سرمربی تیم ملی امید ایران در گفت و گو با جی پلاس؛

استیلی: تیم ملی امید برای من نیست/ صعود به المپیک نیازمند حمایت همه جانبه مردم و مسئولان است

سرمربی تیم ملی فوتبال امید می گوید این تیم در بهترین شرایط راهی تایلند می شود و مشکلی از بابت انجام مسائل پشتیبانی وجود ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال امید برای حضور در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا که به منزله کسب سهمیه حضور در المپیک 2020 توکیو است، چهارشنبه تهران را ترک می کند و پنج شنبه در تایلند حضور خواهد داشت تا بعد از گذشت یک هفته تمرین در این کشور، نخستین بازی خود را مقابل ازبکستان برگزار کند. تیم ملی امید در مرحله گروهی این رقابت ها با تیم های مدعی ازبکستان، کره جنوبی و چین هم گروه شده که ازبک ها مدافع عنوان قهرمانی و کره جنوبی قهرمان بازی های آسیایی 2018 جاکارتا هستند.

شاگردان حمید استیلی برای کسب سهمیه المپیک باید در بین سه تیم برتر مسابقات قرار گیرند تا حضور تیم فوتبال ایران در المپیک بعد از حدود 45 سال محقق شود.

بعد از ناکامی تیم ملی امید برای حضور در المپیک 2016 برزیل با مربیگری محمد خاکپور، چهار مربی روی نیمکت این تیم نشسته اند. امیرحسین پیروانی (مربی فعلی این تیم)، زلاتکو کرانچار، فرهاد مجیدی و حمید استیلی (سرمربی کنونی) در برهه های گوناگون با بازیکنان کار کردند.

اکنون حمید استیلی فهرست 23 نفره بازیکنانش را برای حضور در این مسابقات اعلام کرد. او در گفت و گو با جی پلاس؛ درباره اعلام فهرست نهایی و جا ماندن تعدادی از بازیکنان اظهار کرد: ما اردوهای مختلفی را در ماه های گذشته برگزار کردیم تا به ترکیب نهایی دست پیدا کنیم. ترکیب این تیم از آماده ترین و بهترین بازیکنان زیر 23 سال تشکیل شده است که توانستند قابلیت های خود را در اردوهای گذشته نشان بدهند.

او درباره رفع مشکلات و نواقص موجود در این تیم با برگزاری این اردوها یادآور شد: ما مشکلاتی در برخی از پست ها داشتیم و سعی کردیم علاوه بر رفع این نواقص با استفاده از بازیکنان مختلف لیگ برتری و لیگ دسته یک، روی موضوع بدنسازی و هماهنگی بازیکنان هم کار کنیم که فکر می کنم تا حدود 80 درصد آماده این رقابت ها شده ایم و طی هفته آینده و با شروع مسابقات به آمادگی کامل می رسیم.

سرمربی تیم ملی درباره برنامه تیمش نیز گفت: اکنون بازیکنان در کنار خانواده های خود هستند تا از نظر روحی بازیابی شوند. سپس روز چهارشنبه به ما ملحق می شوند تا همان شب راهی تایلند شویم و بعد از هفت روز تمرین در کمپی که برای این تیم در نظر گرفتیم، آماده بازی با ازبکستان شویم.

تیم ملی امید / حمید استیلی

استیلی با اشاره به کمپ محل تمرین تیم ملی می گوید: ماه گذشته به همراه میرشاد ماجدی که مسلط به زبان تایلندی است، راهی این کشور شدیم و بازدیدی از اماکن ورزشی این کشور داشتیم تا مقدمات حضور تیم ملی امید را فراهم کنیم. از نظر پشتیبانی در شرایط خوبی قرار داریم و مشکلی نیست. تنها موضوع مهم حمایت از تیم ملی امید است. این تیم جوان است و به حمایت و دعای مردم نیاز دارد. صعود به المپیک نیازمند حمایت همه جانبه مردم و مسئولان است و ما نیاز به پیام های مردم در طول مسابقات داریم.

او درباره استعفای مهدی تاج و تاثیر این موضوع روی تیم ملی امید تاکید کرد: این موضوع برای خود من ناراحت کننده بود که یکی از مدیران موفق فوتبال به علت بیماری نمی تواند در عرصه فوتبال فعالیت کند اما ما به تجربه او نیازمند هستیم. ما در قطر بودیم و نتوانستیم با او دیدار کنیم اما همه چیز انجام شده و تیم ملی امید مشکلی ندارد. ما نگران حال مهدی تاج بودیم اما کارهای پشتیبانی انجام شده است و جای نگرانی نیست.

استیلی

سرمربی تیم ملی امید درباره اضافه شدن برخی از لژیونرها و نیامدن بازیکنان مانند دلفی از شارلوا گفت: ما با باشگاه های خارجی رایزنی کردیم تا بازیکنان مانند صیادمنش و مهدی خانی را داشته باشیم. برای شارلوا هم شرایط را مطرح و تلاش کردیم دلفی را داشته باشیم اما آن ها مخالفت کردند. با این حال ما تیم خوبی داریم و اکنون با بهترین بازیکنان راهی تایلند می شویم تا مقابل رقبای خودمان به میدان برویم.

او درباره ناراحتی سپاهان به خاطر همکاری نکردن فدراسیون با این تیم علی رغم اینکه این تیم بازیکنان را به تیم ملی امید داده بود گفت: تیم ملی امید برای من نیست. این تیم برای همه مردم ایران است و اگر ما به المپیک صعود کنیم، یک نسل خوب آماده فوتبال ایران می شود و همه از این موضوع خوشحال می شوند. همه ما باید نگاه ملی داشته باشیم. هر چند به سپاهان هم حق می دهم اما کاری از دست من بر نمی آمد و دوست داشتم آن ها به مشکل نخورند.

حمید استیلی درباره بازی های تدارکاتی تیمش و دیدار با قطر که هدایت آن را فلیکس سانچس برعهده دارد، گفت: این مسابقه نشان داد بچه‌های ما نسبت به دیدار قبلی که حدود ٤٠ روز پیش مقابل قطر همین قطر برگزار کردیم، پیشرفت خوبی کردند. بازیکنان حریف ۲ بار با کارت قرمز اخراج شدند اما اجازه دادیم بازیکن جایگزین وارد زمین شود چون به دنبال انجام یک بازی قوی مقابل تیم کامل و ١١ نفره بودیم. کادر تیم حریف هم از این حرکت قدردانی کردند. در مجموع از عملکرد شاگردانم راضی بودم هرچند در دقایق پایانی اشتباهاتی داشتیم و تیم حریف به گل تساوی رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید