گزارش جی پلاس

تغییر پست عجیب شش بازیکن تیم امید مقابل کره جنوبی! / کادر فنی مقصر شکست ایران است؟

تیم فوتبال امید در حالی مقابل کره شکست خورد که شش بازیکن اصلی این تیم در پست‌های خود به میدان نرفتند!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم امید در دومین بازی مقابل کره‌جنوبی شکست خورد تا مسیر سختی برای صعود به مرحله بعد داشته باشد. به عنوان یکی از دلایل این باخت می‌توان به تفکرات حمید استیلی خرده گرفت و پستی که برای بازیکنان در این بازی در نظر گرفته بود.

به این ترکیب و پست‌های بازیکنان نگاه کنید: امید نورافکن و عارف آغاسی در مرکز خط دفاع، متین کریم‌زاده و مجتبی نجاریان در دو سمت چپ و راست خط دفاع، رضا دهقانی و محمدمهدی مهدی‌خانی به عنوان هافبک‌های میانی، اللهیار صیادمنش و محمد محبی به عنوان وینگرهای راست و چپ و در نهایت رضا شکاری و مهدی قائدی به عنوان دو مهاجمی که در ترکیب ابتدایی و آرایش اولیه تیم امید مقابل کره‌جنوبی به میدان رفتند.

13981019000673637141883027299312_83409_PhotoT

در این ترکیب، چند بازیکن تیم امید در پست‌های مختلف به میدان رفتند. نمونه‌اش امید نورافکن که هرگز مشخص نشده چرا به خط دفاع رفته و به جای یک هافبک مقتدر و فرمانده خط میانی به یک مدافع معمولی تبدیل شده است. نورافکن اگر در خط میانی بازی می‌کرد احتمالا قدرت حفظ توپ و همچنین جنگندگی هافبک‌ها را بالا می‌برد و شاید می توانستیم نبردهای میانه میدان را از کره‌ای‌ها ببریم.

رضا دهقانی دیگر بازیکنی است که با تغییر پست مواجه شده و از کناره‌های زمین به هافبک دفاعی منتقل شده. او در سپاهان و حالا هم نساجی یک وینگر سرعتی و تکنیکی است اما مشخص نیست چرا توسط استیلی در پست جدید به بازی گرفته شده است. درست مانند محمدمهدی مهدی‌خانی که به عنوان یک وینگر در پدیده درخشید و پیراهن واراژدین در لیگ برتر کرواسی را پوشید اما در میان تعجب به یکی از هافبک‌های تدافعی تیم امید تبدیل شده و زهر هجومی او اینگونه ناپدید شد!

به اینها باید رضا شکاری را هم اضافه کنیم. بازیسازی که می‌توانست کمی عقبتر باشد و این نقش را بر عهده بگیرد اما با تصمیم استیلی به خط حمله منتقل شد تا زوج مهدی قائدی باشد. او اگر در پست اصلی‌اش به میدان می‌رفت شاید می‌توانست قدرت حفظ توپ و بازیسازی تیم امید را بالا ببرد و از این راه به دروازه کره‌جنوبی راحت‌تر نزدیک شویم.

13981019000673637141883120227039_43148_PhotoT

الهیار صیادمنش را به عنوان یک مهاجم جنگنده و گلزن می‌شناسیم اما در میان تعجب او به کناره‌های زمین منتقل شد و در نیمه اول به عنوان وینگر راست و در نیمه دوم به عنوان وینگر چپ بازی کرد. هر چند در دقایق پایانی و با حضور جعفر سلمانی، صیادمنش به نوک خط حمله رفت اما بهترین مهاجمان فوتبال ایران هم در 10 دقیقه نمی‌توانند کار بزرگی انجام بدهند. آن‌هم در شرایطی که حتی یک موقعیت هم نصیب او نشد.

13981019000673637141883068706671_53591_PhotoT

به گزارش جی پلاس؛ اگرچه سرمربی تیم قطعا برای تصمیم ها و تغییراتش دلایلی فنی یا غیرفنی دارد اما از دیدگاه کارشناسی فوتبال و تمام شناخت فنی که از تک تک ملی پوشان تیم امید ایران داریم، این تیم امید مقابل کره‌جنوبی، فارغ از تغییر پست بازیکنان کم‌اثر ظاهر شد و حرکتی هماهنگ از شاگردان استیلی مشاهده نشد. حرکتی که برنامه‌ریزی شده باشد و همین مسئله بهانه‌ای بود تا دوباره دل به تک‌ستاره‌ها ببندیم تا شاید آنها بتوانند دروازه کره‌جنوبی را باز کنند.

در نهایت هم شکست تلخی نصیب تیم امید شد تا شاید طلسم 44 ساله برای همیشه پا برجا بماند و تیم امید را در آخرین دوره حضور فوتبال در المپیک هم نبینیم. اتفاقی که به یک موضوع تکراری در این رده تبدیل شده است.   

دیدگاه تان را بنویسید