مکان: جورجیا، آمریکا/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش جماران، دعوا بر سر ماسک در یک سوپرمارکت شهرستان «دکالب» ایالت جورجیا و تیراندازی بعد از آن، یک کشته و دو زخمی برجا گذاشت.

فرد مظنون به تیراندازی وارد سوپرمارکت «بیگ بیر» در منطقه متروی آتلانتا می‌ شود و با صندوقدار بر سر ماسک جر و بحث می‌ کند. این مشتری عصبانی شده و به سمت صندوقدار تیراندازی می‌ کند که او بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست می‌ دهد.

 

c59f450c92146180edcd383608f19ae1

44227851-9686425-image-m-25_1623716986856

60c7e327a917b.image

 

سپس بین نیروی امنیتی فروشگاه و این مرد مسلح تیراندازی در می‌ گیرد که هر دو مجروح و به بیمارستان منتقل می‌ شوند.

در حال حاضر اداره تحقیقات جورجیا و پلیس شهرستان دکالب در حال تحقیق در خصوص این حادثه هستند.

 

44227845-9686425-image-a-23_1623716902411

 

 

موسسه تحقیقاتی «آرشیو خشونت با اسلحه» ابتدای هفته اعلام کرد که تیراندازی های گسترده در سه ایالت آمریکا در جمعه شب تعداد کل این رویدادها را در سال جاری میلادی به 267 مورد رسانده است.  

این گروه تحقیقاتی غیردولتی از روز جمعه، هفت رویداد خشونت بار  با اسلحه را در سراسر آمریکا ثبت کرده است؛ رویدادی که براساس تعریف این موسسه تحقیقاتی تیراندازی دسته جمعی نامیده می شود و در آن چهار نفر یا بیشتر مورد اصابت گلوله قرار می گیرند.

آرشیو خشونت با اسلحه در روز شنبه یک تیراندازی دسته جمعی در «کلیولند» ایالت اوهایو ثبت کرد که سه کشته و چهار زخمی در پی داشت. در «آستین» ایالت تگزاس هم در حادثه تیراندازی دیگر  13 نفر مصدوم شدند که حال دو نفر وخیم گزارش شده است. در شیکاگو ایالت ایلینوی هم در پی یک تیراندازی یک کشته و 9 نفر زخمی شدند.

تیراندازی های روز جمعه در «ساوانا» ایالت جورجیا یک کشته و هفت زخمی، «وینستون سالم» ایالت کارولینای شمالی یک کشته و سه زخمی، در «دالاس» ایالت تگزاس پنج زخمی و «سیاتل» در واشنگتن دو کشته و دو زخمی بجای گذاشت.

«جیمز آلن فاکس» جرم شناس و استاد دانشگاه شمال شرقی در گفت و گو با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «با رفع محدودیت ها، نگرانی ها در خصوص رفت و آمد افراد گوناگون و حضور بیشتر در اماکن عمومی بالا گرفته است».

وی افزود: «تفرقه بسیاری در جامعه وجود دارد، ضمن آنکه به این موضوع باید اسلحه و هوای گرم را هم اضافه کرد. این ترکیب بالقوه مهلکی است».

گزارش این سازمان غیردولتی در حالی منتشر می شود که بسیاری از دموکرات ها برای اصلاح قوانین مربوط به حمل سلاح با هدف کاهش خشونت تحت فشار قرار گرفته اند و همزمان برخی جمهوری خواهان به دلیل نگرانی در خصوص متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا که از حق مردم برای داشتن و حمل اسلحه حمایت می کند از این اصلاحات سر باز می زنند.

 

 

مکان: جورجیا، آمریکا

منبع: دیلی میل

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.