رضا چمن روز جمعه اعلام کرد: از ابتدای اسفند ۹۸ تاکنون در مجموع یک هزارو ۱۲۲ تن با علایم عفونت های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا ، مراجعه سرپایی به اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود داشتند.

وی با بیان  اینکه از این  تعداد ۶۴۸ نفر بستری شده اند، تصریح کرد:  طی این مدت بیشتر مراجعه کنندگان بهبود یافته و اکنون تنها ۱۲۱ تن در این بیمارستان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تاکید کرد: شهروندان مراقبت از گروه های آسیب پذیر به ویژه سالمندان و کسانی که بیماری های مزمن زمینه ای دارند را در  دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی و کارکنان نظام سلامت همواره و در سخت ترین شرایط یاریگر مردم دردمند هستند، ابراز داشت: اینک در یکی از مهمترین کانون های مقابله با ویروس کرونا در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، شاهد تلاش همراه با ایثار همکارانمان هستیم.

چمن در خانه ماندن شهروندان را ضروری خواند و تصریح کرد: از مسافرت و دید و بازدید در چند هفته پیش‌رو پرهیز شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از شهروندان خواست با تکمیل اطلاعات خود در سامانه salamat.gov.ir به حفظ سلامت خود، خانواده و اطرافیان کمک کنند.

روز گذشته، نتیجه ۲۷۰ نمونه آزمایشگاهی ویروس کرونا در این شهرستان مثبت و ۱۸۹ تن از مبتلایان هم از بیمارستان مرخص شدند.

علاوه بر تعطیلی آرایشگاه ها و واحدهای صنفی غیر ضروری  محدودیت های ترافیکی هم از عصر روز شنبه در شاهرود ایجاد شده است.

به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت تا ظهر امروز ۱۹ هزار و ۶۴۴ تن در کشور مبتلا به این ویروس شده  که از این تعداد  هزار و ۴۳۳ تن فوت و  ۶ هزار و  ۷۴۵ تن بهبود یافتند.

بر اساس این آمار در استان سمنان آزمایش ۵۲ تن مثبت اعلام شد که در مجموع تاکنون ۶۴۵ تن به این ویروس مبتلا شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.