دکتر پیمان اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به توزیع وسایل حفاظت فردی بین پرسنل پایگاه‌های اورژانس استان گیلان، اظهار کرد: ۶۲ پایگاه اورژانس گیلان به تجهیزات خاص و مورد نیاز در مقابله با ویروس کرونا مجهز شدند.

اسدی به اقدامات انجام شده توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان از ابتدای اسفند تاکنون اشاره کرد و افزود: تمام پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ گیلان در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای اعزام تمام بیماران توسط اورژانس پیش بینی شده است، افزود: به آمبولانس‌های خصوصی نیز درباره نحوه برخورد با بیماران مشکوک آموزش لازم داده شده است.

دکتر اسدی با اشاره به در نظر گرفتن دو دستگاه آمبولانس در رشت برای انتقال بیماران با علائم مشکوک به ویروس کرونا، تصریح کرد: همچنین آمبولانس‌های دوم پایگاه‌های شهرستانی مجهز به کد دوم نیز به صورت اختصاصی برای اعزام بیماران با علائم آنفلوآنزا استفاده خواهند شد.

وی از انجام ۱۱۰۴ مورد مأموریت پیش بیمارستانی توسط پایگاه‌های اورژانس در استان خبر داد و گفت: دستورالعمل‌های لازم برای مقابله با کرونا به پایگاه‌های اورژانس استان ارسال شده است.

رئیس اورژانس گیلان فعال سازی EOC و آماده باش ۲۴ ساعته MCMC برای مدیریت اعزام تمام بیماران در استان، گزارش آنلاین موارد مشکوک به EOC وزارت بهداشت، برگزاری جلسات قرارگاه بحران دانشگاه جهت راهکارهای مقابله با بیماری کرونا در محل EOC دانشگاه و ارسال آنلاین اطلاعات بیماران مشکوک به ویروس کرونا به وزارت بهداشت را از دیگر اقدامات انجام شده اعلام کرد.

وی ضمن قدردانی از تلاش همه نیروهای اورژانس گیلان از مردم خواست، چنانچه دچار تب بالا، مشکل در تنفس و سرفه‌های شدید شدند با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند، ادامه داد: مردم به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند و اطلاعات مورد نیاز خود را از وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی دریافت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.