رئیس جمهور برزیل به دلیل ماسک نزدن 110 دلار جریمه شد.

 

به گزارش جماران به نقل از آسوشیتدپرس، دولت ایالت«سائوپائولو»ی برزیل «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور این کشور را به دلیل ماسک نزدن در زمان هدایت جمعی از علاقه مندان به موتورسیکلت سواری در خیایان های شهر سائوپائولو جریمه کرد.

دفتر رسانه ای دولت ایالتی اعلام کرد که از می 2020 تا کنون هر کس در مکان های عمومی ماسک نزند در حدود 110 دلار جریمه می شود و رئیس جمهور نیز به همین دلیل جریمه شده است. دفتر بولسونارو هنوز به این خبر واکنش نشان نداده است.

رئیس جمهور برزیل از روی موتورسیکلت خود به هوادارانش دست تکان داد و پس از آن از روی یک کامیون که بلندگو روی آن نصب شده بود برای هوادارانش که روی سرهای خود کلاه های ایمنی گذاشته اما ماسک نزده بودند سخنرانی کرد.

همچنین هنگامی که بولسونارو تأکید کرد که ماسک زدن برای کسانی که واکسن زده اند ضروری نیست هوادارانش وی را به شدت تشویق کردند. کارشناسان بهداشت برخلاف نظر رئیس جمهور برزیل بر این باورند که حتی کسانی که واکسن زده اند باید ماسک بزنند.

بولسونارو پیش از این در سال 2020 به کرونا مبتلا شد و به دلیل ماسک نزدن در جریان گردهمایی بزرگ هواداران خود در ماه می گذشته در ایالت «مارانهاو» در شمال شرق کشور جریمه شده بود.

برزیل سومین کشور در جهان به لحاظ تعداد مبتلایان به کروناست به طوری که بیش از 17 میلیون نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند و به لحاظ تعداد جان باختگان نیز دومین کشور به شمار می رود به طور ی که نزدیک به 486هزار نفر در این کشور در اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

همچنین بر اساس آمار وزارت بهداشت برزیل کمتر از 12 درصد از جمعیت برزیل دو دوز واکسن ضد کرونا زده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی ژائیر بولسونارو
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.