تاریخ رویدادهای بسیاری را به شکل صفحه‌های سیاه و سفید ثبت کرده است که از جمله آنها جنگ‌ها، بلایای طبیعی و انواع بیماری‌ها همچون مالاریا، سرخک ، آبله ، سل ، ایدز و ... بوده که جان بسیاری از مردم را گرفته است.

بحران ویروس کرونا در عصر حاضر در عین حال که به سادگی می‌توان با خود مراقبتی از آن عبور کرد به همین شدت می‌تواند منتقل و افراد زیادی را در معرض آن قرار دهد. برای مقابله با ویروس کرونا تنها با قرنطینه خانگی و دور از تجمع‌ها می‌توان از خود و خانواده خود محافظت کرد تا زنجیره آن پاره و پازل شکست ویروس کرونا در جهان تکمیل شود.

موسیقی از جمله مواردی است که توانسته برای تقویت روح و روان آدمی در بحران‌هایی همچون جنگ ، بیماری‌ و بلایای طبیعی کمک کند. امروزه برای درمان برخی از بیماری‌ها از موسیقی استفاده می‌شود تا بیمار درمان پیدا کند.

جامعه هنری موسیقی با انتشار و آموزش‌های موسیقی سهم بزرگی در تقویت روح و روان شهروندان دارند؛ تولید یک موسیقی و انتشار آن در فضای مجازی و رسانه‌های تصویری می‌تواند علاوه بر سرگرمی ، نشاط را بین جامعه تزریق کند.

فروش انواع آلات موسیقی با پیک موتوری

یک نوازنده و مدیر یکی از آموزشگاه های موسیقی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:با شیوع ویروس کرونا و کاهش تردد علاقه مندان موسیقی به فروشگاه، تصمیم گرفتیم که پس از مشاوره تلفنی و همکاری با سایر آموزشگاه ها، فروش انواع سازهای موسیقی را به صورت مجازی و پیک موتوری به دست هنرجوها و علاقه مندان به این رشته هنری برسانیم.

بابک عطارزاده ادامه داد: بهترین پیشنهاد به هنرجوهای این رشته هنری آموزش به صورت ویدیوچت است که اکنون بیشتر استادان این رشته به این صورت آموزش می دهند.

این نوازنده موسیقی، بهترین سرگرمی و افزایش روحیه در خانواده ها را بحث شنیداری موسیقی بیان کرد و افزود : شنیدن موسیقی باعث آرامش و تغییر روحیه می شود؛ در این شرایط که از همه طرف اخبار بد شنیده می شود بهترین توصیه گوش دادن به موسیقی در منزل است که کمک می کند شنونده انرژی خاصی برای گذراندن اوقات خود داشته باشد.

موسیقی غذای روح

یک فروشنده و نوازنده موسیقی در بازار قیصریه اهواز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:با شیوع بیماری کرونا تردد علاقه‌مندان به هنر موسیقی به فروشگاه های آلات موسیقی به طور کامل قطع شده و برای آموزش اقدام به آموزش مجازی و انتقال دروس آموزشی از این روش کرده ایم.

مهزیار کریمی ادامه داد: با برنامه های چت تصویری آموزش‌ها را ادامه می دهیم و از این طریق با هنرجوها ارتباط برقرار می کنیم.این روش هرچند به کیفیت آموزش حضوری نمی‌رسد اما برای جبران عقب ماندگی درسی و جلوگیری از کاهش انگیزه در هنرجویان مفید است.

وی گفت: موسیقی ، غذای روح است و در این شرایط که دغدغه واگیری بیماری کرونا وجود دارد موسیقی می‌تواند آرامش را به جمع خانواده‌ها ببرد و علاوه بر سرگرمی آموزش را هم در پی داشته باشد.

تولید محتوای موسیقی در استودیوهای خانگی

مسوول واحد موسیقی حوزه هنری خوزستان نیز با بیان اینکه بحران ویروس کورونا ساز ناکوکی است که باید خانواده‌ها و نوازندگان موسیقی در منزل برای تقویت روح استفاده کنند، گفت: موسیقی اثرات درمانی ضد اضطراب دارد که با گوش دادن به موسیقی ملایم بسیاری از آثار بیماری‌های روحی را کاهش ، و شکیبایی و بردباری را بیشتر می کند.

سجاد کوراوند ادامه داد: موسیقی می‌تواند برای بیماران به عنوان مسکن و از بین برنده درد بسیار فوق‌العاده‌ باشد؛ پیشنهاد می‌کنیم که با نواختن موسیقی و گوش دادن به نت های منظم موسیقی بیماران روحیه بگیرند تا مسکنی در طول درمان آنها باشد.

وی آموزش‌های مجازی را بسیار تاثیرگذار در بحث آموزش و تفریح خانگی بیان کرد و افزود: علاقه مندان به موسیقی با فراگرفتن دروس خود به شکل مجازی ارتباط خود را با اساتید خود حفظ کنند تا از این طریق نیازی به تردد در سطح شهر برای رفتن به آموزشگاه را نداشته باشند و نیز از خطر ویروس کرونا در امان باشند.

کوراوند با بیان اینکه نوازندگان به نوبه خود می توانند سهم قابل توجهی را در افزایش روحیه شهروندان داشته باشند گفت: نوازندگان و هنرمندان موسیقی می‌توانند با تولید محتوای هنری و انتشار آن در فضای مجازی کمک بزرگی به مخاطبان خود داشته باشند.

آموزش مجازی راهکاری برای مقابله با شیوع ویروس کرونا

یک علاقه‌مند و نوازنده موسیقی نیز باره نحوه آموزش و سهم خود در مبارزه با شیوع بیماری کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: آموزش موسیقی با شیوع بیماری کرونا، کلاس‌ آموزشی را به صورت مجازی برگزار می کند تا با این شیوه تردد به آموزشگاه و سطح شهر کاهش یافته و از طرفی از ادامه آموزش دور نمانیم.

نادیا حیدری زاده ادامه داد: آموزش در منزل نسبت به آموزش در کلاس ضعف‌هایی دارد از جمله اینکه، مستقیم نمی‌توانیم با استاد از نظر تکنیکی درس را فرا گیریم ولی از طرفی وقتی به خطر بیماری فکر می‌کنم به این نتیجه می رسم که این نوع آموزش بسیار مناسب، و راهکاری برای مبارزه با ویروس کرونا است.

وی افزود: با نزدیک شدن به سال جدید و فصل بهار همه ساله با رفتن به سطح شهر ، خرید عید و همچنین دیدو بازدید از بزرگان فامیل نوید فصلی نو در زندگی می داد که امسال با وجود این بیماری و خطر شیوع آن هیچکدام از این برنامه ها را نمی‌توان انجام داد ولی موسیقی تنها چیزی است که باعث شده در خانه سرگرم و کمی از دغدغه های این بیماری را در من کم کند.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تا ظهر روز یکشنبه در خوزستان به ۲۵۳ نفر رسید که ۳۳ نفر از آنها فوت کرده اند.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد که تاکنون به بیش از  ۱۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا در سراسر جهان وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.