شکرالله سلمان زاده شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون ۱۶ مورد در آبادان، ۱۵ مورد در خرمشهر و ۹ مورد در شادگان به ویروس کووید ۱۹ شناسایی شده و در بیمارستان طالقانی آبادان بستری هستند.

وی افزود: تاکنون چهار بیمار کرونایی در این منطقه جان خود را از دست داده‌اند و امروز نسبت به روز گذشته افزایش صد درصدی مبتلایان این بیماری را در منطقه داشتیم.

سلمان زاده گفت: از ابتدای اسفند تاکنون ۱۳هزار و ۳۱۴ بیمار با علائم تنفسی به مراکز درمانی تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان مراجعه کردند که تاکنون ۶۵۹ نفر بستری شدند که از این تعداد ۵۶۴ بیمار از بیمارستان طالقانی آبادان ترخیص شدند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت‌: این بیماری به شدت در حال رشد است که تنها راه مقابله با آن ماندن شهروندان در منازل است.

سلمان زاده تصریح کرد: وضعیت منطقه در خصوص ویروس کرونا مطلوب نیست چرا که انتشار و شیوع آن در روزهای اخیر رشد سریعی داشته است و امیدواریم شهروندان با حذف تردد غیرضروری به قطع کردن چرخه گسترش این بیماری به ما کمک کنند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت‌: برای جلوگیری از روند رو به رشد ویروس کرونا مردم از ازدحام در مراکز و حضور در اجتماعات خودداری کرده و در خانه‌ها بمانند و مسوولان ترددها در منطقه را نظارت کنند.

وی از فرمانداران آبادان، خرمشهر و شادگان خواست تا هرچه سریعتر اقدام لازم را برای کاهش تردد مردم در مراکز پرتردد اتخاذ کار کنند.

سلمان‌زاده اظهار داشت: شرایط در منطقه ویژه است و فقط رعایت کردن اصول بهداشتی و ماندن مردم در منازل خود این بیماری را ریشه کن خواهد کرد.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از  ۱۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در سراسر جهان وضعیت فوق العاده اعلام کند.

با شناسایی ۱۵ بیمار جدید در خوزستان ، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از ابتدای اپیدمی تا روز جمعه در این استان به ۱۷۳ نفر رسیده که ۷۹ نفر بهبود یافته، ۳۰ نفر فوت کرده و ۶۴ بیمار در مراکز درمانی منتخب استان بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.