فرماندار اشتهارد در این نشست گفت: دشت اشتهارد شامل شهرستان اشتهارد و قسمتی از استان قزوین است که به شدت سطح منابع آبی آن  رو به کاهش بوده و به همین دلیل تحت پوشش برنامه مطالعاتی قرار گرفته است.

محمد کردی افزود: در این زمینه سه اولویت  شامل مدیریت چاه‌های غیرمجاز، هوشمندسازی و بهینه سازی چاه های آب قانونی در این منطقه دنبال می شود. 

وی ادامه داد: کلیات طرح تعادل بخشی و احیاء دشت اشتهارد تایید و مقرر شد تا کارگروه تخصصی شامل فرمانداری اشتهارد، آب منطقه‌ای البرز، جهادکشاورزی، صنعت و معدن و مدیران شهرک های صنعتی  برای پیگیری و اولویت بندی اجرای طرح تشکیل شود.

 کردی بیان داشت: رشد جمعیت و افزایش نیاز آبی در بخش  مصارف شرب، کشاورزی و صنعت و عدم امکان تامین ماندگار این نیاز ازطریق منابع آب سطحی سبب تمرکز برداشت بر منابع آب های زیر زمینی شده است.

فرماندار اشتهارد گفت:  طبق بررسیها  نیاز آب شرب برای منطقه شهری اشتهارد  از سال پایه (۹۵) تا افق طرح در سال (۱۴۱۰ ) حدود ۴۲.۷ میلیون متر مکعب است و مجموع نیاز آب شرب روستایی منطقه تا افق طرح بیش از ۴.۴۴ میلیون متر مکعب  است.

 نیاز آب صنعت شهرستان اشتهارد تا افق ۱۴۱۰ حدود ۲۱۸ میلیون متر مکعب خواهد بود.

فرماندار اشتهارد افزود: در نتیجه حجم آبخوان آبرفتی مورد نیاز برای تامین این آب با در نظر گرفتن متوسط ضریب ذخیره حدود ۵.۵ درصد برای آبخوان دشت اشتهارد بیش از چهار میلیارد و ۸۲ میلیون متر مکعب می‌باشد.
کردی بیان داشت: در این دشت بهترین آب‌ها از نظر مصرف شرب، دارای کیفیت خوب و به نسبت مناسب(نامطلوب) است.

شهرستان ۳۵ هزارنفری اشتهارد در ۷۰ کیلومتری جنوب غربی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

۸۰۲۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.