مهدی طباطبایی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به گسترش ویروس کرونا در کشور، تمامی مسافران قطار در بدو  ورود به زاهدان بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از نظر علائم ویروس کرونا غربالگری و خوشبختانه مورد خاصی مشاهده نشد.

وی ادامه داد: تیم‌های سلامت شامل کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها، کارشناسان بهداشت محیط و فوریت‌های پزشکی آمادگی لازم را دارند تا صورت مشاهده موارد مشکوک به ویروس کرونا، فرد مورد نظر را به بیمارستان‌ها منتقل کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در خصوص غربالگری مسافران خروجی این قطار نیز گفت: تیم‌های سلامت تمامی مسافران خروجی قطار زاهدان را نیز غربالگری خواهند کرد.

وی با اشاره به این موضوع که گندزدایی محیط راه آهن جنوب شرق مستقر در زاهدان با نظارت کارشناسان سلامت محیط در حال انجام است افزود: خوشبختانه قبلا  آموزش‌های لازم صورت گرفته و قبل از ورود قطار و پس از خروج مسافران از ایستگاه راه آهن، تمامی سکوها و واگن‌های قطار گندزادایی می‌شود.

طباطبایی افزود: امن ترین جا برای پیشگیری از بیماری کرونا منزل است و به مردم توصیه می‌شود از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.