به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه در نشست قرارگاه کنترل و مدیریت ویروس کرونا در استان خوزستان با تاکید بر این که ویروس کرونا یک مساله  شوخی بردار نیست توضیح داد: کرونا  بسیار جدی است برای همین باید با آن مقابله کنیم.

وی افزود:در حال حاضر تعداد بیماران ما نسبت به  سه روز گذشته رشد زیادی داشته که این مساله حساسیت بیشتری را  برای مقابله می‌طلبد البته از یک سو برای ما یک حسن محسوب می‌شود چراکه نشان می‌دهد بیماریابی دانشگاه علوم پزشکی با جدیت بیشتر در حال انجام است.

وی افزود: خط اول مقابله با بیماری ناشی از ویروس کرونا مردم هستند لذا از مردم می‌خواهم همچنان به توصیه‌های وزارت بهداشت به طور جدی گوش دهند و از نزدیکان، اطرافیان و اقوام خود بخواهند که این دستورالعمل‌ها را اجرا کنند چراکه ویروس دشمنی است که دیده نمی شود و به همه از آنچه فکر می‌کنند نزدیک‌تر است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: از فرمانداران درخواست می‌کنم جدی تر وارد مساله مقابله با ویروس کرونا شوند و با نگاه جدی‌‎تری به این مساله توجه کنند، اقدامات مقابله ای فرمانداران  نسبت به ویرورس کرونا خوب بوده است اما عالی نیست، برای همین لازم است به صورت بسیار ویژه با آن برخورد کنند.

سبک مدیریتی متناسب با کرونا

وی ادامه داد: از تمامی فرمانداران درخواست کرده ام که تمامی کارهای غیر ضروری خود را کنار بگذارند، مردم باید رفتار و سبک زندگی را متناسب با رفتار ویروس تغییر دهند  و  مسئولان نیز باید نوع مدیریت و حکمرانی خود را متناسب با این ویروس اصلاح کنند.

 شریعتی  بیان کرد:  در بهره برداری از یک پروژه در خرمشهر  و جمع شدن افراد در آن محل به من انتقاد شده بود که انتقاد به جا و درستی  بود و ما باید رفتارهای خود را در برهه ای که این ویروس وجود دارد اصلاح کنیم و از کسانی که این انتقاد را داشتند تشکر میکنم اگر بنا باشد افتتاح یا کلنگ زنی باشد باید با حداقل افراد صورت گیرد تا انتقال ویروس امکان پذیر نباشد.

وی اظهار داشت:  از مردم درخواست می‌کنم مراجعات خود به ادارات را به حداقل برساند و تنها در موارد  بسیار ضروری مراجعه کنند در غیر این صورت آن را به پس از کنترل بیماری موکول کنند.

،استاندار خوزستان گفت:سازمان جهانی بهداشت مساله کرونا را در جهان فراگیر اعلام کرده و این مساله یعنی همه‌گیری در دنیا به وجود آمده و همه در معرض این بیماری هستند لذا باید به طور ویژه مردم این را درک و احساس کنند و با آن برخورد جدی کنند.

استاندار خوزستان در خصوص کمبود ماسک و دستکش بیان کرد: روز گذشته با پزشکان و کادر درمانی از نزدیک صحبت کردم که عنوان شد کمبودی در این زمینه وجود دارد.

وی افزود:با توجه به پیگیری ها و اقدامات رییس دانشگاه علوم پزشکی و روسای بیمارستان‌ها  این مشکل در حال رفع شدن است  همچنین برای مردم به اندازه کافی الکل و مواد ضدعفونی کننده در سطح استان توزیع شده و همچنان توزیع می‌کنیم. 

وی ادامه داد: فعلا در زمینه ماسک با کمبود رو به رو هستیم که از راه های مختلف آن را فراهم می‌کنیم البته این که مرتب وسایل و دست‌ها با الکل ضدعفونی  شود بسیار اهمیت دارد.

شریعتی با تاکید بر این که  مسیر اصلی انتقال ویروس بیشتر از طریق تماس است توضیح داد: از مردم خواهش می‌کنم جز در موارد غیرضروری از خانه خارج نشوند و به توصیه های دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت توجه و عمل کنند تا بتوانیم این مسیر را با موفقیت طی کنیم.

کارکنان ادارات یک روز درمیان سرکار بروند

وی ادامه داد: کارکنان ادارات  به صورت یک روز در میان در محل کار حاضر شوند از  اداره کل بازرسی استان درخواست کرده ام با دستگاه هایی که به این بخشنامه ها توجه نمی کنند برخورد جدی صورت گیرد.

استاندار خوزستان با اشاره به موضوع اخذ مالیات بیان کرد: مالیات سال 98 به طور کامل گرفته شده است، همانطور که می‌دانید کشور بر بر پایه مالیات می‌چرخد اما در حال حاضر چون کسبه در شرایط سختی به سر می برند  از سازمان امور مالیاتی درخواست کرده ایم در این زمینه ملاحظاتی داشته باشند. 

وی گفت: نکته دیگر این که مساله استمهال وام ها تصویب شده است پس ضرورت دارد که این مصوبه را در دستور کار خودشان قرار دهند.

به گزارش ایرنا سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره  تا ظهر روز پنجشنبه 22 اسفند تعداد بیماران ناشی از کرونا در خوزستان  را  ۱۵۸ نفر عنوان کرد که از این تعداد تا کنون ۳۰ نفر فوت کرده اند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.