گزارش جی پلاس از رقابت های انتخابی فوتبال المپیک ۲۰۲۲ توکیو؛

ایران – چین؛ در انتظار معجزه برای شکستن طلسم 44 ساله/ امیدها چگونه به دور دوم می رسند؟

تیم ملی امید در آخرین دیدارش در مرحله گروهی انتخابی المپیک فردا با چین دیدار می کند تا در صورت رقم خوردن یک معجزه، به مرحله حذفی این مسابقات صعود کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ در آخرین روز از مرحله گروهی مسابقات قهرمانی زیر 23 آسیا، تیم ملی فوتبال امید ایران و چین فردا (چهارشنبه - 25 دی 98) از ساعت 13:45 در تایلند به مصاف هم می روند. با توجه به فرا رسیدن روز پایانی این مسابقات و رقم خوردن سرنوشت تیم ها، در دیگر دیدار این گروه نیز به طور همزمان ازبکستان و کره جنوبی بازی خواهند کرد تا دو تیم برتر گروه راهی مرحله بعد شوند.

* کره در انتظار تیم دوم گروه

در جدول رده بندی این گروه، کره جنوبی با 6 امتیاز از دو بازی صعودش به مرحله بعد را قطعی کرده است اما همچنان صدرنشینی این گروه توسط ازبکستان تهدید می شود.

ازبک ها با یک پیروزی برابر چین و مساوی برابر ایران، با 4 امتیاز در رده دوم جای گرفته اند و برای صعود به مرحله بعد و دفاع از عنوان قهرمانی دوره گذشته خود، فعلا نیازمند یک مساوی هستند ولی برای صدرنشینی باید کره جنوبی را شکست دهند؛ کره ای که خیالش از بابت صعود راحت است و چه بسا با ترکیب بازیکنان ذخیره خود به میدان برود.

تیم ملی ایران نیز با وجود گرفتن یک امتیاز از دو بازی نخست خود، همچنان مقدار کمی امیدوار است. شاگردان استیلی برای صعود به مرحله بعد نیازمند پیروزی با اختلاف دو گل یا بیشتر مقابل چین هستند و همچنین کره جنوبی باید ازبکستان را با اختلاف دو گل یا بیشتر شکست دهد. تنها در این صورت است که ایران با ازبکستان هم امتیاز می شود اما به علت تفاضل گل بهتر می تواند به مرحله بعد صعود کند.

تیم ملی چین نیز به علت دو شکست پیاپی در دو بازی نخست، هیچ شانسی برای صعود به مرحله بعد ندارد.

* بازیکنان تیم ملی امید هم پیمان شدند

تیم ملی ایران با امیدهای زیادی وارد این رقابت ها شد و توانست برابر مدافع عنوان قهرمانی این رقابت ها یعنی ازبکستان مساوی بگیرد و امیدهایش برای صعود از این گروه دشوار افزایش یابد اما شکست مقابل کره جنوبی در بازی دوم بدترین اتفاق برای شاگردان استیلی بود تا راه صعود خود را به مرحله بعد سخت تر کنند.

با این حال بعد از این شکست و در نخستین تمرین، حمید استیلی و امیدنورافکن، کاپیتان تیم امید برای بازیکنان صحبت کردند و همه هم قسم شدند که تمام تلاش خود را در بازی با چین انجام دهند و برای صعود به مرحله بعد از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

یوزهای ایرانی که تاکنون به اعتقاد کارشناسان بازی های خوبی را ارائه نکردند و خودشان هم اذعان کردند که به علت کوتاهی اردوهای تیم ملی در هماهنگی کامل به سر نمی برند، امیدوارند حسرت ایرانی برای حضور در المپیک از 44 سال عبور نکند و به نیم قرن نزدیک نشود.

*تیم ملی چین؛ اژدهای بدون بخار

چینی ها مطابق انتظارات رقیب جدی برای تیم های حاضر در گروه نبودند و در دو بازی برابر کره جنوبی و ازبکستان شکست خوردند. هر چند آن ها در بازی نخست مقاومت خوبی از خود نشان دادند و در نهایت در دقیقه 93 به کره جنوبی باختند.

در حال حاضر آن ها هیچ شانسی برای صعود به مرحله بعد ندارند و فقط برای اعاده حیثیت به میدان خواهند رفت تا حداقل در این دوره از مسابقات امتیازی به دست آورند و به عنوان نماینده یک و نیم میلیارد چینی، بدون امتیاز به خانه برنگردند.

ناامیدی چینی برای صعود به مرحله بعد این رقابت ها می تواند تبعات مثبت و منفی برابر ایران داشته باشد که تمام تلاش خود برای کسب پیروزی انجام خواهد داد.

تغییر پست عجیب شش بازیکن تیم امید مقابل کره جنوبی! / کادر فنی مقصر شکست ایران است؟

امیدواری به امیدها در راه المپیک/ تساوی ایران برابر مدافع عنوان قهرمانی +عکس و فیلم به همراه آمار

ایران - ازبکستان؛ آغاز راه سخت امیدها برای المپیکی شدن

امیدهای ایران درانتظار شکستن یک طلسم/ از شکست برزیل در المپیک تا 44 سال ناکامی در صعود + تاریخچه تیم ملی

برنامه و نتایج کامل رقابت های فوتبال انتخابی المپیک 2020 توکیو + جدول

دیدگاه تان را بنویسید