رضا چمن روز چهارشنبه اعلام کرد : تاکنون نتیجه ۳۳۴ نمونه آزمایشگاهی مثبت گزارش شده که از این تعداد ۲۵۲ تن پس از بستر در بیمارستان بهبود یافتند.

 وی با بیان اینکه این دانشگاه با یک روش دیگر و یک سامانه اختصاصی کار پیگیری موارد تماس و مراقبت فعال مبتلایان را از مدتی پیش آغاز کرده، افزود: این فعالیت‌ها به موازات برنامه بسیج ملی ادامه دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از نشست ویدئو کنفرانسی امروز با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: وزیر ارتباطات به عنوان وزیر معین استان در مقابله با کرونا ویروس معرفی شده است.

وی  افزود : در گفت و گو با وزیر بر ضرورت استمرار تعطیلی کلیه مراکز آموزشی اعم از دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش و همچنین ممنوعیت برگزاری کلیه مجالس و محافل و نمازهای جمعه و جماعات و تقلیل کارکنان ادارات به یک سوم تا نیمه اردیبهشت ماه از سوی هیات دولت تاکیدشد.

چمن همچنین از مردم خواست با تکمیل اطلاعات خود در سامانه salamat.gov.ir به حفظ سلامت خود، خانواده و اطرافیان کمک کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هشدار داد، در صورت بی توجهی شهروندان به توصیه های پزشکی کنترل این ویروس تا شهریور ماه طول خواهد کشید.

میانگین سن موارد مبتلایان در این شهرستان ۵۹ سال بوده و از لحاظ تفکیک جنسی مبتلایان، ۵۵/۲ درصد مرد و ۴۴/۸درصد زن گزارش شده است.

بر اساس آخرین گزارش های دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نتیجه آزمایش ۳۱۸ نمونه آزمایشگاهی این شهرستان مثبت اعلام شده که از این تعداد ۲۳۷ تن بهبود یافتند.

 تعطیلی آرایشگاه‌ها، واحدهای صنفی غیر ضروری و محدودیت های ترافیکی در این شهر از هفته گذشته اجرا می شود.

به گفته سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تا ظهر امروز ۲۹ هزار و ۴۰۶ تن در کشور مبتلا به این ویروس شده که از این تعداد ۲ هزار و ۲۳۴ تن فوت و ۱۰ هزار و ۴۵۷ تن بهبود یافتند.

میانگین سنی مبتلایان به این ویروس در کشور حدود ۵۹ سال و میانگین سنی در گذشتگان حدود ۶۴ سال است و تاکنون ۵۰ میلیون و ۸۲۱ هزار نفر از نظر ابتلا به کووید ۱۹ در کشور غربالگری شده‌اند.

تاکنون ۴۷۲ هزار و ۳۷ تن در دنیا به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۱۴ هزار و ۷۱۴ تن بهبود یافتند، این ویروس در ۱۹۸ کشور جهان منتشر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.