افزایش نگرانی از تیم امید در راه المپیک 2020 / گزارش جی پلاس از نتایج رقبای ایران

رقبای تیم ملی امید در مسیر صعود به انتخابی المپیک 2020 با وجود داشتن شانس صعود بیشتر نسبت به تیم ایران، برنامه ریزی بهتر و بازی های تدارکاتی بیشتری پست سر گذاشته اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال امید حدود 40 روز دیگر در انتخابی المپیک 2020 توکیو در تایلند به مصاف رقبای خود می‌رود.

تیم‌های ازبکستان، کره‌جنوبی و چین رقبای ایران در مسیر صعود از گروه و رسیدن به مرحله حذفی این مسابقات هستند. البته مرحله حذفی پایان کار نیست و ایران باید یکی از رتبه‌های اول، دوم یا سوم این مسابقات را برای دستیابی به سهمیه المپیک توکیو به دست آورد.

به طور قطع تیم ایران با قرار گرفتن در کنار تیم‌های کره‌جنوبی (قهرمان بازی‌های آسیایی) و ازبکستان (قهرمان دوره گذشته) در یک گروه، مسیر بسیار دشواری برای دستیابی به سهمیه المپیک 2020 دارد.

با این حال چند روز بعد از برگزاری مراسم قرعه‌کشی، کادرفنی تیم امید تغییر کرد تا برنامه فرهاد مجیدی همانند زلاتکو کرانچار کنار گذاشته شود و هدایت این تیم به دستان حمید استیلی سپرده شود.

حمید استیلی از زمان قرار گرفتن در راس کادر فنی تیم ملی امید، در پنج بازی تدارکاتی هدایت ایران را بر عهده داشته که یک دیدار با تیم باشگاهی شهر خودرو و سایر بازی‌ها با تیم‌های استرالیا، اندونزی (دوبار) و قطر انجام شده است.

حاصل این پنج دیدار، یک پیروزی، دو تساوی و دو شکست برای تیم ملی در دو بازی اخیر بود تا این سوال مطرح شود که آیا تیم امید توانمندی لازم برای پایان بخشیدن به حسرت 44 ساله صعود به المپیک را دارد یا خیر.

در سوی دیگر رقبای تیم ملی هم بیکار نبودند و در مدت زمان اخیر بازی های به مراتب بیشتری نسبت به ایران انجام دادند.

در حالی که ایران از زمان روی کار آمدن استیلی در 5 بازی دوستانه شرکت کرده، تیم‌های ازبکستان و کره‌جنوبی، رقبای اصلی ما بیش از این‌ها به میدان رفتند.

در واقع این دو تیم قدرتمند که از شانس بیشتری هم برای صعود برخودار هستند، در این مدت بیش از تیم ایران بازی کرده اند و اهداف خود را با جدیت و برنامه‌ریزی کاملی دنبال می‌کنند.

در ادامه مروری خواهیم‌ داشتیم بر بازی‌های دوستانه تیم‌های ملی ازبکستان، کره‌جنوبی و چین که اگر تیم ملی بتواند برابر این سه تیم نتایج خوبی کسب کرده و از آنها عبور کند، احتمالا قادر خواهد بود به سهمیه المپیک توکیو 2020 دست یابد.

ازبکستان

تیم ملی ازبکستان بعد از دو پیروزی متوالی مقابل امید‌های ایران، در هفت بازی به میدان رفته است.

تیم ملی ازبکستان (بزرگسالان) 3 – ازبکستان (امید) یک

کره جنوبی 3 – ازبکستان یک

کره جنوبی یک – ازبکستان 2

عراق 3 – ازبکستان 3

ازبکستان یک – اردن یک

امارات 2 – ازبکستان یک

ازبکستان 2 – عربستان 2

کره جنوبی

کره جنوبی 3 – ازبکستان یک

کره جنوبی یک – ازبکستان 2

کره جنوبی 2 – عربستان صفر

کره جنوبی 3 – بحرین صفر

کره جنوبی 3 – عراق 3

امارات یک - کره جنوبی یک

چین

چین 2 – اندونزی صفر

چین صفر – عربستان صفر

چین یک – استرالیا 5

چین یک – لیتوانی صفر

چین صفر – کره شمالی یک

*تیم ملی چین در حالی اندونزی را شکست داده که ایران برابر این تیم یک شکست و یک مساوی را تجربه کرد. مسابقات آتی آخرین امید تیم امید برای صعود به المپیک 2020 است و متاسفانه نتایج اخیر باعث شده تا رسیدن به موفقیت برای ملی پوشان فوق العاده سخت باشد.

دیدگاه تان را بنویسید