رضا چمن روز سه شنبه افزود : تاکنون ۲۳۷ تن از مبتلایان به ویروس کرونا بهبود یافتند ، از نمونه های دریافتی نتیجه ۳۱۸ مورد آزمایشگاهی مبتلا به ویروس کرونا مثبت گزارش شده است.

وی تاکید کرد: راهبرد تعطیلی مراکز آموزشی مانند دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش و همچنین برگزار نشدن  نمازهای جمعه و جماعات و ممنوعیت برگزاری کلیه گردهمایی‌ها و تجمعات باید تا نیمه اردیبهشت ماه استمرار یابد.

به گفته وی  ۸۵ درصد فوت شدگان شرق سمنان بیماری های مزمن زمینه ای داشتند که از شایع‌ترین این بیماری‌ها می‌توان به بیماریهای قلبی و عروقی، دیابت و بیماری‌های مزمن تنفسی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ماندن در خانه امری ضروری است، تاکید کرد: شهروندان پرهیز از مسافرت و لغو هرگونه دید و بازدید، برگزار نکردن هر گونه محفل و مجلس، محافظت از ترشحات مجاری تنفسی بویژه در هنگام سرفه و عطسه، رعایت فاصله یک متر از دیگران بخصوص کسانی که علائم بالینی دارند، شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون و رعایت نظافت و پاکیزگی اشیاء، البسه، اجسام و محیط پیرامون در دستور کار خود قرار دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از شهروندان خواست مراقبت از گروه های آسیب پذیر به ویژه سالمندان و کسانی که بیماری های مزمن زمینه ای دارند را در دستور کار قرار دهند.

چمن همچنین از مردم خواست با تکمیل اطلاعات خود در سامانه salamat.gov.ir به حفظ سلامت خود، خانواده و اطرافیان کمک کنند.

بر اساس آمار تا روز گذشته پاسخ آزمایش ۳۰۶ تن از مبتلایان به این ویروس در شاهرود مثبت اعلام شده بود که از این تعداد ۴۳ تن فوت و  ۲۳۰ تن حدود ۷۵ درصد از مبتلایان بهبود یافتند.

میانگین سن موارد مبتلایان در این شهرستان ۵۹ سال بوده و از لحاظ تفکیک جنسی مبتلایان، ۵۵/۲ درصد مرد و ۴۴/۸درصد زن گزارش شده است.

 تعطیلی آرایشگاه‌ها، واحدهای صنفی غیر ضروری و محدودیت های ترافیکی در این شهر از هفته گذشته اجرا می شود.

به گفته سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تا ظهر امروز ۲۴ هزار و ۸۱۱ تن در کشور مبتلا به این ویروس شده که از این تعداد یکهزار و ۹۳۴ تن فوت و هشت هزار و ۹۳۱ تن بهبود یافتند.

میانگین سنی مبتلایان به این ویروس در کشور حدود ۵۹ سال و میانگین سنی در گذشتگان حدود ۶۴ سال است.

بر اساس آخرین آمار، استان سمنان به نسبت جمعیت در صدر جدول مبتلایان کشور قرار گرفته و تاکنون ۶۶۱ تن به این ویروس گرفتار هستند.

تاکنون ۳۸۳ هزار و ۹۳۴ تن در دنیا به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۰۵ هزار و ۲۲۸ تن بهبود یافتند، این ویروس در ۱۹۵ کشور جهان منتشر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.