سمیرا خلیل نژادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: طرح آموزش مهارتی به منظور توانمندسازی جوامع هدف، در طول سال گذشته در مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران دامغان اجرا شد. 

وی ادامه داد: افراد زیرنظر در این طرح، به میزان سه هزار و ۳۸۴ نفر ساعت آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

خلیل نژادی اظهار داشت: در اجرای این طرح، حرفه‌های آموزشی مختلف شامل ساخت وسایل و جعبه های تزئینی، راه‌اندازی کسب و کار، شیرینی پزی بدون فر و تولید میوه های خشک به بانوان آموزش داده شد. 

وی اضافه کرد: این طرح در محله زینبیه دامغان که یکی از محلات طرح بازآفرینی شهری است، عملیاتی شد که امیدواریم در سال آینده نیز بتوانیم از آن برای ارائه آموزش‌های مهارتی به بانوان تلاش کنیم.

خلیل نژادی بیان کرد: در سال گذشته، بیش از یک هزار نفر معادل ۱۴۰ هزار نفر ساعت، از برنامه‌های خوشه‌های مختلف شامل خدمات، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر استفاده کردند. 

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران دامغان گفت: این مرکز در سال ۹۸ موفق به برگزاری بیش از ۶۴ حرفه در بخش های ثابت، سیار شهری، روستایی، عشایری، سکونت گاه‌های غیر رسمی، مراکز تحت پوشش بهزیستی و بنگاه‌های اقتصادی شده است.

مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران دامغان دارای هشت کارگاه آموزشی صنایع چوب، صنایع دستی، صنایع غذایی، رایانه، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، صنایع بافت، طراحی و دوخت است که در ۶۴ حرفه فعال، آماده ارائه خدمت به همشهریان است. 

کنده کاری روی مس، عروسک روسی، تابلو برجسته، شومیز مردانه، شیرینی پزی با خرما، نقاشی روی بوم، عکاس و رتوشگر ، میزآرایی هتل و تهیه سینی اردور، از حرفه های آموزشی جدید در سال ۹۸ مرکز فنی و حرفه ای خواهران دامغان بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.