم در دهانه دروازه بیرون رفت و ایران از زدن گل در نیمه اول ناکام ماند. نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

 

1

2

1

 

نیمه دوم

اولین موقعیت جدی نیمه دوم را بازیکنان چین خلق کردند که شوت بازیکن این تیم از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 55 مهدی قائدی به جای جعفر سلمانی به زمین آمد. تعویض دیگر ایران آمدن رضا جبیره به جای صیادمنش بود. یک بار دیگر چن اقدام به شوت زنی کرد که توپ او به تیر دروازه فرعباسی برخورد کرد. در دقیقه 68 سوت داور بازیکنان ایران را خوشحال کرد چرا که تصور کردند داور برای آن ها پنالتی گرفته است اما داور بازی آفساید بازیکن ایران را گرفت. در دقیقه 71 این بار نوبت به جبیره رسید که در دهانه دروازه ناکام بود و ضربه او را دروازه بان چین مهار کرد. استیلی در دقیقه 73 حسین زاده را به جای شجاعی به زمین فرستاد. با وجود اینکه ایران با حضور قائدی ترکیب هجومی تری داشت و کره جنوبی هم 2 بر یک از ازبکستان پیش بود اما عملکرد امیدها به نسبت نیمه اول ضعیف تر شد. در دقیقه 85 برخورد ژو با قائدی را داور پنالتی گرفت و نورافکن پشت توپ قرار گرفت و توانست گل اول ایران را به ثمر برساند. در وقت اضافه هم قائدی نتوانست دروازه خالی را با ضربه سر باز کند و بازی یک  بر صفر به نفع ایران به پایان رسید هرچند این سه امتیاز برای صعود ایران به دور بعد کافی نبود و ملی پوشان به خاطر تفاضل گل کمتر از رسیدن به دور بعد بازماندند. در حالی ایران به خاطر تفاضل گل در گروهش ناکام ماند که بی دقتی مهاجمان در گل کردن دروازه خالی در بازی برابر ازبکستان و حتی چین به وضوح دیده شد.

با این نتیجه طلسم صعود نکردن تیم ملی امید ایران به المپیک از 44 سال به 48 سال می رسد تا یک نسل دیگر هم از رسیدن به المپیک باز بماند. از این گروه تیم های کره جنوبی و ازبکستان راهی دور بعد شدند.

 

 

گروه C

رده تیم بازی برد مساوی باخت امتیاز
1 کره جنوبی  3 3 0 0 9
2 ازبکستان (تفاضل 1+) 3 1 1 1 4
3 ایران(تفاضل صفر) 3 1 1 1 4
4 چین 2 0 0 3 0

 

 

تیم ملی فوتبال امید ایران

تیم ملی فوتبال امید ایران

تیم ملی فوتبال امید ایران

تیم ملی فوتبال امید ایران

تیم ملی فوتبال امید ایران

تیم ملی فوتبال امید ایران

تیم ملی فوتبال امید ایران

تیم ملی فوتبال امید ایران

تیم ملی فوتبال امید ایران

تیم ملی فوتبال امید ایران

تیم ملی فوتبال امید ایران

تیم ملی فوتبال امید ایران

تیم ملی فوتبال امید ایران

تیم ملی فوتبال امید ایران

تیم ملی فوتبال امید ایران

ایران – چین؛ در انتظار معجزه برای شکستن طلسم 44 ساله/ امیدها چگونه به دور دوم می رسند؟

تغییر پست عجیب شش بازیکن تیم امید مقابل کره جنوبی! / کادر فنی مقصر شکست ایران است؟

امیدواری به امیدها در راه المپیک/ تساوی ایران برابر مدافع عنوان قهرمانی +عکس و فیلم به همراه آمار

ایران - ازبکستان؛ آغاز راه سخت امیدها برای المپیکی شدن

امیدهای ایران درانتظار شکستن یک طلسم/ از شکست برزیل در المپیک تا 44 سال ناکامی در صعود + تاریخچه تیم ملی

برنامه و نتایج کامل رقابت های فوتبال انتخابی المپیک 2020 توکیو + جدول

دیدگاه تان را بنویسید