گفت وگوی جی پلاس با لژیونر سابق فوتبال ایران در آلمان

فریدون زندی: الان وقت تعویض فرهاد مجیدی نیست/ باخت به ازبکستان می تواند کلید موفقیت تیم امید باشد

فریدون زندی معتقد است زمانی برای تعویض کادرفنی تیم ملی فوتبال امید ایران نیست و باید به این مربیان اعتماد کرد و به حمایت از آن ها پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال امید در مرحله نهایی انتخابی المپیک 2020 در قاره آسیا با قرعه دشواری مواجه شده است. این تیم باید باید با ازبکستان، کره جنوبی و چین در مرحله گروهی رو به رو شود تا به مراحل بعدی راه یابد.

این قرعه اما از دید برخی از کارشناسان مایه ناامیدی نیست چرا که آنها معتقدند اگر تیم ملی از این گروه صعود کند، می تواند به المپیک راه یابد. در غیر این صورت فرقی نمی کرد که با قرعه راحتی مواجه شود یا خیر چون در هر حال برای رسیدن به المپیک توکیو باید مدعیان اصلی را شکست داد.

فریدون زندی بازیکن سابق تیم ملی و تیم استقلال که اکنون مشغول مربیگری در فوتبال پایه آلمان است، در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ به چندین سوال مهم و اساسی درباره وضعیت تیم ملی امید و کادرفنی این تیم پاسخ داد.

* صعود کننده این گروه، شانس نخست سهمیه المپیک 2020 است

او درباره قرعه تیم ملی فوتبال امید ایران گفت: شاید ایران، ازبکستان، کره جنوبی و چین سخت ترین گروه مسابقات را تشکیل دهند اما تیمی که از این گروه به دور بعد صعود کند، شانس نخست کسب سهمیه المپیک است چون از قدرت و توان بیشتری برای صعود به مراحل حذفی برخوردار بوده است.

بازیکن سابق تیم ملی ادامه داد: ما اگر در گروه راحتی هم قرار می گرفتیم و با دشواری کمتری به یک چهارم نهایی صعود می کردیم، در نهایت باز هم باید با تیم هایی مانند ازبکستان و کره جنوبی دیدار می کردیم.

* شاید باخت به ازبکستان کلید موفقیت ایران در مسابقات باشد

زندی با اشاره به اینکه بازی های تدارکاتی ملاک مناسبی برای سنجش قدرت یک تیم نیست، تاکید کرد: درست است که تیم ملی در دو بازی مقابل ازبکستان شکست خورد و به گفته مربیان اشتباهاتی هم داشت اما همین موضوع می تواند تبدیل به نقطه قوت تیم ایران شود. شاید باخت به ازبکستان کلید موفقیت ایران در مسابقات باشد. اکنون کادرفنی می تواند با شناخت بیشتر از ازبکستان در بازی رسمی به میدان برود و حتی این تیم را از نظر فنی دچار اشتباه کند و چه بسا غرور موجب ناکامی تیمی مانند ازبکستان شود.

* حواشی در تیم ملی بی معنی است

مربی ایران شاغل در فوتبال پایه آلمان و همبازی سابق فرهاد مجیدی در تیم استقلال، درباره حواشی موجود در کنار این تیم نیز به جی پلاس گفت: حواشی در کنار تیم های ملی معنی ندارد. یک جایی در یک باشگاهی حواشی دیده می شود اما اینکه در تیم ملی این مسائل مطرح شود بی معنی است. متاسفانه در ایران تیم ملی هم مانند باشگاه ها شده و حواشی داخلی در آن دیده می شود.

او در ادامه صحبت های خود گفت: اگر مجیدی و دستیارانش را نمی خواهند، باید او را برکنار می کردند و نمی گذاشتند کار به اینجا برسد. مشکلات در فوتبال ایران به راحتی حل نمی شود و موضوعات آسان را هم تبدیل به بحران می کنند.

* تغییر فرهاد مجیدی یک اشتباه است

لژیونر سابق فوتبال ایران در آلمان، درباره عدم تمایل استیلی به ادامه همکاری با فرهاد مجیدی می گوید: بیشتر از سه ماه تا این مسابقات نمانده و این یک کار اشتباه است که سرمربی تیم را عوض کنیم. ما عادت به تغییرات داریم و با ناکامی هم درس نمی گیریم. تیم ما همین الان هم از رقبا عقب است و تفکرات کادرفنی در تیم ملی نهادینه نشده است. پس بهتر است به این مسائل فکر نکنیم و ادامه همکاری را در دستور کار قرار دهیم.

* مجیدی حاضر است برای موفقیتش ریسک کند

زندی درباره اصرار فرهاد مجیدی مبنی بر صعود به المپیک توکیو علی رغم وجود مشکلات متعدد، به جی پلاس گفت: این موضوع اتفاق خوبی است. شاید مجیدی با این کار به تیمش روحیه بدهد و اکنون این پتانسیل وجود نداشته باشد اما او چیزی در این تیم دیده که حاضر است برای موفقیتش ریسک کند. من نوع تفکر او را دوست دارم اما باید دید در عمل چقدر این موضوع را عملی می کند.

دیدگاه تان را بنویسید