فریدون همتی روز جمعه دربازدید از فعالیت های سامانه   ۱۹۰ دانشگاه علوم پزشکی افزود:به منظور پاسخگویی به پرسش‌ها و ابهامات شهروندان در زمینه ویروس کرونا، سامانه تلفنی ۱۹۰راه اندازی شده وکارشناسان در این مرکز به طور دقیق به سوال های مردم درخصوص بیماری کرونا پاسخ می دهند.
وی بیان داشت: این امر موجب ایجاد آرامش بیشتر در مردم و کاهش مراجعه غیرضروری به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شده که در پیشگیری از بیماری کرونا نیز بسیار موثر خواهدبود.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: راه اندازی آزمایشگاه ویژه تشخیص کرونا، ایجاد خطوط تولید کالاهای بهداشتی و تامین نیازهای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، ایجاد نقاهتگاه برای گذراندن دوران پس از بهبودی و آماده کردن تجهیزات بیمارستان صحرایی از جمله اقدامات صورت گرفته برای مقابله با بیماری کرونا در استان است.
همتی یادآورشد: رعایت اصول و نکات بهداشتی و خودداری از رفت وآمدهای غیرضروری برای شکست دادن بیماری کرونا بسیار مهم است.
وی اضافه کرد: کنترل و مراقبت شدید در تمامی ورودی های هرمزگان درحال انجام است و هیچ گونه خدماتی به گردشگران ارائه نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با وجود همه این موارد، باز هم پیشگیری از این بیماری با قطع چرخه انتقال آن میسر می‌شود و مهم‌ترین اقدام برای رسیدن به این هدف، خودداری از رفت وآمدهای غیرضروری، ماندن درخانه و رعایت اصول بهداشتی است.
ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
طبق آمارها تا روز ۲۲ اسفندماه ، ۷۹ نفر در استان هرمزگان مبتلا به ویروس کرونا شدند که از این شمار هفت نفر فوت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.