علیرضا آشناگر روز سه‌شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: بانک‌های عامل تعهدات خود را نسبت به پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی را عملیاتی کنند و با تامین نقدینگی صنایع می توان برای ایجاد روزافزون اشتغال در استان اقدام کرد.

وی خاطر نشان کرد: تعدادی از واحدهای کشاورزی استان سمنان از ماه‌های گذشته برای دریافت تسهیلات پرونده‌ تشکیل داده بودند که بانک‌های عامل هرچه سریع‌تر برای پرداخت این تسهیلات تعهدشده اقدام کنند.

استاندار سمنان ادامه داد: دولت با تمام توان برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی در تلاش است و با اقدام‌های انجام شده با وجود فشارهای خارجی تعهد ایجاد اشتغال در استان در حال انجام است.

آشناگر تصریح کرد: با اتخاذ راهبردهای پیشگیرانه باید تلاش کرد که مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی افزایش نیابد و مسئولان با تمام قوا برای رفع گرفتاری‌های بنگاه‌های اقتصادی تلاش کنند.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های قابل‌توجهی برای ایجاد اشتغال پایدار در استان سمنان وجود دارد که باید با تلاش مستمر این ظرفیت‌ها به رونق روزافزون کسب و کار ختم شود.

استاندار سمنان گفت: سمنان از استان‌های موفق در رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی است و در میزان ارایه تسهیلات و ایجاد اشتغال پایدار در سال‌های گذشته در استان اقدام‌های خوبی انجام شد.

در این نشست با حضور حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان ، درباره مشکلات بانکی، زیربنایی و تامین اجتماعی سه واحد تولیدی در بخش بخشودگی جرایم تامین اجتماعی بحث و تبادل نظر شد.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.