مکان: چین/ منبع: شبکه الجزیره

 

به گزارش جماران، همان طور که می دانید، سن تنها یک عدد است و نباید به آن توجهی داشت. «ژانگ هکسیان» بانوی چینی 98 ساله که به ورزش کنگ فو می پردازد و از نظر جسمانی در شرایط خوبی قرار دارد، این قضیه را اثبات کرده است.

این پیرزن به ظاهر ریز نقش می آید اما قدرت فوق العاده ای دارد.

 

170220090515-kung-fung-granny-2-exlarge-169-696x391

 

او تسلط به هنرهای رزمی را هم برای قدرت بدنی هم برای استیل فیزیکی افراد مفید می داند از اول صبح و موقع برخاستن از خواب بخشی از تمرین هایش را انجام می دهد ضمن آنکه یک ابزار مناسب دفاع فردی است.

وی در طول 94 سال تمرین این هنر رزمی، توانسته حرکات زیادی را یاد بگیرد. خانم هکسیان به دلیل آمادگی اش، اخیرا در شبکه های اجتماعی مشهور شده و فیلم کارهای او مدام دست به دست می شود.

برای او، کنگ فو بخش اساسی زندگی به شمار می رود. وی در این رابطه اظهار داشت: «من از چهار سالگی این کار را آغاز کرده ام. کنگ فو یک سنت خانوادگی است و بیش از 300 سال است که پیگیری می شود.»

 

thumb_87813

 

این بانو در در شهر «نینگ‌ بو» استان «ژیجیانگ» واقع در جنوب شرقی کشور چین زندگی می کند و گفته است که تمام اعضای خانواده اش کنگ فو را فرا گرفته اند. به عقیده خانم ژانگ، ورزش یاد شده می تواند نظم و قدرت را به فرد القا کند.

وی بیدار شدن های صبح گاهی و تمرین ها در تخت خود و حتی زیر پتو را به یاد می آورد و می گوید: «من در سال 1924 میلادی به دنیا آمدم؛ زمانی که چین با دیگر کشورها در حال جنگ بود. بنابراین کنگ فو برای محافظت از خود نیز گزینه مناسبی به شمار می رفت.»

نوع کونگ فویی که او تمرین می کند، به استان فوجیان باز می گردد و 15 سبک و استیل مختلف را شامل می شود. هر سبک دارای 36 حرکت است و به گفته او، سه سال طول می کشد که فرد یک استیل را یاد بگیرد. سخت ترین بخش از نظر خانم ژانگ، در آغاز راه بوده است: «سخت ترین بخش، نشستن و خم شدن روی دو زانو به صورت ثابت و پایدار بود، زیرا این کار فشار زیادی به ماهیچه ها وارد می کرد. من حتی نمی توانستم به حمام بروم. ما خانواده فقیری بودیم، بنابراین پس از تمرین هنگامی که گرسنه می شدم، هیچ چیز برای خوردن نداشتیم.»

 

web_plain_-_chinas_kung_fu_grandma

 

با این وجود، ژانگ هر روز تمریناتش را حتی در بازنشستگی نیز پیگیری می نمود. او هر روز 5 صبح بیدار می شد تا به تمریناتش بپردازد. وی علاقه مند بود که از چوب های بامبو برای مبارزه با حریفانش استفاده کند.

علاوه بر پرداختن به کنگ فو، بانوی چینی خواب، رژیم غذایی سالم و خوردن سبزیجات و گوشت را در برنامه اش داشت تا سلامتی اش را حفظ نماید. وی هیچ گاه به بیمارستان مراجعه نکرده است. ژانگ اظهار داشت: «برای آن که بدنی سالم داشته باشید، باید تمرین کنید و به طور مثبت به همه چیز بنگرید. همچنین کمک به دیگران می تواند روی شما تاثیر خوبی داشته باشد.»

بیشتر اعضای خانواده او در سال های گذشته جا بجا شده اند، بنابراین خیلی کم پیش می آید که آنها با یکدیگر به تمرین بپردازند. ژانگ این خلاء را با آموزش حرکات رزمی به همسایه هایش پر کرده است.

 

58

 

علی رغم رسیدن به شهرت، ژانگ همچنان فروتنی خود را حفظ می کند: «من هیچ گاه به شهرت فکر نکرده ام. اگر مردم به کنگ فو علاقه دارند، خانواده من می توانند به آن ها کمک کنند. ما افراد را در این مکان آموزش می داده ایم، اما من هیچ گاه فکر نمی کردم که توجه دیگر مردم دنیا به سمت ما جلب شود.»

او با وجود کهولت سن سر پا است و هیچ‌ گونه بیماری خاصی ندارد.

 

مکان: چین

منبع: شبکه الجزیره

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.